Christopher Ward C65 Trident Vintage

Beste lotgenootjes van me,

Al een tijdje heb ik wel iets met de C65 van CW, dat tijdje is zeg 3/4 jaar. Ik vind het wel een mooi horloge met een sportief tintje wat ook best onder een pak zou kunnen denk ik.

Nu is er op dit forum nagenoeg niets over te vinden verder en lijkt het erop dat dit horloge op het forum ontbreekt. Een aantal dingen vind ik erover terug hier en dat is dat slechts een enkeling het een interessant horloge vind. Nu heb ik in mijn éénjarige lidmaatschap al menig horloge gekocht en verkocht. Ik blijk op een enkeling na soms wat lastig te verkopen horloges te hebben :joy:

Zou ik de C65 kopen zou dat weer gebeuren vrees ik mocht ik er van af willen. Dat zal me verder ook niet uitmaken als ik hem wil dan komt ie.

Nu heb ik sinds vorige week mijn 1e CW, de C60 vintage op staal in 38mm. Na wat horloges van Certina, Steinhart, Hamilton en Tissot valt me dat niet tegen. Mooi horloge, nette afwerking en ziet er gewoon heel goed uit. Binnenin tikt er een Selita SW200 en dat is verder weinig verschil met mijn ETA’s tot nog toe. Loopt net als de Steinharts op max 2 sec/dag afwijking. De andere ETA’s van de merken met historie liepen niet zo netjes in die specs. Dus die CW valt niet tegen en verwacht dus ook van de C65 hetzelfde.

Nu heb ik een aantal vragen aan jullie, en wel de volgende :sunglasses:
Heb jij een C65 vintage 38?
Of heb je er 1 irl gezien en wat vond je er van?
Heb of weet jij een beter alternatief in deze prijs range? Range is 700-800 pietermannen en wil het niet oprekken. En maatje 37-39 max.

Wat vind je überhaupt van dit horloge?

Alle input welkom en spui gerust ook je kritiek als je het logo niks vind, of het gebrek aan historie maar niks vind. Ik heurt het graag en ga even achterover hangen en zien of ik wat wijzer wordt :wink:

Bedankt voor het lezen en nog bedankter voor een eventuele bijdrage :+1:

En dit issem

6 likes

Heb met deze geen ervaring, wel met Tridents, Malverns en nog wat exemplaren. Los van de listprice: nooit betalen met alle vouchers en kortingen, stuk voor stuk kwalitatieve producten met veel bang for the buck. Super kwaliteit in deze prijsklasse. 5 jaar garantie is ook erg lekker.

Edit: Trouwens ook een merk met een connectie naar Nederland : Christopher hokt met een Nederlandse en het merk is gaan groeien nadat een Nederlander op watchuseek een positieve review had geschreven, en prompt verwijderd werd omdat ie wel connecties met CW moest hebben. Sindsdien was CW viral…

2 likes

Ik vinnem mooi

2 likes

Ja, dat zeker. Net als de Steinharts het best afgeregelde uurwerk. Zo komen Certina, Hamilton en Tissot niet uit de doos. Deze Trident is ook zeker goed afgewerkt en straalt kwaliteit uit imo.

Maar ben zo benieuwd naar die C65, maatje is perfect en 1,1mm platter dan de trident. Lijkt mij een heel mooi horloge. Van die kortingen weet ik maar die vouchers van ze ken ik niet.

Maar vervelende is ook dat ik wat te besteden heb en alweer van alles gekocht heb en als ik lang moet wachten ik alweer alles heb uitgegeven :joy: Doe ik van die impulsaankopen waarvan ik dan weer denk…Pfff, eikel.

Jouw woorden…:sweat_smile:

1 like

Ja, ik dus ook en iedere keer als ik hem zie denk ik dat weer. Naar die C60 zit ik toch regelmatig te turen. Ik snap niet dat hier helemaal niemand deze zou hebben tot nog toe.

1 like

Ach ja, ga je die goedkope meuk kopen (online) omdat het er leuk uitziet.
En gewoon weten dat je het nooit gaat dragen en dan mag je jezelf heel bescheiden een eikel noemen :wink:

Mag ik dat zeggen? Ja! Dat mag ik zeggen :+1:

2 likes

Ik heb zelf twee C60s, beiden gekocht van dit forum en beiden heel mooi - krijgt complimenten van niet-horlogemensen, dan weet je dat het soeps is! :sunglasses:

1 like

Ja, zit wel goed lijkt me.
Ga hem wel kopen maar full retail of afwachten en misgrijpen. Zijn er weinig in de markt. Je zou het exclusief kunnen noemen.

Edit: Ja zeg die blauwe van jou. Vind blauw zoals ik het ken met sunburst wel errug mooi. Maar dat blauw van die CW is wel redelijk in your face lijkt me. Zou het irl moeten zien om echt te kunnen oordelen.

Mijn ervaring met CW: 0
Dat gezegd hebbende vind ik dat ze mooie modellen hebben waar ik regelmatig naar zit te kijken. Bijvoorbeeld ooit al de C9 Harrison, en nu de C60 Pro 600 en ook deze C65, maar dan wel op leer.

Waarom heb ik dan nog geen CW? O.a. door een ellenlang verlanglijstje waar meer bijkomt dan eraf gaat :joy::joy:, maar ook omdat ik vaak tweedehands koop en het aanbod daarvan beperkt is. Dat biedt dan weer kansen voor jou, al is mijn budget voorlopig diep donkerrood. :grin:
Succes met kiezen!

1 like

In 2013 kocht ik mijn eerste CW C60 Trident. Toen waren de listprijzen nog normaal te noemen. Kwalitatief helemaal niets op aan te merken, geweldig horloge. Maar ik stoorde me enorm aan die ui op de urenwijzer, en dus vrij rap weer geflipperd.

In 2016 heb ik vervolgens nog een Christopher Ward C9 Big Day Date gekocht met 50% korting. Prachtige dresser met een forse maat (43mm met dunne bezel; dus flinke wrist presence). Op de een of andere manier ook hier de klik niet mee gekregen en vrij snel weer door verkocht.

Dus resumerend: kwalitatief goede horloges, maar je koopt hem voor jezelf. Doorflipperen wordt lastig of fors afschrijven. En sowieso nooit voor list kopen. Geduld is een schone zaak. Vooral de periode kerst en vaderdag komen er regelmatig akties.

1 like