Christiaan van der Klaauw..... Venus 2006, laatste stand van zaken

Het model Venus 2006 is onlangs in Basel geintroduceerd door Christiaan van der Klaauw. De laatste details zijn aangepast, en het eindresultaat mag er zeker zijn.
De Zon is nu op zijn plaats in het midden van de wijzerplaat, en de planeet Venus is een ietwat groter geworden.

Voila het eindresultaat…

Ook heb ik de webpagina over dit model aangepast met enkele nieuwe foto’s: http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauwvenus.htm

Groeten,
JohnSr
Hans Mennink

Wat me eigenlijk direct opvalt is dat de sterrrenhemel niet zo vonkelt als het model wat op Baselworld getoond werd. Verder is met het plaatsen van het speelse zonnetje de Venus 2006 echt af. Erg fraai hoor!

Gr., Mark

uhhmmmm, ik vind het een grandioos horloge! Alleen dat zonnetje vind ik echt jammer van het horloge! ik heb het eerste prototype gezien ( zonder zonnetje) en die vond ik geweldig, met zonnetje vind ik hem dus minder.

wel, zo staat hij dus om de pols :

@Mark, op deze foto is de fonkelende sterrenhemel inderdaad minder goed zichtbaar. Het is exact hetzelfde horloge als op Basel stond. Ligt gewoon aan de hoek van fotograferen. Yep, gouden kast is natuurlijk fraaier…meerprijs is echter ook behoorlijk fraai…

@Master-Fan. Ik vind de Zon er juist wel erg goed erbij passen. Maar ongetwijfeld is het horloge op verzoek ook zonder deze Zon verkrijgbaar .

Tja,ja,ja,ja ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar het doet me te veel aan Blu denken. Wel mooi vind ik de astronomische functies. Andere Van der Klaauw modellen spreken me veel meer aan, maar deze roterende schijven zijn niet echt mijn ding.

@Jurgen, In Basel zijn we ook bij Blu geweest. Zij gebruiken hetzelfde materiaal (Adventurine) voor enkele van hun modellen. In hun stand konden we een brok van dit materiaal bekijken.

@Master-Fan. Fantastisch… Staat je goed… Heb je er een aangeschaft?

mooie om te zien, het is voor mij geen " heb klok" , maar zeker wel mooi om te bewonderen (tu)

Hans, helaas…was het maar zo’n feest dat dat horloge van mij was!!! ik had hem even geleend, was super om dat horloge te dragen. De Mont Blanc vulpen op de foto is wel van mij, naast horloges heb ik een grote collectie vulpennen, langzaam maar zeker verschuift mijn hobby van vulpennen naar horloges. Ik heb zelfs exemplaren verkocht om een horloge aan n te schaffen.

Zonnetje vind ik wat té. Idd, Blu heeft dit al veel eerder bedacht

dit is toch echt wat heel anders dan BLU. Bij BLU is het gewoon de uren en minuten, vdKlaauw heeft hier duss echt de baan van venus uitgekiend en dat in tandwieltjes weergegeven, bij het zien van de techniek van dit horloge, kun je haast niet anders concluderene dan dat dit echt heel bijzonder is !!!

Ja, ok, de techniek is natuurlijk veel innovatiever en complexer, maar qua design is het wel verwant. Uit mijn opmerking over het zonnetje kon afgeleid worden dat ik slechts op het uiterlijk ben ingegaan in mijn berichtje.
Ik weet dat Blu veel eenvoudiger qua uurwerk is. Vd Klaauw maakt veel gecompliceerder uurwerken,met bijzondere functies. Het uiterlijk van het nieuwe model “lijkt” wat op Blu, dat bedoelde ik (iemand anders postte wat eerder iets over Blu in dit topic, hetgeen mij ook inspireerde). Natuurlijk heb ik gezien dat het hier iets heel unieks betreft. Vind alleen dat “prototype” zonder zonnetje mooier. Ik ben niet op de techniek ingegaan omdat glashelder is dat dat bijzonder is.

mvg

Ik heb de foto nu een paar keer bekeken (gisteravond, vanmiddag en nu) en eigelijk vind ik het niet zo’n heel mooi horloge (qua uiterlijk). Het spreekt me niet zo aan. Ik dacht dat ik er wel aan zou wennen, maar ook na drie keer kijken (misschien nog wel steeds te weinig) doet het me niet veel. De andere modellen van Van der Klaauw, met name de Astrolabium, de Planetarium en de Real Moon, spreken mij, zeker ook qua astronomische eigenschappen (en ik ben echt geen sterrenkijker of zo) meer aan.
De Ceres van Van der Klaauw staat zelfs hoog op mijn verlanglijstje.

Enfin: ik vond de eerste foto’s (die Hans in Basel had gemaakt) veelbelovend, met name die sprankelende sterren, maar nu vind ik het een beetje tegenvallen… ik zal volgende week nog eens naar deze topic kijken, misschien kom ik er dan achter dat ik het nu verkeerd heb gezien.

Edgar1, wat vind je dan van deze van der klaauw?
btw hoe staat het met je aan koop van de master hometime?

op de achtergrond zie je nog de sluiting van mn IWC ( waar ik ook nog steeds heel blij mee ben hoor )
De van der klaauws hebben me toch wel aan het twijfelen gebracht. Hoewel ik natuurlijk toch echt een master-fan blijf. Voor mij niet echt de hometime ( ook werkelijk prachtig) maar mijn lieveling is de master reserve de marche!!!

Een beauty van een horloge!
Met betrekking tot de aankoop van de Master Hometime kan ik je nog niet veel nieuws vertellen. Ik heb hem ook nog niet gekocht, maar ik schat zo in dat het de komende maand, mogelijk komende twee maanden, er toch echt van gaat komen. Uiteraard laat ik het je weten.