Christiaan van der Klaauw

Hallo iedereen.
Een klein vraagje. Weet hier iemand of je bij van der Klaauw korting kunt krijgen bij aankoop van 'n Astrolabium of 'n Planetarium?

Mvg, Tom.

Toch maar geen Sinn Tom? :smiley:

Op je treinkaartje misschien :smiley:
Ik denk niet bij hem (misschien ook wel hoor) maar bij een wederverkoper misschien wel?

Ik heb er al drie maar 'n CvdK is toch een beetje een droom van mij. Ik heb het nogal voor zeldzame horloges die je niet elke dag tegenkomt of dat niet iedereen heeft.
Groetjes, Tom.

Je kiest ook wel gelijk de toppers uit Tom. Hans had zondag nog een Ceres te koop, misschien is dat wat?

Hoi Henrik.
Die Ceres van Hans, is het 'n CK1 of 'n CK2? En ken je de prijs ongeveer?
Greeetz, Tom.

Heb je al 3 Sinn horloge’s? Nooit geweten.

Je neemt nu wel meteen de topstukken van zijn collectie, een Planetarium vind ook ik érg mooi, alleen die prijs weerhoud me er toch nog wel van.

Op de site van AWCo staat momenteel een hele mooi chrono te koop van van der Klaauw

De Orion I is ook erg mooi, wel weer wat klassieker, anders is deze ook een optie? Niet alledaags:

Als je een keertje naar Amsterdam gaat om te kijken mag je me best een belletje geven hoor. :smiley:

Weet ik niet Tom. Wacht even… HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANS??? Wat kost die Ceres?

Hoi Jaap-Wim.
Bedankt, maar toch niet echt m’n ding. Ik denk dat ik toch maar de master himself een bezoekje ga brengen. t’ Is tenslotte iets dat je niet elke dag even gaat halen. Gelukkig, anders is de lol er ook snel af, denk ik.

Oh f…k, nu je het zegt. :smiley:

Aanmelddatum, 30 januari. Foutje dus… ik daht al, tom die voor een Planetarium gaat…

:smiley: Had ik ook niet door :smiley:
Nou dan, welkom Tom!

Hej.
Sorry jongens.Misverstandje, zal ik proberen op e lossen.
Groetjes,TomL.

Ik dacht al, wat doet Tom in Belgie :smiley:

Waarom wil je eigenlijk korting op zo’n mooi en exclusief horloge ?
Naar mening past een begrip als “korting” niet bij horloges die niet in grote aantallen gemaakt zijn en dus exclusief. Als je op een mooi en duur horloge korting kunt krijgen doet dat afbreuk aan de exclusiviteit.
Het geeft toch een prettig gevoel voor jezelf als je weet dat je het volle bedrag hebt betaald, ik zou ook wel een Van der Klaauw willen hoor, maar indien het budget het niet zou toelaten zou ik toch even hard doorwerken en een beetje sparen en dan met een dikke envelop naar de dealer en daar je “droom” waarmaken, romantisch verhaal toch ? “Less is more” gaat hier niet op naar mijn mening.
Die paar honderd euro verdien je toch zo weer terug ? ( En dan heb ik het niet over veelverdieners, hoor…)
Ik zou “voor het gevoel” het volle pond betalen en die paar honderd dan maar op iets anders (minder belangrijks) bezuinigen, als geld echt belangrijk is.
Maar goed, ik begrijp de gedachte erachter heus wel hoor. Bij een autootje van 15.000 euro is korting geen punt , maar bij een mooi stukje techniek/ kunstwerkje/ emotie enz. vind ik het niet zo passen.
Als de dealer echter wél korting geeft, is het mij ook best, dan ligt het bij hen blijkbaar niet zo gevoelig als ik doe voorkomen.

Succes bij de keuze, ben benieuwd ( foto’s misschien op forum? )

Mvg,

Ed

Ik heb weer wat gemist zie ik :wink:

Hoi Tom.
Het beste kun je met Christiaan contact opnemen.
Het ligt natuurlijk aan het type horloge wat je wilt hebben.
Maar als je weet dat er op de horloges met de complicaties wachttijden van een maand of 8 tot een jaar zitten,begrijp je wel dat het begrip korting een beetje moeilijk bespreekbaar zal zijn,

Met vriendelijke groet van een Planetariumdrager,
JohnSr

Ik had in totaal negen horloges meegenomen naar de beurs om te verkopen, waaronder dus de Ceres.

Ik heb besloten hem te verkopen omdat ik sinds kort ook een Ariadne in mijn bezit heb. En om nu beide vergelijkbare modellen te bezitten (Ceres en Ariadne) is mij toch een beetje te veel van het goede. Dan kan ik er beter eentje verkopen, en de zo vrijgekomen fondsen opzij leggen voor de toekomstige aanschaf van een ander model van Christiaan. (Het liefst eentje met Astronomische complicatie(s))
Het model Mondial staat erg hoog op mijn verlanglijst, maar ook een astronomische stoel- of tafelklok zou ik erg graag in mijn woonkamer hebben.

Enfin, de Ceres had enorm veel bekijks op de beurs. Ik heb echt vele tientallen malen het verhaal kunnen vertellen over het werk van Christiaan. Er zaten veel kenners tussen, sommigen die reeds in het bezit waren van een klok of horloge van Christiaan. Anderen kwamen voor het eerst in aanraking met een horloge van Christiaan.

Ik kreeg twee concrete biedingen. De ene viel af, en de tweede bieder had de beurs reeds verlaten.
Ik had ook nog een optie om de Ceres in te ruilen tegen een Speedmaster 105.003 uit het jaar 1964. (met een leuke bijbetaling van de andere partij). Ik heb al een 105.003, maar dan uit 1965. En aangezien 1964 mijn geboortejaar is, zou ik die ook graag willen hebben.

Vandaag echter ben ik in kontakt gekomen met de tweede bieder op de beurs, en al snel kwamen we tot een voor beide partijen goede deal. Zo is het dus gekomen dat vandaag mijn Ceres is verkocht, een dag na de beurs. Ik heb een prettig gesprek gehad met de koper. Hij is ook een echte liefhebber, en dat vind ik ook belangrijk.

Mijn oorlogspotje is weer goed gevuld nu, en ik kan me rustig orienteren op nieuwe kansen die voorbijkomen.

Voor wat betreft kortingen. Ik weet niet of het forum een geschikte plek is om uitgebreid over kortingen te praten. Op TimeZone bijvoorbeeld is het een ongeschreven wet dat niet te doen. Ik denk dat dat ook wel verstandig is…

groeten,
Hans Mennink

Iedereen bedankt.
't Was eigenlijk zomaar een vraagje,maar ik denk dat ik misshien ergens in maart Christiaan 'n bezoekje ga brengen. Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, TomL.