Een prachtige vouwsluiting met logo van CvdK totdat je een leer bandje wilt laten opmeten.
Is het bandje 3 mm te kort dan zit het horloge te strak en is het bandje 3 mm te lang dan zit het te los.
Daarnaast is een nieuw bandje nog stug en heeft dus in het begin wat extra lengte nodig.
Je kiest een mooi bijpassende leren band uit en deze moet vervolgens op maat gemaakt worden.
Wat als je vervolgens je het horloge met het nieuwe bandje komt ophalen en het past niet?
Jammer, dan nemen we gewoon weer een nieuw bandje? En wie gaat het betalen, je hebt het toch niet voor niks laten opmeten.
Ik bewaar 'm omdat de sluiting toch hoort bij het horloge uit die tijd, maar ik kan voorstellen dat het niet de meest populaire vouwsluiting is die je kan kopen.
Nee, de vorige eigenaar had een smallere pols als ik. Het horloge heb ik direct na de aankoop afgegeven in Naarden voor onderhoud en een nieuw bandje. Na 3x opmeten en uitrekenen hebben we daar ter plekke besloten dat het handiger was om een “moderne” vouwsluiting te kopen.
Dat is wel (vanwege de financiën) een RVS geworden
Een foto heb ik helaas dus niet.
Tuurlijk wel, bij iedere vouwsluiting heb je de mogelijkheid om het lederen bandje een gaatje te verzetten en komt vervolgens de sluiting niet precies in het midden van je pols uit, dan probeer je gewoon een ander formaat bandje. Je past gewoon net zo lang tot je tevreden bent.
Bestudeer deze sluiting nog maar eens goed. Je kunt niet anders dan een nieuwe bandje eerst te laten aanpassen voordat je het überhaupt kunt passen. En past het vervolgens niet goed… dan is dat bandje verziekt.
Ik denk dat je na 2 mislukte pogingen er helemaal klaar mee bent.
Maar ik ben het met je eens dat de sluiting prachtig is
Ik heb heel kleine polsen, maar moet toch tussen zomer en winter steeds een gaatje verstellen zowel op leer als op metaal om comfortabel te blijven. Voor mij zou deze sluiting dus echt een probleem vormen. Als je polsen niet erg veranderlijk zijn kan ik me inbeelden dat je er niet van wakker ligt.