Christiaan van der Klaauw

Ik ben afgelopen vrijdag weer naar Heerenveen geweest.
Mijn Planetarium heeft nu een genummerde achterkant.
Ook liep hij iets achter,wat meteen in orde gemaakt werd.
Leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat.
Christiaan liet mij zijn update van zowel het Orion 3 als van het Pallas horloge zien

Orion 3

Pallas

Beide horloges hebben een andere kast gekregen die iets rechter is en andere lugs heeft.
Ook is het glas minder bol,waardoor het horloge platter is geworden.
De band wordt voortaan door pushpins bevestigd.
Het geheel ziet er erg mooi uit.
En wat de prijzen betrefd: beide uitvoering in staal Eur. 2850,–
Ook kwamen weer de nodige anekdotes op tafel.
Christiaan liet ons 10 prachtige gouden rotors zien.
Een rijke Nerderlander heeft 10 horloges besteld die worden voorzien van rotors met het familiewapen.
Werkelijk prachtwerk van Benzinger.
Dan zie je toch weer wat een vakmensen hier bezig zijn.
Ook vertelde hij dat de Hr Dornbluth bij hem geweest was.
Wie weet wat daar nog voor moois uitkomt.
Kortom … het was weer een indrukwekkende vrijdagmiddag.
Hou de naam Van der Klaauw de komende tijd maar in de gaten.

Groeten,
JohnSr

Fraaie horloges John,

De prijzen vallen mij overigens relatief mee. Ik had altijd het idee dat een van der Klaauw veel duurder was, maar ik heb me eerlijk gezegd ook nooit zo verdiept in deze horloges. Kan het steeds meer waarderen.

Hoi JohnSr.,

ik had ook al gehoord dat Dornblüth op visite was bij van der Klaauw, maar heb nog niets gehoord dat daar een samenwerking uit voort zou komen. Jij wel misschien? Of las ik dat vekeerd in jou stukje tekst hierboven, mooi verslag weer trouwens. :smiley:

Hallo Jaap-Wim.
Over een samenwerking met Dornbluth is mij niets bekend.
Maar wie weet?
Groeten,
JohnSr

Ik wil zo’n stalen Pallas…

Hoi Henrik.
Is te regelen. ;):D:P
Groeten,
JohnSr

Misschien heel stom, maar wat is de bovenste subdial. Loopt tot en met 52, dus de datum is het niet.

EDIT; Vat hem al, is de weekaanduiding. ZIe je ook niet vaak zeg.

Op afbetaling?

Van der Klaauw’s reactie:

Het zal ongetwijfeld weer een leerzaam bezoek zijn geweest, John. Ik hoop de aanpassingen ook binnenkort “in het eggie” te kunnen bekijken.

De nieuwe kasten staan ook zeer goed bij deze modellen. De vlakkere kast geeft zeker de Pallas een wat meer "zakelijker"uitstraling. Dat past goed bij een model welke ook wel eens aangeduidt word als Businesstimer. Echter, ook de vorige kast staat prima.

Ik vind het fantastisch te zien hoe een niche-speler op de horlogemarkt het klaar speelt om in zo’n rap tempo nieuwe modellen (ik ben zeeeer benieuwd), en aanpassingen op bestaande modellen uit kan brengen. En dan nog wel steeds met behoud van een eigen identiteit, wars van allerlei (vaak tijdelijke) modegrillen.

gr,
Hans Mennink

Zal wel weer een mooi bezoekje zijn geweest John.
Aan een kant zou ik er ook nog steeds graag heen willen, maar ik ben bang dat wanneer ik daar vandaan kom, me weer heb laten verleiden tot een aankoop!
Toevallig dat ie van jou ook achterloop, ik weet het nog niet zeker maar zal dat eens kritisch gaan bekijken.

grt

Leon

Toch vindt ik de oude wijzers een stuk mooier, met die Breguet stijl.

Hoi Tom.
Is geen enkel probleem
Dat is het grote voordeel bij een Van der Klaauw.
Het horloge wordt helemaal naar jouw wens gemaakt.
Groeten,
JohnSr

lucky bastard