Christiaan Van Der Klaauw Real Moon Joure

Is duur en kost veel. :wink:

Dat is een tautologie

1 like

dan is dit vast een contaminatie. :slight_smile:

1 like

Heel mooi maar een belachelijke prijs.

1 like

Is ook mijn gedachte.
Toko is opgekocht door wat “snelle jongens” en die willen m.i. dan ook het grote geld. Of ze dat gaat lukken? Heb mijn twijfels, mede ook door het grote aantal nieuwe exemplaren bij een Duitse handelaar.
Bij Gassan op de Dam lag er vorig jaar niet een exemplaar meer voor de verkoop. En na een telefoontje van de zeer fraaie verkoopster, elders ook niet :innocent:

2 likes

Ik zie op de site van Gassan ook Christiaan van der Klaauw niet bijstaan. Steltman verkoopt wel Christiaan van der Klaauw.

Keek even op de website.
Je kan zelf even een horloge samen stellen.

Even wat uitgekozen, kwam op € 87.500,- uit.
Een keer klikken en hij zou zijn besteld.
Wel eerst even de limiet van de creditcard verhogen.

Rare wereld leven we in …

Helemaal als je bedenkt dat er mensen zijn die dat gewoon even echt doen.

2 likes

huh

Volgens mij reageerde @Brick op de grammatica van mijn bericht… :thinking:

1 like

Die zal het allemaal op voorraad hebben inderdaad en dan met afbeeldingen van CvdK zelf te koop zetten. De andere horloges die hij te koop heeft staan, heeft ie ook zonder eigen foto’s.

Ik denk dat ie ze niet zelf op voorraad heeft.

2 likes

Ik weet het ook niet, maar heb het de goede man zojuist gevraagd :innocent:

Die beste man kan gewoon - rechtstreeks of via een dealer - alles bij CvdK inkopen.

Hij heeft echt niet voor tonnen aan voorraad van CvdK liggen.

1 like

Jullie hebben helemaal gelijk,was even bang dat de hele handel op de fles was, en de voorraad overgenomen door een handelaar :scream:

\ 25x1 \ 1x17
Dear Hendrik,

thank you for your message and interest in our watches.
We cooperate direct with CVDK, but we don´t have the watches here. The watch will be produced on order.
I would be glad if you give me your phone number and we will contact you for conditions and delivery.
For any questions please contact me anytime
Best wishes Andrei
\ 1x17

2 likes

Stefan maakt mooie horloges, ik wil er ook wel 1. Enkel alleen zijn kasten zijn niet spannend en zien er goedkoop uit.

Ik heb dit niet meegekregen. Christiaan van der Klauw is weg bij Christiaan van der Klauw? En is een eigen merk begonnen genaamd?

Da’s de abjecte achterneef van de infame Putin.

Voor zover ik weet heeft dhr van der Klaauw zijn bedrijf verkocht, en sindsdien is het logo een zonnetje i.p.v. een roofvogel klaauw.
Of en in hoeverre hij nog ontwerpt voor de nieuwe eigenaren, onttrekt zich aan mijn waarneming :innocent:
Ik dacht van wel, maar er zijn hier mensen met meer kennis.

1 like

Christiaan is met pensioen en heeft zijn merk verkocht.
Daar heeft hij naar ik vernam goed mee gecasht.

De kopers willen de koopprijs terugverdienen en winst maken. Prijzen omhoog dus.

Zover ik begreep heeft hij nog een paar jaar gefungeerd als boegbeeld, maar dat zou dan inmiddels wel klaar moeten zijn.

Ik zeg er meteen bij: links en rechts heb ik wat gehoord, ik ken de overeenkomsten niet en voor hetzelfde geld is hij nog wel actief.

1 like

Ja, ik heb wat zitten graven, en dan begin je best hier op het forum
Een topic met een uitvoerig relaas over de toekomstplannen van CvdK
https://www.horlogeforum.nl/t/het-merk-christiaan-van-der-klaauw-is-klaar-voor-de-toekomst/12896

Even verder gezocht en ergens 2008-2009 is CvdK gedeeltelijk overgenomen en kwam Daniël Reintjes als CEO aan het roer en Sander Franken ls CCO -de man van de commerciële zaken- en Maurice Doppert als CFO -de man van de financiële zaken-. Maurice Doppert is er in 2013 uitgestapt.
Maria (van Laar) Reintjes is ook mede eigenaar en Directeur Marketing.

In die tijd was Holke Dijkman betrokken bij CvdK als horlogebouwer, hij heeft er van 2001 tot 2011 bij betrokken geweest en heeft prototypes gemaakt en was ook betrokken bij de productie van de toenmalige modellen.

Rond 2013 was er 6 man (drie horlogemakers en drie instrumentenmakers) bezig met het bouwen van de horloges en twee/drie anderen die zich bezighouden met alle andere aspecten van het bedrijf.
CvdK himself blijft actief betrokken tot zowat 2017.

In 2019 wordt Sebastiaan Maes horlogebouwer bij CvdK.

4 likes

Nog wat aanvulling op deze opmerking. Ik zou heel erg blij zijn met een Ketelaar horloge. Onlangs zag ik wat teken en schilderwerk voorbij komen voor de wijzerplaat. Prachtig en wat een vakwerk. Ook de kwaliteit en afwerking van het uurwerk, dat ziet er echt heel goed uit op de foto’s die ik voorbij heb zien komen.
De kast waar al dit moois in zit zien er vrij simpel uit en zijn in mijn ogen niet spannend. Maar daarvoor zou ik niet een Ketelaar kopen:

Ik bedoelde niks negatiefs met deze opmerking. Voor het geval mensen dit denken.

@Chro_No ,je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben

1 like