Christiaan van der Klaauw - Ebay te koop

Dit is ook bijzonder, een Ariadne met briljanten?? Gevonden op Ebay, misschien voor iemand geschikt?


Uniek horloge van Nederlandse Horloge maker
Uit Friesland Christiaan van der klaauw.
Dit horloge komt uit een faillissement en is maar 1 keer gedragen.
Horloge was nieuw in 2002 Euro 8000,–
Wijzerplaat van parelmoer met 8 briljanten
Blauw lederenband
Indien in nieuw aangeschaft duurt het 1 jaar voor je hem in je bezit hebt
Horloge voor de echte liefhebber of verzamelaar.

http://cgi.ebay.nl/Christiaan-Van-der-Klaauw-horloge_W0QQitemZ300035888053QQihZ020QQcategoryZ14328QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kan interessant zijn voor een liefhebber, maar de foto’s zijn in elk geval niet al te best: de wijzerplaat lijkt wel gesmolten.
In ieder geval zullen er vast CvdK kenners rondwandelen op dit forum die kunnen aangeven of dit een serieuze is.

Wijzerplaat is parelmoer, kan weerspiegeling zijn, toch? Alleen geen doos en papieren erbij???

Er zijn mensen die dit weggooien… (“wat heb ik 'd’r an? Neemt alleen maar plaats in”). Best dom, zeker als je zo’n horloge als een VdK koopt! Zou je beter moeten weten. Je ziet wat het dan met de prijs doet…
Overigens kunnen doos en papieren ook ‘gewoon’ zoek zijn geraakt natuurlijk.

Niels

Er zijn veel mensen die totaal geen weet van waarde hebben.

Zo heb ik mijn huidige Ariadne gekocht via marktplaats (of all places). Tussen al de fake Rolexes kwam er ineens een advertentie tussen terwijl ik zat te kijken.
Ik heb meteen tel. kontakt met de verkoopster opgenomen. Ze had het horloge meegekregen na de scheiding met haar man, maar ze vond het horloge maar (ik citeer letterlijk) “Een kermisdingetje.” Dat deed me wel even pijn, maar ik hervond me snel, en zei dat ik wel van kermisdingetjes hield. Ik polstte de prijs waarvoor ze hem wou verkopen. Over die prijs hoefde ik niet lang na te denken. Ben direkt in de auto gestapt en naar Amsterdam gereden.

Omtrent de Ceres op Ebay nog even het volgende: De genoemde nieuwprijs van 8000 euro is niet reeel. Ik weet zeker dat deze uitvoering destijds tussen de 3650 en 3850 Euro heeft gekost.

gr,
Hans Mennink

Aiiii Hans, je snapt wel dat je me nu nieuwsgierig en jaloers hebt gemaakt. Een ‘kermisdingetje’ betekent in de ogen van de meeste mensen niet zo heel veel geld. In ieder geval wel veel geluk gehad dan.

Ik had nog een verkoopfolder van hetzelfde horloge dat nu op ebay aangeboden wordt.
Het betreft een vroeg model Ceres.
De prijs was destijds (in ieder geval Voor 2001) 2246 Euro.

gr,
Hans Mennink

De versie van Ebay is met parelmoer&briljanten, dus was bijna 3000 Eur. Nog altijd 5000 minder dan de verkoopster beweert…

Yep, je hebt gelijk. Ik keek naar de standaard uitvoering.
Altijd nog een heel groot verschil met de prijs die de verkoopster aangeeft.

Begrijp ik het goed. Is hij verkocht voor 3000, euro ?

Moet wel zeggen dat CvdK de laatste jaren wel wat betere wijzerplaten is gaan gebruiken. Ik kan me voorstellen dat Benzinger niets met deze wijzerplaat te maken heeft.

Benzinger is meer van het graveerwerk aan het uurwerk en rotor. Naar mijn weten komen de wijzerplaten niet van Benzinger.
Deze wijzerplaat kan me ook wat minder bekoren, maar het wel een “vroege” Ceres.

Ja, zo te zien is ie verkocht voor 3000.

Ik wens de koper in ieder geval veel draagplezier…

gr,
Hans Mennink