Christiaan van der Klaauw...Uitbreiding modellenreeks Orion

Christiaan van der Klaauw heeft een nieuw model toegevoegd aan zijn modellenreeks Orion. Het betreft de Orion CK3.

Het is wederom een prachtig klassiek uitziend horloge. De unieke maanfunctie van de modellen Orion CK1 en Orion CK2 (dezelfde techniek die bij de Real Moon toegepast is) is bij de Orion CK3 komen te vervallen. Hierdoor is de prijs wel bijna gehalveerd… De prijs voor de Orion CK3 begint bij € 2850,00. Een interessante prijs voor een ieder die graag een van der Klaauw horloge wil hebben.

verdere foto’s en info over de modellenreeks Orion is te lezen op:
http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauworion.htm

gr,
Hans Mennink

Mooi verhaal Hans! Fijn dat jij zo dicht bij het vuur zit en ons zo van de meest recente informatie kunt voorzien. Toch een kleine opmerking over de laatste versie van de CK3: de minuten wijzer vind ik eigenlijk net iets te lang en de secondenwijzer net iets te kort. De urenwijzer loopt heel mooi voor de indexen van de uren langs, de minutenwijzer gaar net over de indexen van de uren heen.

Verder neem ik aan dat het geguillocheerde middengedeelte als optie nog steeds koperkleurig kan worden.

Bedankt voor de energie die je hier in hebt gestoken.

Gerwin

Hoi Gershwin,

Ongetwijfeld zal het geguillocheerde middenstuk ook in koperkleur verkrijgbaar zijn. Kwestie van overleggen met Dhr. van der Klaauw.

Over de wijzers:
Met de nieuwe Breguet-style wijzers zullen de minuten- en de sekondenwijzer een exact op maat gemaakte lengte hebben. De minuten- en sekondenwijzer hebben hierbij volgens de (oude) regels van horlogemakerskunst dezelfde lengte. Ondanks de hoge prijs voor deze speciaal op maat gemaakte wijzers heeft Dhr. van der Klaauw toch voor deze oplossing gekozen. Gelukkig maar…

gr,
Hans Mennink

Pfoe, dat scheelt Hans.

Een CvdK zal in mijn leven ooit nog eens in mijn bezit komen, daar ben ik van overtuigd. Ik vind dit wel een heel aardige, maar die ronde maanstandaanduiding vind ik, in tegenstelling tot vele anderen (begrijp ik na vanmiddag), ook wel erg geslaagd.

Wellicht moet ik maar een keer beginnen met sparen ;).

Geriwn

Op de web-site van van der Klaauw is zojuist het model Orion CK3 toegevoegd (ten koste van het model Satellite du Monde.)
Bij het horloge staan ook de prijzen van horloge per optie erbij vermeldt. Keus genoeg lijkt me…

Basisuitvoering € 2850,-
Gouden lunette € 3600,-
Gouden lunette + rotor € 4475,-
KB52824 € 4600,-
Gouden lunette + KB52824 € 5350,-

de pagina is te zien op:
http://www.klaauwwatches.nl/orion_ck3_nl.htm

gr,
Hans Mennink

Wel aardig dat hij bij de CK3 de prijzen vermeld en bij de andere horloges niet. Zou dit een hint zijn voor geïnteresseerden? M.a.w.: overige horloges zijn duurder?!

Gerwin

Hoi Hans.

Ik heb zojuist ook de foto van Christiaan ontvangen.
Echt weer en duidelijke Van der Klaauw.
Een hele mooie klassieke klok voor een super goede prijs
Op deze manier moet het voor meer mensen mogelijk zijn om een CvdK te bemachtigen.
Ook duidelijk dat hij op zijn site er de verschillende mogelijkheden en prijzen bij heeft gezet.
Kortom… een mooie aanvulling op zijn collectie.

Groeten,

JohnSr.