Chopard only

Maar weer eens een plaatje van de Alpine Eagle :slight_smile:

15 likes

Goed idee!

13 likes

Matige foto’s door het sombere weer :cloud_with_rain:

9 likes

7 likes

Kom op HF vrienden, het is niet de bedoeling dat het een emveezet only topic hier wordt wat mij betreft :thinking:

12 likes

Ik heb dezelfde, maar die heb ik hier eerder gepost. Dus heb niet veel nieuws om te vertellen of te laten zien.

1 like

Prachtmerk Chopard. Ondergewaardeerd imho terwijl het high end deel van hun aanbod zich kan meten met de groten in de horlogerie.

Deze jumphour regulator is paramount voor mij.
Uberminimalistisch, art deco, emaille, ultra geavanceerd manufactuur waar ze elders jaloers op zijn.
Energieslurpend jumphourcaliber met een gangreserve van acht ( 8! ) dagen.
Hier zijn vier ( 4! ) veertonnen voor nodig.

Absoluut mijn persoonlijke favoriet deze schoonheid.
Heb m gepast, helemaal perfect, maar gezien de prijs, 50K meen ik, moeten andere horloges vertrekken en dat gaat niet gebeuren.

…En bij het passen, Boutique Passeig de Gracia, meldt de verkoper tijdens het gesprek tòch, nadat je eerst nog gezegd hebt dat het hier een absolute favoriet betreft en het om een magnifieke four barrel jumphour gaat, dat de cijfers niet de datum aangeven maar het uur… :frowning:

20231014_095735

11 likes

Een welkome afwisseling na de obligate aanvliegende Alpine Eagle’s en voorbij racende MilleMiglia’s! :+1:

1 like

Helaas niet in de box… :frowning:

1 like

:+1:t2: eens. Er zijn wel meer mooie Chopard in omloop.

Weet jij of er in de Mille Miglia serie ook horloges zonder datum zijn gemaakt?

Ik heb de indruk dat de MilleMiglia horloges altijd een datum hebben.

:rofl: :rofl: :rofl:

Wat een prutser.

Fantastisch horloge zeg! WOW

1 like

Ja die is echt prachtig. Vanwege de grote witte wijzerplaat had ik hem liever wel iets kleiner gezien. 40mm is niet heel groot (zeker als je rekening houdt met de 4 veren), maar het klassieke design vraagt om een iets bescheidener maat, vind ik. Zou ik graag wat power reserve voor inwisselen.

Wat me ook opvalt (en niet per se positief), is dat de wijzer uit twee delen lijkt te bestaan. Waarom zouden ze daarvoor gekozen hebben?

is perfect, voor mij dan. Hij valt niet groot.
Geen idee mbt de wijzer. Maakt m wel apart.

Maar de cijfers bij de 6 geven toch ook het uur aan en de wijzer de minuten? Ok lees ik verkeerd wat je bedoelt.

1 like

Ik vermoed dat hij wil zeggen dat hij al duidelijk aangegeven had dat hij dat al wist. Het hoort erbij met die verkopers, je wordt toch vaak als een leek behandeld. Ik weet meestal ook meer dan diegene die voor me staat, maar wij horlogenerds zijn dan ook een kleine minderheid :man_shrugging::wink:

1 like

Got it. Ja. Er zijn maar weinig verkopers die er zo diep inzitten als wij ja. Raar is dat als dit je dayjob is.

2 likes

Precies dit. De man weet dat ik weet dat het een jumphour regulator betreft maar meldt ergens achterin het gesprek als leuk weetje dat het geen datum betreft maar de hele uren…
Zegt misschien ook iets over de gemiddelde klant van zo’n boutique? :thinking:

1 like

Speciale uitvoering van de Chopard L.U.C 1860 in groen! Wordt kennelijk geveild.

The spirit of a watchmaking icon revisited in a one-of-a-kind Lucent Steel™ creation featuring an Ice Green-toned gold dial and certified by the Poinçon de Genève quality hallmark, in support of the Monegasque Association against Muscular Dystrophy.

https://www.onlywatch.com/chopard

:heart_eyes:

10 likes