Christiaan van der Klaauw - onmogelijke vouwsluiting -

Een prachtige vouwsluiting met logo van CvdK totdat je een leer bandje wilt laten opmeten.
Is het bandje 3 mm te kort dan zit het horloge te strak en is het bandje 3 mm te lang dan zit het te los.
Daarnaast is een nieuw bandje nog stug en heeft dus in het begin wat extra lengte nodig.

Je kiest een mooi bijpassende leren band uit en deze moet vervolgens op maat gemaakt worden.
Wat als je vervolgens je het horloge met het nieuwe bandje komt ophalen en het past niet?
Jammer, dan nemen we gewoon weer een nieuw bandje? En wie gaat het betalen, je hebt het toch niet voor niks laten opmeten.

Ik bewaar 'm omdat de sluiting toch hoort bij het horloge uit die tijd, maar ik kan voorstellen dat het niet de meest populaire vouwsluiting is die je kan kopen.

7 likes

Wat een driftkikker ben jij.

1 like

Doorsparen voor een Rolex :wink:

6 likes

Maar de vraag is nu: heb je een analyse gedaan op de probleemstelling? Wat is de rootcause van de 3mm?

3 likes

En topic kan dicht. :rofl:

4 likes

Op het gevaar af dat dit topic uit de klauw gaat lopen: heb je een foto van de sluiting met de bewuste band? Wat heb je op maat laten maken?

5 likes

ik heb uiteindelijk een nieuw bandje en een RVS vouwsluiting gekocht.

Nee, de vorige eigenaar had een smallere pols als ik. Het horloge heb ik direct na de aankoop afgegeven in Naarden voor onderhoud en een nieuw bandje. Na 3x opmeten en uitrekenen hebben we daar ter plekke besloten dat het handiger was om een “moderne” vouwsluiting te kopen.
Dat is wel (vanwege de financiën) een RVS geworden :slight_smile:
Een foto heb ik helaas dus niet.

Heel vervelend! Gelukkig een nieuwe sluiting kunnen vinden.

Om je te helpen, wil ik de sluiting wel overkopen? Scheelt een hoop zorgen voor je!

3 likes

Dat is inderdaad een waardeloos uitgevoerde sluiting. Geen enkele mogelijkheid tot verstellen, zelfs met niet gaatjes in de band

1 like

Bedankt voor het aanbod Maurits! Ik hou echter het setje liever compleet.

Jammer! Laat maar weten mocht je er een keer vanaf willen :+1:

1 like

Ik snap er niks van. Waarom zou deze vouwsluiting minder zitten dan een andere vouwsluiting?

Het principe is toch allemaal hetzelfde. Ook in je nieuwe vouwsluiting zit geen verstelmogelijkheid.

Dus ook bij je nieuwe is het een hit or miss lijkt mij.

Ik vind hem prachtig. Ik was net zolang banden gaan passen tot er 1 zou passen, ipv een goedkope rvs er aan te hangen

2 likes

Tuurlijk wel, bij iedere vouwsluiting heb je de mogelijkheid om het lederen bandje een gaatje te verzetten en komt vervolgens de sluiting niet precies in het midden van je pols uit, dan probeer je gewoon een ander formaat bandje. Je past gewoon net zo lang tot je tevreden bent.

Bestudeer deze sluiting nog maar eens goed. Je kunt niet anders dan een nieuwe bandje eerst te laten aanpassen voordat je het überhaupt kunt passen. En past het vervolgens niet goed… dan is dat bandje verziekt.
Ik denk dat je na 2 mislukte pogingen er helemaal klaar mee bent.

Maar ik ben het met je eens dat de sluiting prachtig is :slight_smile:

Testen met een goedkoop bandje, daarna fixen met een goede band, opgelost (lijkt me)

En als het dan warmer of kouder wordt kun je er nog niets mee. Nee, dit is een mooi uitziende maar mechanisch erg dom uitgevoerde sluiting.

Ik ben gelukkig geen hulk, mijn polsen schelen slechts paar mm tijdens kou of hitte

Ik heb heel kleine polsen, maar moet toch tussen zomer en winter steeds een gaatje verstellen zowel op leer als op metaal om comfortabel te blijven. Voor mij zou deze sluiting dus echt een probleem vormen. Als je polsen niet erg veranderlijk zijn kan ik me inbeelden dat je er niet van wakker ligt.

Christiaan past niet om je Klaauw

4 likes

Boosje!

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Dus maak de keuze, draag je graag los of strak!