Christopher Ward C9 5 Day Small-Second Chronometer Watch

Nieuw horloge:

Kast: Staal
Doorsnee: 40mm
Hoogte: 12,2mm
Waterdicht : 50m
Uurwerk : SH21
Gangreserve : 120 uur
Prijs : $1785
COSC Cert.

Voor de puristen: let op de IV… :slight_smile:

http://www.christopherward.co.uk/

3 likes

ziet er best aardig uit. Vind het merk logo niet zo mooi staan op dit horloge.
En een mooi ( voor mij onbekend ) uurwerk !

1 like

ja het logo is voor mij ook te groot, helaas

Niet verkeerd, maar inderdaad het logo…ik vind het nog steeds zonde dat ze Christopher afkorten naar Chr. Dat ziet er niet uit imho terwijl ze dat eerst wel volledig uitschreven.

1 like

“eigen uurwerk|” derhalve.

To release an important movement in British watchmaking - our first in-house Calibre, SH21 - was a satisfying feat in July 2014. One year on, we are beginning to capitalise on Johannes Jahnke’s innovative, Baukasten system design approach with the release of a hand-wound execution with a small-second hand display at 6 O’clock, housed in our classic C9 dress case.

Blued hands in elegant curved forms flatter the optic white dial and roman indexes, bringing refreshed elegance and refinement to the C9 Collection.

The robust nature of the Calibre SH21 movement provides a stable foundation to the reliability of the C9 Small-Second and with each movement given the accolade of chronometer status by the Controle Officiel Suisse des Chronometres (COSC), precision and accuracy is guaranteed.

Each watch is hand crafted by our Swiss watchmakers at our atelier in Biel giving the wearer, therefore, a direct connection to the mechanics of Swiss engineering, encompassed in a watch with a quintessentially English design ethos.

Prijs 1295 engelse ponden. Omgerekend ongeveer 1830 euri.

En de enige juiste manier om op romeinse manier “IV” aan te geven (en dus niet “IIII” )

2 likes

thnks voor deze aanvulling!! :slight_smile:

Mooie modellen hebben ze daar, zelf erg gecharmeerd van de Trident in het Rood. Verbaasde me hoe goed hij uit de reviews kwam in vergelijking de de 4x duurdere Black Bay. Heb het logo nooit begrepen, alsmede het vele switchen tussen diverse uurwerken.

1 like

Heel fraai horloge, veel plezier ermee!.
Ik ben zelf nogal weg van de C9 Harrison Blue (chrono)

1 like

Leuke klok, om het horloge vijf dagen te laten lopen is dit uurwerkje voorzien van een dubbele veerton.
Ik snap alleen niet waarom er geen chronometer op de wijzerplaat staat. :confused:

1 like

ja kijk dat had ik er dus ook op gezet, niks om je voor te schamen toch???

Dat vind ik ook, zonder chronometer op de wijzerplaat is gewoon jammer.
Er is heel wat afgeschreven over chronometers, de meeste horloges hebben het wel op de wijzerplaat staan.

1 like

zij … zetten het er wel op en mogen er geen aanspraak op maken…

is dit niet strafbaar oid???

1 like

dat vind ik wel wat hebben. “swiss made” er ook af en je hebt echt stijl. De drager weet wat hij heeft en vermeld het verder niet op de plaat, vind dat altijd wel een bepaalde klasse hebben.
ze hebben er hier iig al niet voor gekozen om er mechanisch, handopwind oid op de plaat te zetten.

Waarschijnlijk niet strafbaar. :smile:
Vanaf de jaren vijftig zijn alle chronometeruurwerken genummerd, als er geen nummer in het uurwerk staat moet je oppassen.

1 like

owkee, thnks! :slight_smile:

Heeft misschien wel stijl, maar ik ben bang dat de verkoopcijfers dan gaan tegenvallen. :smile:

net zo iets als GEEN typeplaatje achter op je Mercedes?

Ooit een keer gelezen: kan zonder typeplaatje geleverd worden: Ohne Aufpreis
:slight_smile:

1 like

Doe mij maar de IIII notering. Vind ik veel mooier staan.

Vind het wel een mooi horloge verder.

1 like

alleen zijn het dan vaak de goedkoopste uitvoeringen zonder type plaatje.
je ziet bijzonder weinig BMW 520’s met type plaatje…

prachtig horloge, inderdaad jammer van het nieuwe logo, het oude is echt veel mooier!

1 like