Christiaan van der Klaauw, Eclipse

Meen er al hier en daar iets over gelezen te hebben.
Maar ik heb niet mijn eerste confrontatie gehad met een v/d Klaauw.
Boem chica wauw wauw.

Ben er even stil van…

Oh en een Sinn
Nog nooit van gehoord, but I’m impressed.
Vind alleen dat tekentje tussen de 4 en 5 storend.

Grtn
Dennis

Over de Eclipse hoeft niet te veel gezegd te worden, de Sin mag er ook zijn, beide dus top.

Arjay

Mijn beste,

Die ‘Sinn’ mag er beslist wezen. Zeker nadat ik mij er wat meer in heb verdiept naar aanleiding van het artikel van ‘Hans Mennink’ van 27 juli 2007, genaamd: ‘verslag van een nieuwe aanwinst’.
Via de website van ‘Sinn’ heb ik de nieuwe catalogus kunnen bestellen en ja, eerlijk is eerlijk, na het inzien van deze catalogus moet ik bekennen: “het zijn wel prachtige horloges van een zeer goede kwaliteit”.

Doch ook de ‘Christiaan van der Klaauw is een horloge welke mijn hart sneller doet kloppen.
Zeker vanuit mijn fascinatie voor zonnewijzers (vanuit deze interesse is mijn belangstelling voor horloges immers begonnen) en het vereeuwigen van de natuurlijke tijdselementen in zijn meesterlijke horlogewerken.
Deze ‘Eclips’ geeft naast de maan- en zonnestand ook nog de indicaties weer van de zons- en maansverduisteringen. En men kan er natuurlijk ook nog gewoon de tijd mee aflezen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

BOEM CHICKA WAH WAH… Dat gevoel had ik ook toen ik voor het eerst een van der Klaauw horloge zag (in 2001 was dat). Nu nog vind ik het jammer dat ik niet enkele jaren eerder met het werk van hem in aanraking ben gekomen.

Ik ben me toen wat meer in zijn werk gaan verdiepen, en na een eerste bezoek aan het atelier te Heerenveen ben ik voor het leven besmet geraakt met het Klaauwvirus.

Ik heb nu 3 horloges, een Planetarium in 18K, een Eclips in staal, en een Ariadne in staal.

Bovenaan mijn verlanglijst staat al jaren een Planeto Astrolabium tafelklok. Een absoluut Meesterwerk. Ik heb er drie gelokaliseerd, maar de vraagprijs is zodanig, dat de AEX eerst moet verviervoudigen wil ik er een aan kunnen schaffen.

En dan Sinn, eveneens een van mijn lievelingsmerken. Hoewel deze twee horlogemerken (een CvdK en Sinn) mijlenver uit elkaar staan in de markt, bieden ze elk m.i. de beste prijs/kwaliteit verhouding voor hun marktsegment.

Beide merken hebben ook een overeenkomst. Het merk is eigenlijk 1 persoon. Zeker in het geval van Christiaan van der Klaauw is dat zo. Maar eigenlijk ook bij Sinn tot 1993, toen de huidige eigenaar Lothar Smidt naar aangetrokken werd.

Beide personen, Christiaan van der Klaauw en Helmut Sinn, zijn door hun rotsvaste geloof in eigen kunnen, en door hun beider onconventionele marktbenadering, wat mij betreft helden in het horlogewereldje geworden. Door hun manier van aanpak hebben ze zeker niet gekozen voor de gemakkelijkste weg, maar wel voor een weg die hun eigen te noemen is, ieders voor hun eigen (niche) markt.

Helmut Sinn is bijna 91 jaar, dus Christiaan… Als je dit leest… je hebt nog tijd genoeg voor het ontwikkelen van nog veel meer fraais :wink:

Deze eclipse is een juweel in alle opzichten, een blijver, nee een klassieker is beter. Ik kijk erg uit naar een hernieuwde introductie (als ik Hans zijn verslag goed heb gelezen van de beurs in Basel) van de Sateliet du monde. Daar wil ik wel even flink voor aan de bak zo te zeggen; een prachtig horloge. Benieuwd of Van der Klaauw daar een draai anno 2007 aan kan geven.

Groet,

Bojo

wat betreft de Sinn: dit is een 965 klassik, een mooie valjoux 7750 met extra gangreserve module. Het tekentje wat je niet zo mooi vind is de aanduiding dat het hier op een speciale uitvoering gaat, nl die ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van Fulda, een bandenmerk.