Ik heb even gezocht, en las dat een Real Moon Joure 13mm dik is, en een Planetarium 14mm dik. Persoonlijk vind ik dat niet dik, voor een modulair gebouwd horloge met dergelijke complicaties.
vind ze er ook dik uitzien, maar gezien de complicaties, vind ik t wel weer begrijpelijk/acceptabel. net als mn emergency mission. n slagschip om de pols, maar ik neem dat voor lief.
Maar jullie zeggen kan niet anders gezien de
complicaties en dat het een modulair gebouwd
horloge is.
Maar de complicatie bij real moon valt toch wel
mee? Alleen maanfase? Of doe ik dat nu tekort.
Wat is precies een modulair gebouwd horloges, is
daar ergens wat achtergrond informatie over?
Een fabrikant kan zijn gecompliceerde uurwerken zelf ontwikkelen, zodat er een geïntegreerd geheel bestaat, maar niet nadat de fabrikant veel geld in R&D heeft gestoken.
Een fabrikant kan ook kiezen voor een modulair gebouwd uurwerk om b.v. kosten te drukken, of om zelf een complicatie te kunnen ontwerpen.
In het geval van een modulair gebouwd horloge, wordt er een basisuurwerk toegepast met daar bovenop (dus extra dik) een module. Een bekende combinatie is b.v. een nieuw type Sinn 142 st met een als basis een ETA2892 en een Dubois-Depraz 2070 chrono module, op deze manier onstaat er een surrogaat Lemania 5100.
Van der Klaauw wil duidelijk de vrije hand, als 't om zijn complicaties gaat en bouwt daarom zelf de modules.