Christiaan van der Klaauw

Sterren om de pols. Hier gaat het wel op:hou je hobby in de hand, maar om je pols staat het beter.
De astronomische horloges van christiaan van der klaauw, …
we maken uitsluitend astronomische complicaties,dat is onze kracht en daarin zijn we uniek.

zoals jullie weten ben ik vandaag met een vriend en zijn schoonvader in friesland geweest, bij Van de Klaauw.Een geweldige ervaring! Vanmorgen werden we zeer hartelijk ontvangen door Daniel Reintjes, ceo bij Van der Klaauw.
Hele aardige maar opvallend rustige persoon wat absoluut past bij het merk en vervulling van zijn functie als je het mij vraagt.
Allereerst werden we gewezen op het tafel horloge, welke te zien is op een foto. Geweldig om toch op zo een weergave life te kunnen waarnemen wat er boven ons hoofd zoal gebeurd.

Vervolgens werden een aantal erg mooie en kostbare horloges getoond, maar daarbij ook verteld door een gedreven en ambitieuze Daniel,wat nu eigenlijk een complicatie is,inhield,en hoe het werkte etc etc. Op alle vragen kwam een keurig antwoord en das niet gek, maar wel bijzonder gezien de achtergrond van Daniel. Komt niet uit de horloge brache/industrie voor zover ik weet, maar weet enorm veel ,ofwel alles over het merk van der Klaauw. Heel aangenaam om waar te mogen nemen. Geweldig ook, dat hij de tijd nam,de rust en kalmte heeft,om alles heel secuur toe te lichten . Zo hebben we de exclusieve, eenmalig geproduceerde,of moet ik zeggen vervaardigde Waterman gezien (aquarius planetarium) en vast gehad. Wat een top klok, met een schitterende wijzerplaat. Vervaardigd door de meester graveur Kees Engelbarts. Ven elk sterrenbeeld wordt slechts 1 exemplaar gemaakt, waarmee de veel misbruikte term;limited edition recht gedaan wordt(tekst horloges 00/24) Ook de Dark Rush(horloge lijn van David zelf) heb ik 1 model van gezien en vind hem subliem. Google eens naar die naam en je gaat veel meer moois zien!! Na het bekijken van diverse schitterende modellen, en onder het getingel van div wandklokken(en het tafel horloge volgens mij) mochten we een kijkje nemen achter de schermen. Door een instrumentmaker aldaar werd ons heel uitvoerig een schematische doorsnede getoont van div calibers(interessant!) Veelal in eigen beheer en huis gefabriceerde complicaties worden gekopppeld aan hoogwaardig ingekochtte uurwerken. Een hele nauwe samenwerking, jarenlange onderzoek en ontwikkeling gaan hiermee gepaard.Heel bijzonder om dat van zo dichtbij te zien en lichtelijk te mogen ervaren!! Jammer genoeg maar ook begrijpelijk hebben we niet kunnen kijken op de afdeling waar de horloges gemonteerd en afgeregeld worden.
Terdege beseffend dat ik meer heb mogen zien dan menig ander, inclusief een mooie rit er heen in een audi rs 6 abt(750 pk>) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een super dag heb gehad, de mede mogelijk werd gemaakt door mn vriend,zn schoonvader,en niet op de minste plaats Daniel Reintjes!





mooi spul komt er uit Friesland hè… :smiley:

@popma, topspul. zit van der gang ook niet in dokkum? by the way, ik heb dhr Van der Klaauw niet gezien maar wel de groeten aan daniel gedaan,.maar die kent je niet.

Popma Schreef:

mooi spul komt er uit Friesland hè… :smiley:

Ja, die allochtonen doen het nog niet zo slecht in Friesland :wink:

langejaap Schreef:

@popma, topspul. zit van der gang ook niet in
dokkum? by the way, ik heb dhr Van der Klaauw
niet gezien maar wel de groeten aan daniel
gedaan,.maar die kent je niet.

oke, die Daniel ken ik ook niet.
VDK komt wel bij m’n oom, juwelier in H’veen en VDK kwam vroeger bij ons shoppen in de textielwinkel…vandaar :slight_smile:
de naam Popma kent ie wel :wink:

/edit: Van der Gang zit inderdaad in Dokkum, een kl#te eind rijden vanaf H’veen!

ik sal je zeggen, wij kwamen uit het westland,…en das ook best een stukkie naar joure zeg maar,…

dat is nogal even rijden ja, maar wel de moeite waard.
je had nog langs kunnen komen op de koffie, heb de winkel in Joure centrum…vlakbij dus

langejaap Schreef:

Sterren om de pols. Hier gaat het wel op:hou je
hobby in de hand, maar om je pols staat het
beter.
De astronomische horloges van christiaan van der
klaauw, …
we maken uitsluitend astronomische
complicaties,dat is onze kracht en daarin zijn we
uniek.

zoals jullie weten ben ik vandaag met een vriend
en zijn schoonvader in friesland geweest, bij Van
de Klaauw.Een geweldige ervaring! Vanmorgen werden
we zeer hartelijk ontvangen door Daniel Reintjes,
ceo bij Van der Klaauw.
Hele aardige maar opvallend rustige persoon wat
absoluut past bij het merk en vervulling van zijn
functie als je het mij vraagt.
Allereerst werden we gewezen op het tafel horloge,
welke te zien is op een foto. Geweldig om toch op
zo een weergave life te kunnen waarnemen wat er
boven ons hoofd zoal gebeurd.

