Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Ik vind zo’n Ariadne uit de tijd voor overname echt helemaal geweldig.
Wat is er echter waar van het verhaal dat het uurwerk eigenlijk te zwak is voor alle taken die ze moet uitvoeren?

Geluul :sunglasses:

Volgens mij was dat een badge uurwerken van Glashütte Original die een tijdje zijn gebruikt.

De Valjoux 7751 daarentegen doet wat hij moet doen.

Hoe herken je die dan?

Is lastig. In principe het oude logo, maar die schijn je er alsnog in te kunnen laten zetten voor €500.

3 likes

Is er een overzicht wanneer welke uurwerken zijn gebruikt?

Maar de andere verschillen van de wijzerplaat maken het lastig. Gedrukte indices, opgelegd? Blauw, zwart, goud?

Gemaakt in overleg met de klant volgens mij. Je mocht dus zelf een optielijst aanvinken als ik het goed zeg.

Die van mij heeft onder andere een gouden rotor, een gesp met van der Klaauw inscriptie, opgelegde indicaties en een (computer-gestuurde) guilloche-wijzerplaat.

1 like

Heb ik jouw verkooptopic dan gemist? :wink:

Haha die komt er niet. Ik hou de mijne voorlopig.

8 likes

Exact dit. De 7751 is ontworpen als triple date met maanstanden. Die kan dat perfect aan.

De GO daarentegen was minder krachtig en had nog wat issues. De heer V.d. Klaauw had er wat kritiek op. Dat trok men bij GO niet zo goed en daarna was die samenwerking voorbij.

De heer V.d. Klaauw had nog wel enkele uurwerken van GO over.

Wat betreft die wijzerplaten:

• er zijn luxe-versies gemaakt door Benzinger (handgeguillocheerd)
  • er zijn versies met de oude Klaauw en met de moderne zon. Een oud model plaat kun je voor Eur. 500 kopen, ik ben daarover door V d. Klaauw per mail geïnformeerd.
  • Op oude platen verkleurt het blauw van de uurnummers en dat wordt blank metaal.
1 like

Ik vind deze wel zo mooi. Ik zou alleen kiezen voor een bruine krokodil.

1 like

Mijn nummers zijn nog steeds blauw :wink:

10 likes

Al die fotos van dezelfde type (Ariadne), en allemaal toch weer een beetje verschillend.

Marco, jou Ariadne is ook heel mooi. Heb je ook een foto van de achterkant?

1 like

Dan is ie vermoedelijk niet zoveel in de zon gekomen.

Die van mijn zwager was vrijwel blank. Ik meen dat hij nu een “nieuwe oude” wijzerplaat heeft.

Meteen even in de box gegeken: alhier ook blauw :sunglasses:

Ik heb geen foto van de achterkant gemaakt. Was je benieuwd naar iets specifieks?

Soms is de rotor heel mooi gemaakt. Ik heb dat in sommige foto’s gezien.

Is een optie, je kon/kunt door Jochen Benzinger een gouden gegraveerde rotor laten maken. Kostte 15 jr geleden zo’n 2k Euro uit mijn geheugen.

Ik heb een aantal jaar geleden een rotor laten maken. Is voor mij iets symbolisch. Er leuk om te laten doen door Jochen Benzinger. Hij neemt je mee in het proces van ontwerp tot productie.

14 likes