Ik ben bij Christiaan v.d. Klaauw in zijn huis/atelier geweest en ik ben in het huidige atelier geweest toen ze daar net zaten.
De vraag in 2017 was voor een serviceclub, niet voor mijzelf.
Ik ben bij Christiaan v.d. Klaauw in zijn huis/atelier geweest en ik ben in het huidige atelier geweest toen ze daar net zaten.
De vraag in 2017 was voor een serviceclub, niet voor mijzelf.
De Ariadne is niet genummerd, althans was dat vroeger niet. Ik twijfel zeer of bekend is hoeveel er exact zijn gemaakt.
Christiaan v.d. Klaauw heeft de Ariadne van mijn schoonvader ter plekke aangepast naar diens wens (gouden bezel), er waren doosjes met onderdelen en er werd echt niet zo precies gekeken hoeveel horloges ermee gemaakt waren, meer wat de klant wilde.
Ik weet wel iemand die nummer 69 van een bepaald model CvdK heeft, bewust gekozen.
Heb na telefonisch overleg ter plekke het horloge hoe ik deze wilde besproken en deze was net voor me 50e corona verjaardag gereed en ter plekke opgehaald.
Deze is zover ik weet niet genummerd.
Doos is van hout en zit ook weer in een hard kartonnen doos.
Was al jaren fan van dit model en heb de stap maar gewaagd , witte heldere wijzerplaat vind ik persoonlijk het mooiste.
Rondleiding zou ik krijgen maar door corona kon deze helƔas niet doorgaan .
Eind dit jaar zou men kijken voor eventuele rondleiding
Heb paar jaar geleden de Ceres1974 omgehad. Vond dat model wat hier ook al gezegd is een redelijk tonnetje.
Ook duur geworden vind ik. Momenteel bijna 7k⦠Dan is die tov 3/4 jaar geleden een pakweg 1k duurder geworden als ik me niet vergis. Correct me if i am wrong.
Toevallig heb ik deze week gevraagd naar de oplage van de rosegouden en het antwoord was āenkele tientallenā. Dat vind ik nogal rekkelijk.
Rond 2003 en later verschillende keren bij Van der Klaauw thuis geweest. Atelier aan huis. Dat was een beleving en heel interessant. Horloges, klokken. Hij had alle tijd voor je. Van mijn Ceres CK1 zijn er volgens zijn zeggen 50 gebouwd. Simpel omdat toen de kasten op waren.
Nee, dan verlies je zaken als productiekosten (uren arbeidsloon, huur productieruimte, afschrijving apparatuur etc.), ontwikkelkosten en materiaalkosten (kast extern laten maken, wijzerplaat inkopen, saffierglazen, krokodillenleren banden inkopen) uit het oog.
Al is de waarde van het staal an sich vrijwel niets, om het in een horloge te laten verwerken moet je flink investeren en dat wil je terugverdienen. Een horloge heeft een bepaalde basisprijs ongeacht het kastmateriaal. Gewoon om het te ontwerpen en in productie te nemen.
Maak je hetzelfde horloge in goud, dan zie je dat 2 a 3 k goud (het materiaal) een horloge van 5 k ineens 30k laat kosten (concreet voorbeeld vwb de Ariadne). Laten we eens aannemen dat er 3 k aan goud in een Ariadne gaat, dan heb je het over zoān 8x dat bedrag aan prijsstijging.
30k is toch geen geld voor zoān gouden kunststukje??!!
Dan mag je voor mij een gouden exemplaar kopen,krijg je mijn stalen⦠Mooie deal, het is toch geen geld
Dan mag je voor mij een gouden exemplaar kopen,krijg je mijn stalen⦠Mooie deal, het is toch geen geld
Ik heb er al eentje, en die kostte ongeveer een derde. Dat vind ik al meer dan mans zat.
Ze zijn mooi en best wel uniek, maar zelfs na 40% korting vind ik ze wat aan de prijzige zijde van het universum.
In Den Haag heb ik ook verschillende modellen beneden listprijs gezien.
maar geen Ariadne!
Volgens mij is die ook uit productie.
Opgevolgd door een XXL gedrocht.
Ik ben al een tijdje onder de indruk van de Ariadne en vandaag heb ik 'm even live omgehad. Wat een mooi horloge! Erg indrukwekkend!
Maar, wat mij nu opvalt is dat ik een grote diversiteit aan wijzerplaten zie: uiteraard met de Klaauw of met de (tja, hoe zal ik het noemen) zon. Maar ook met gedrukte cijfers (zoals het model dat ik heb omgehad) en met opgelegde cijfers (zoals het model van @Wim28 bijvoorbeeld). Dan weer met de vier ātaartpuntenā wijzerplaat, of de bewerkte wijzerplaat in tegenstelling tot diegene die ik om had (egaal geribbeld).
Iemand enig idee hoe dit nu zit? BIjgevoegde foto dus het model dat ik heb gepast.
Ben geen Aridne deskundige, maar bezit er wel een. Wat ik er van begrepen heb is dat dhr. v.d. Klaauw de zaak verkocht heeft, en er toen door de nieuwe eigenaars het āzon logoā is ingevoerd.
Er staat er een te koop in het blauwe gedeelte .
Die van mij heeft het logo zoals op uw foto, in die oudere exemplaren zit nogal wat variatie, door hap snap inkoop van wijzers en wijzerplaten, dat is tevens de charme
Allereerst dank voor uw antwoord! Ik zie dus dat uw horloge bijvoorbeeld de opgelegde cijfers heeft. Dat heeft toch echt wel een nog fraaiere uitstraling.
Het gaat me met name om de andere verschillen die er zijn tussen de wijzerplaten. Het heeft misschien zān charme maar die hap-snap actie doet misschien juist ook wel afbreuk aan die charme. Als ik de keuze hadā¦
Welke verschillen ?
Ik zie ze vaak pas als men er mij op attent maakt!
Bijvoorbeeld zoals op de eerste foto een bewerkte plaat en op de tweede foto is de wijzerplaat in vieren āgedeeldā (weet het, wat onduidelijke fotoās). Aan het begin van dit topic wordt hier ook over gesproken (o.a. handgemaakte wijzerplaten en ācomputer printed guillocheā.
Dank, zo n taartpunt had ik nog nooit gezien