Ik kan dit helaas niet betalen.
Gestegen zeg jij? Het merk wordt uitgefaseerd bij bedrijven die ‘gedragen staat’ inkopen zoals Schaap & Citroen en voormalig vaandeldrager van het merk Amsterdam Watch Co. Ik zou niet durven zeggen dat het helemaal lekker gaat met het merk. Verkoopbaarheid is zeer zeer lastig, zeker in goud. Houden daarentegen is een uitstekende keuze
Ook bij Gassan op de Dam is er geen model op voorraad,beetje jammer al met al
Ik vind de CVDK echt geweldig… ondanks dat ze nog niet een echt eigen uurwerk maken in mijn beleving, zijn de complicaties geweldig en persoonlijk vind ik de nieuwe eigenaren echt een goeie weg ingeslagen. Ik ga graag naar Reijersen Juweliers in Oudewater. 1 van de grotere dealers in Nederland van CVDK. Telkens ben ik weer geïntrigeerd en zegt mijn liefhebbers hart dat ik er eentje moet kopen… alleen voor dat geld is zoveel moois te koop en wint soms het merk met met de beste marketing het😊…
Ja Reijersen is verreweg de grootste. Zij verkopen er volgens mij 50-60 per jaar. Dat is echt bijzonder knap. De hogere complicaties zijn echter wel astronomisch duur, letterlijk en figuurlijk. Dan moet je echt denken aan bedragen waar je F.P. Journe of Grönefeld voor kan kopen. Dat is qua ‘basis-uurwerktechniek’ wel een andere categorie, maar zij hebben natuurlijk geen astronomie- en planetarium-gerelateerde complicaties. Wat dat ook allemaal precies mag betekenen

Gestegen zeg jij? Het merk wordt uitgefaseerd bij bedrijven die ‘gedragen staat’ inkopen zoals Schaap & Citroen en voormalig vaandeldrager van het merk Amsterdam Watch Co. Ik zou niet durven zeggen dat het helemaal lekker gaat met het merk.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik gestopt ben het merk te volgen toen het werd overgenomen. Wat de huidige modellen dus doen op de tweedehands markt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik in 2005 een vd Klaauw kocht met een adviesprijs van €2.500,- (kreeg zelfs nog korting) en de laatste keer dat ik eens keek wat zo’n zelfde model zou moeten kosten was dubbel de adviesprijs van 2005. Dat is inmiddels al weer een paar geleden.
Heb toen na een tijdje ook een gouden rotor laten maken met familiewapen, kosten waren toen zo’n €1.100,- maar was helemaal bespoke en van goud dus relatief gezien viel me dat toen mee.
Dat klinkt als een klinkt als een koopje!
Heb je tegenwoordig een Oris Aquis voor

Dat klinkt als een klinkt als een koopje!
Heb je tegenwoordig een Oris Aquis voor
Klopt, als ik dat toen had geweten had ik 'm waarschijnlijk niet verkocht. De prijzen waar ze nu voor gaan heb ik er persoonlijk niet echt voor over.
Ik heb al jaren een Ariadne met op de achterkant een massief gouden wapen van van der Klaauw en verder goud met op de kroon een blauwe saffier het schijnt er 1 van 5 of 6 te zijn heeft iemand daar nog “bewijs” van aangetroffen?
Heb je een foto die je kunt delen?
Cool
Tja voor het eerst op welk forum dan ook grapppig al deze gelijkgezinden
Heeft iemand ervaring met de servicing bij CvdK? Worden zze weer als nieuw? De prijs is nogal aan de hoge kant.
Tja misschien komt er bij mij ook een fotootje van mijn Ex CvdK…
Zit meestal een Valjoux 7751 uurwerk in een Ariadne en die kan bijna bij iedere horlogemaker tegen niet al te hoge kosten servicen. Geen probleem.
Net nog eens even gekeken.
Een Ceres 1974 (maanfase als complicatie) begint op staal bij een 7k list… En dan met een complicatie gebouwd op een non manufacture uurwerk als in ’ hele uurwerk is ontwikkeld binnen cvdk.’ Wat is eigenlijk t basis uurwerk van de Ceres? Vind m dan verdomd duur eigenlijk…
Wat is er bij cvdk gebeurd? Kan iemand me dat heel kort uitleggen? Eigenaar uit t merk gestapt en verkocht aan??
Verkocht en het pensioen van mijnheer van der klaauw moet linksom of rechtsom toch worden terugverdient. Segmentatie is verder gewoon een beleidskeuze.