Tja, de verbindende factor tussen Frederique Constant en Christiaan van der Klaauw is natuurlijk Pim Koeslag maar ik vind het een mismatch, deze 2 merken passen / horen niet bij elkaar in 1 horloge naar mijn bescheiden mening.
Is dat een heel universum aan broden?
Fixed that for you.
Klopt Hendrik, CvdK is wereldberoemd in Nederland en met de juiste mensen, marketing en horloges worden ze misschien ook wereldberoemd daarbuiten.
Heb er nog wel eens eentje geserviced! Had ik niet aangedurfd als ik dat op eigen conto had gedaan… …werkte toen een tijdje bij iemand anders. Risico was voor hem. Uurwerktechnisch gewoon 100% standaard 7751, dat dan weer wel. Niet dat dit nou een makkie is trouwens.
CvdK heeft prachtige modellen maar deze valt echt in de categorie van slechtst afleesbare horloges.
Voor sommigen niet belangrijk met het onbegrijpelijke argument “ik kijk wel op mijn mobiel hoe laat het is”.
Niets zo frustrerend als snel even een blik op je horloge te werpen en erachter te komen dat het een leuke, maar onhandige armband is met random stukjes metaal, cirkeltjes en cijfertjes.
Met deze armband om de pols is het in ieder geval zaak je mobiel paraat te hebben,
Had ik al gezegd dat ik afleesbaarheid best wel een dingetje vind?
een leuk horloge wel, maar
ze hadden de uurwijzers zwart moeten maken om toch het uur duidelijk te kunnen aflezen
Kun je ook zien hoe laat het is? Bijna niet en dan hoeft het van mij niet meer.
Ik vind dat het merk ook niet echt de kant op beweegt die ik persoonlijk graag zou zien. Internationaal gezien denk ik dat dit model het in sommige markten wel uitstekend zou kunnen doen. Niet iedereen geeft om de historie van het oude Van der Klaauw.
Misschien moet ik nog even wennen aan de uitstraling. I don’t know yet
Nou, ik dus niet. Weet niet wat er met Klaauwwatches is gebeurT, maar ik koester mijn real moon uit 1998.
Ik heb een redelijk ernstige vorm van dyslexie en daardoor dus snel afgeleid. Ik heb er serieus een tijdje over gedaan om de wijzers op dit horloge te vinden…
Als ik dit horloge zou dragen ben ik een minuut oid bezig met het kijken naar alle cirkels, rondjes en ballen op het dial om mij vervolgens, nadat ik mijn arm weer gewoon naast mij lichaam te ruste heb gehangen, af te vragen hoelaat het nou is. Dit drie maal achter elkaar herhaald te hebben ik mijn telefoon pak om het horlogeforum te checken en meteen maar even kijk hoelaat het is…
Wees gerust, er is er maar 1 van.
Het ding kan ook nog wel even hier met een x postje…
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Mühle Glashütte met van die schroefbare spring bars, en wat een totale horreur is me dat, zeg. Ik vind het horloge wat je daar toont in alle opzichten mooier dan de horreur die CvdK en FC hier produceren (een tourbillon? Midden in die drukte? En dan die calender, en dat nodeloze wapentje op drie, brrrrr), maar eerlijk is eerlijk… De lugs zijn beter.
Even goed sluit ik me graag aan bij andere sprekers hier. Een Calatrava of 5157 ligt meer in mijn wheel house, want niet nodeloos complex. Als ik de stand der hemellichamen wil weten pak ik er juist wel even een computer bij. Of een telescoop.
Ik vind het stuitend dat ze, vanaf pagina 1 van hun website, beweren dat ze een manufacture zijn. Het is inmiddels duidelijk dat ze dat niet zijn, maar ze blijven er keihard over liegen.
Ik had voor hun complicaties en de uitvoering daarvan respect, maar door de treurige flauwekul die ze blijven spuien is mijn interesse en respect compleet weg.
Absolute top…yeah right.
(Sorry @Driftkikker, ik wil niet als een driftkikker overkomen)
Smaken verschillen gelukkig.
p.s of is dit sarcasme?
Sarcasme of niet, ik moest in ieder geval erg lachen om de opmerking dat de lugs nu net t mooiste was aan een horloge met planetarium, dag, datum complicatie en een tourbillon…
Lijkt me geweldig, als iemand jou zijn CvdK/FC met planetarium toont…
Mooie lugs !!"
Beste Tompj,
Mijn naam is misschien Driftkikker… maar het valt wel mee met mijn gemoedstoestand
Waarschijnlijk vindt je de volgende merken ook leugenaars zijn:
Aston Martin 4.0 V8… want daar zit een motor in van Mercedes
Aston Martin 5.9 V12… want dat is gewoon een ordinaire Ford motor
Bentley Continental 4.0 V8… gewoon een Audi motor
Lamborghini Huracan V10… gewoon een Auti motor
Lotus Elise… gewoon een Toyota motor
Mercedes A… je gelooft het niet… zit een Renault motor in.
Wat ik wil zeggen… moet je op pagina 1 van je website gelijk vertellen van welke merken je gebruik maakt?
Ik denk dat er maar heel weinig horlogemakers alle onderdelen in eigen huis maken.
Klopt, en er zijn dus ook maar heel weinig horlogemakers die zich manufacture (mogen) noemen.
Zoek op, het woord Watch Manufacture:
Zolang Aston Martin, Bentley, Mercedes etc zichzelf geen “Car Manufacture” noemen is er geen enkel probleem met het feit dat ze gebruik maken van andere onderdelen of zelfs hele motors.
Nope, als je je maar geen manufacture noemt.
Nee, maar je moet niet beweren dat je alles zelf ontwikkelt en produceert. Dat is simpelweg een leugen.
Dat weet ik wel zeker. Dat betekent niet dat je maar kunt zeggen dat je dit wel doet terwijl het onzin is.