Christiaan van der Klaauw timmert aan de weg

In samenwerking met Frederique Constant heeft Christiaan van der Klaauw een nieuw uniek horloge ontwikkeld “The Tourbillon Panetarium”

Ik vind het prachtig dat CvdK zich steeds meer internationaal ontwikkeld tot horlogemaker van de absolute top!

34 likes

True, maar dit is wel een lelijk mormel hoor🧐

10 likes

Planetarium denk ik of is het Christiaan van der Kaauw?

3 likes

Tsja driftkikker, in hoeverre heeft dit horloge nog iets te maken met de oorsprong ?
Dhr v.d. Klaauw heeft zijn “merk” verkocht aan slimme mensen,

die daar winst in meenden te moeten bespeuren. Als het lukt , dan krijg ik nog meer spijt van dit afscheid:

10 likes

Smaken verschillen, ik vind het wel iets hebben.

2 likes

Jeetje Henrik, een zinnige post

Er is er idd maar 1 van als ik de (vele) tekst op de plaat lees. Laat ze het daar maar bij houden. Vind de lugs ook veel te saai voor een “barok” merk wat CvdK altijd was - dat was ook een kwestie van smaak, maar wel consequent. Deze lugs associeer ik met een een van die vele “alfabet”- Seiko’s van 400 euro.

4 likes

wellicht de invloed van Citizen die ook FC hebben gekocht?

1 like

Oogt lekker :+1:

1 like

Ik vind de lugs nu net t mooiste aan het horloge.

2 likes

Ja iets minder Anton Pieck allemaal👌

Tja, de verbindende factor tussen Frederique Constant en Christiaan van der Klaauw is natuurlijk Pim Koeslag maar ik vind het een mismatch, deze 2 merken passen / horen niet bij elkaar in 1 horloge naar mijn bescheiden mening.

6 likes

Is dat een heel universum aan broden?

8 likes

Fixed that for you.

2 likes

Klopt Hendrik, CvdK is wereldberoemd in Nederland en met de juiste mensen, marketing en horloges worden ze misschien ook wereldberoemd daarbuiten.

1 like

Heb er nog wel eens eentje geserviced! Had ik niet aangedurfd als ik dat op eigen conto had gedaan… …werkte toen een tijdje bij iemand anders. Risico was voor hem. :sweat_smile: Uurwerktechnisch gewoon 100% standaard 7751, dat dan weer wel. Niet dat dit nou een makkie is trouwens. :face_with_monocle:

2 likes

CvdK heeft prachtige modellen maar deze valt echt in de categorie van slechtst afleesbare horloges.
Voor sommigen niet belangrijk met het onbegrijpelijke argument “ik kijk wel op mijn mobiel hoe laat het is”.
Niets zo frustrerend als snel even een blik op je horloge te werpen en erachter te komen dat het een leuke, maar onhandige armband is met random stukjes metaal, cirkeltjes en cijfertjes.
Met deze armband om de pols is het in ieder geval zaak je mobiel paraat te hebben,

Had ik al gezegd dat ik afleesbaarheid best wel een dingetje vind?

2 likes

een leuk horloge wel, maar
ze hadden de uurwijzers zwart moeten maken om toch het uur duidelijk te kunnen aflezen :face_with_monocle:

1 like

Kun je ook zien hoe laat het is? Bijna niet en dan hoeft het van mij niet meer.

1 like

Ik vind dat het merk ook niet echt de kant op beweegt die ik persoonlijk graag zou zien. Internationaal gezien denk ik dat dit model het in sommige markten wel uitstekend zou kunnen doen. Niet iedereen geeft om de historie van het oude Van der Klaauw.
Misschien moet ik nog even wennen aan de uitstraling. I don’t know yet

1 like