Vervolgens werden een aantal erg mooie en kostbare
horloges getoond, maar daarbij ook verteld door een gedreven en ambitieuze Daniel,wat nu eigenlijk een complicatie is,inhield,en hoe het werkte etc etc. Op alle vragen kwam een keurig antwoord en das niet gek, maar wel bijzonder gezien de achtergrond van Daniel. Komt niet uit de horloge brache/industrie voor zover ik weet, maar weet enorm veel ,ofwel alles over het merk van der Klaauw. Heel aangenaam om waar te mogen nemen. Geweldig ook, dat hij de tijd nam,de rust en kalmte heeft,om alles heel secuur toe te lichten . Zo hebben we de exclusieve, eenmalig geproduceerde,of moet ik zeggen vervaardigde Waterman gezien (aquarius planetarium) en vast gehad. Wat een top klok, met een schitterende wijzerplaat. Vervaardigd door de meester graveur Kees Engelbarts. Ven elk sterrenbeeld wordt slechts 1 exemplaar gemaakt, waarmee de veel misbruikte term;limited edition recht gedaan wordt(tekst horloges 00/24) Ook de Dark Rush(horloge lijn van David zelf) heb ik 1 model van gezien en vind hem subliem. Google eens naar die naam en je gaat veel meer moois zien!! Na het bekijken van diverse schitterende modellen, en onder het getingel van div wandklokken(en het tafel horloge volgens mij) mochten we een kijkje nemen achter de schermen. Door een instrumentmaker aldaar werd ons heel uitvoerig een schematische doorsnede getoont van div calibers(interessant!) Veelal in eigen beheer en huis gefabriceerde complicaties worden gekopppeld aan hoogwaardig ingekochtte uurwerken. Een hele nauwe samenwerking, jarenlange onderzoek en ontwikkeling gaan hiermee gepaard.Heel bijzonder om dat van zo dichtbij te zien en lichtelijk te mogen ervaren!! Jammer genoeg maar ook begrijpelijk hebben we niet kunnen kijken op de afdeling waar de horloges
gemonteerd en afgeregeld worden.
Terdege beseffend dat ik meer heb mogen zien dan
menig ander, inclusief een mooie rit er heen in
een audi rs 6 abt(750 pk>) ben ik tot de conclusie
gekomen dat ik een super dag heb gehad, de mede
mogelijk werd gemaakt door mn vriend,zn
schoonvader,en niet op de minste plaats Daniel
Reintjes!

http://i48.tinypic.com/24q5u1x.jpg
http://i50.tinypic.com/21kmdz8.jpg
http://i48.tinypic.com/2u94uhx.jpg
http://i45.tinypic.com/1zecoc8.jpg
http://i46.tinypic.com/2ptba0y.jpg

Vet!

Mijn beste,

Leuk dat je deze foto’s en jou verhaal met het forum wilt delen.
Immers:
“Delen is Verbinden”.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

geweldige ervaring lijkt me! De foto’s van de klokjes zien er ook mooi uit!

Bij de “dark rush” moest ik even twee keer kijken, dacht de eerste keer dat het “ariadne” van vd Klaauw was!:smiley:
Voor zover ik heb gevonden
http://darkrush.com/atelier.php
is deze chronograph ook het enige model van Dark Rush?

Mauzer Schreef:

geweldige ervaring lijkt me! De foto’s van de
klokjes zien er ook mooi uit!

Bij de “dark rush” moest ik even twee keer kijken,
dacht de eerste keer dat het “ariadne” van vd
Klaauw was!:smiley:
Voor zover ik heb gevonden is deze chronograph
ook het enige model van Dark Rush?

als je goed zoekt zie je van niet, het is een op zich zelf staand merk nl, en daniel reintjes is eigenaar daarvan. verdiep je maar eens hoe reintjes en van der klaauw elkaar hebben gevonden:-)

http://darkrush.com/watches.php

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Leuk dat je deze foto’s en jou verhaal met het
forum wilt delen.
Immers:
“Delen is Verbinden”.

bedankt en ik vind het gewoon erg leuk ook.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Fenomenaal! Hartelijk dank voor het delen.

Wow… Als ik het geld had.

Gaaf man! Mooie foto’s ook:)

Hopelijk niet te hard gereden in de rs6 !?

eem, nee hoor…als 260 niet te hard is

by the way,.fotoos van telefoon. ik heb wel een dikke dsrl en weet die ook wel te gebruiken maar had de keus gemaakt hem niet mee te nemen. khad zoiets van,dan ben ik meer met fotografie bezig dan met die prachtige klokken

Mooi spul. Kees Engelbarts is inderdaad wel een meester in het graveren. Ooit een door hem gemaakte Chinese draak gezien en was diep onder de indruk.

Bedankt voor het delen van de foto’s! Wat een gave ervaring zeg! Ook cool van de Rs6, de huistuner van Audi kan er wel wat van hoor! :wink:

Jurgen,

het leuke vond ik, dat ik met Dhr Reintjes(ik mocht zelfs Daniel zeggen haha)sprak over die graveur, want ik weet dat hij voor Hautlence ooit iets maakte.
Toen noemde Daniel de naam van de eigenzinnige Fries en ik zei ja, die. Hij zei, idd daar doen wij dus zaken mee en heeft oa de waterman gemaakt! Leuk dat ik het werk herkende zegmaar!. twas een bijzondere ervaring!