Christiaan van der klaauw unikum

Net terug van het atelier van Christiaan van der Klaauw, waar ik mijzelf heb verblijd met een ware beauty: een unikum!

Eerst het verhaal achter dit horloge: een aantal jaren geleden onstond bij van der Klaauw het idee om de Pallas uit te voeren in verschillende kleuren. Naast de standaard witte pallas en die met parelmoer witte plaat, zijn er toen 3 prototypes vervaardigd, een roze, een blauwe en… een zwarte. Helaas heeft de oude meester besloten het toen bij deze 3 te laten…

URL=http://s1349.photobucket.com/user/spiffie2/media/e093b7ac-3bd0-405f-882c-b36ba55c33bb_zps41eaa2d9.jpg.html][/url]

Omdat de standaard wijzers op de pallas bij het zwarte exemplaar niet voldeden, werd er gekozen voor afwijkende wijzers, zogenaamde zwaard wijzers. Voor de overige wijzers werden zilver gepolijste wijzers gekozen, om het geheel compleet te maken.

De roze en de blauwe zijn destijds verkocht, maar de zwarte bleef in het bezit van van der Klaauw. Dit unikum is daarna lange tijd in bezit geweest van Jorrit, 1 van de instrumentenmakers van van der Klaauw.Maar gelukkig (voor mij) is Jorrit
, na wat heen en weer gebel en gepraat, zo vriendelijk geweest om afstand te willen doen van de klok. Afgelopen maand is deze black pallas dan ook volledig gereviseerd, voorzien van een nieuwe kast, nieuwe band, nieuwe sluiting, nieuwe opwindknop, kortom nieuw, nieuw, nieuw.

Nieuw, uniek, en… sinds vanochtend… om mijn pols!

URL=http://s1349.photobucket.com/user/spiffie2/media/4eaa4560-23b9-4d05-afd6-496f91941c9b_zps6b677f61.jpg.html][/url]

Groet!

spiffie

1 like

Gefeliciteerd!

Erg mooi! Ben jaloers :slight_smile:

Gefeliciteerd met deze aanwinst,jij kan terecht zeggen ik heb een uniek klok.

Mijn beste,

Chapeau!!
Petje af hoor, voor zo’n statement van de tijd!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Met zo’n horloge hoef je geen andere meer!! :smiley:

Een CvdK staat ook bij mij nog steeds op de wanted lijst. Deze kende ik nog niet. En hij lijkt groter dan wat ik normaal van CvdK gewend was.

Goede koop en mocht je ooit van gedachte veranderen, je weet me te vinden…

Mooi horloge ! Veel plezier ermee !

Prachtig, klasse en bedankt voor het delen van dit bijzondere verhaal achter dit unieke horloge :~
Geniet ervan :slight_smile:

Erg mooi en bijzonder deze klok, heel veel plezier ermee!

Gaaf, heel gaaf!

Bijzonder, mooi en bijzonder mooi… unieke aanwinst… Gefeliciteerd!..

Ik weet wat het is om een unicum te hebben… ik maak ze zelf. :slight_smile:

ochser Schreef:

En hij lijkt groter
dan wat ik normaal van CvdK gewend was.

40mm.

Erg mooi horloge, kan me voorstellen dat hier errug blij van wordt, bijna alles klopt er aan, ik zeg bijna, persoonlijk vind ik het volstrekt overbodig om er “kalender” op te zetten, jammer.
veel plezier met deze mooie aanwinst.

Als groot liefhebber van CvdK (en intussen de trotse eigenaar van een oudere Ariadne) word ik erg jaloers van dit soort berichten…

Wat een mooie aanwinst, van harte en geniet er van!!!

Lowlander Schreef:

persoonlijk vind ik het volstrekt
overbodig om er “kalender” op te zetten

Het had niet gehoeven, maar CvdK vond dat het meer evenwicht gaf.
En het benadrukt de link naar de astronomie, die velen bij een “simpele” kalender, wellicht niet leggen.

Gefelicteerd met je unicum. Daardoor is het horloge een unicaat :wink:

Sjiek!

proficiat! n klok met imho nuttige complicaties.