Echt prachtig die nieuwe Chopard horloges op WW!
Die plaat is toch wel een beetje Breguet wannabe. Dan toch liever een echte Breguet.
Welke Breguet bedoel je? Die doen natuurlijk veel geguillocheerde wijzerplaten, maar er schiet me niet gelijk een te binnen.
Deze Chopard dial is vrijwel identiek aan het origineel uit 1997. De datum is weg (het woord ‘automatic’ helaas niet…) en het patroon van de guilloche ‘ontspringt’ uit de merknaam (en niet vanuit het midden zoals de oorspronkelijke 1860).
En de zwanenhals fijnafstelling is weer terug !
Lees net het volgende op Hodinkee:
Chopard says it’ll produce 10 to 15 this year, ramping up production to about 100 a year after that.
2 toppers
Doos met oude (1998) “Auto, Motor und Sport” van m’n buurman te leen. In meerdere tref ik deze advertentie aan. Mijn exemplaar is uit 2005.
Was het een overjarig model in 2005? Bij mijn weten had Chopard ieder jaar weer een net wat ander Mille Miglia model. Ik heb dezelfde, die van mij kocht ik nieuw in het jaar 2000. Wellicht werd deze specifieke uitvoering een aantal jaar nieuw geleverd.
De mijne heb ik gekocht van de eerste eigenaar die transporteur van / bijrijder in een deelnemende MM auto is geweest. Deze eerste eigenaar heeft het horloge, wat bij die 2005 race hoorde, toen nieuw gekocht (ik heb de originele aanschafbon) bij Steltman.
Die indruk heb ik ook.
Zeer fraai.
Bijzonder mooi. Volkomen ten onrechte is Chopard wat ondergewaardeerd. Is haute horlogerie.
Ik heb ze onlangs gepast. Wat een fantastisch horloge de Alpine Eagle. Staat nu wel heel hoog op mijn verlanglijstje.