Ooit, ooit zal er bij mij een moonphase bijkomen. Eerst toch eerst maar even wat anders maar wilde jullie m niet onthouden. Vind m wel wat hebben.
Zat net even op de site van Christopher Ward.
Wat vinden jullie ervan?
En als ik nu deze erbij zet ( vind dit zelf al een tijdje een hele mooie, alleen zowat twee keer de prijs van de CW, Zou dan alsnog de FC de voorkeur genieten?
O das die nieuwe met volgens mij ook nieuw uurwerk wat ze zelf hebben ontwikkeld? Maar die is volgens mij ook duurder dan die wat ik heb gepost (Ik meen dat de ‘oude’ versie iets van €2800 moet kosten)
Edit zie t al. T is inderdaad dat ‘nieuwe’ uurwerk. Vind de achterkant wel beetje raar. Moet je nu echt eerst een dekseltje open maken voordat je de zichtbodem ziet?
Zoals het artikel ook al beschrijft; Het uurwerk lijkt niet helemaal nieuw. Het enige verschil wat ze adhv de foto’s konden achterhalen was de centrale seconden wijzer.
En ja, het dekseltje moet eerst open gemaakt worden voordat je zicht heb op het uurwerk. Dit zie je vaker terug komen, ook bij Patek. Ze hebben met dit nieuwe model wel heel goed gekeken naar hoe Patek het doet.
Ik doe een duit in het zakje voor de Chr. Ward. Ten eerste vind ik de case size met 40mm beter dan die van de FC, en ten tweede vind ik dat de complicatie best zo groot mag zijn. Als ik een moonphase zou kopen, zou ik dat vooral doen vanwege het schattige maantje. En dan vind ik een mooi grote, zilveren 3D maan leuker dan zo’n lullig stipje op een kleine subdial.
De prijs is ook echt awesome met €1750. Da’s echt geen geld voor dit:
“With his Calibre JJ04, Johannes modified the base ETA 2836-2 by creating two gear systems incorporating four wheels to drive the moon disc, and a further two wheels for the setting mechanism. The result is a smooth and continuous movement of the moon disc, in synch with the minutes and hours - the norm for moonphase watches is that the disc jumps once a day leaving the moon inaccurate for several hours each day. Once set, the representation of the moon’s phase at any particular moment is unerringly precise. Additionally, the new gearing means that the moon disc is also accurate to within one day every 128 years of the base movement’s accuracy.”
Hij komt in een side shot beter tot z’n recht dan van voren, IMO:
Oef, die blauwe CW heeft mijn voorkeur! Komt voor een groot deel door de 3D maan en het wat meer bijzondere, exclusievere aanzicht dan de FC. Ik vind de FC meer algemeen waarmee ik bedoel dat er, behalve Patek, ook plausibel andere merknamen op de wijzerplaat hadden kunnen staan. Er zijn dus meer merken die een soortgelijke moonphase uitvoering hebben.
Ik heb een CW gehad en de afwerking en algemene indruk (band, presentatiedoos, verzending) was prima!
Tja, de eigen SH21 erin was natuurlijk leuker geweest. Maar dankzij de aanpassingen door Janke levert het iets op dat ik op dit prijspunt buiten China nog niet gezien heb: een continue maanfase. Ik kan het mis hebben hoor, dan hoor ik het graag
Voor mij de FC, trouwens de volgene die op komst is. Heb deze overlaatst gepast en is een prachtklokje. Zelfs mooier dan de JLC waar ik eerst ging voor gaan.
Jammer van de maat van de FC, 42mm is toch wel te groot voor zo’n model vind ik.
De CW is weer wat aan de dikke kant maar toch ook echt wel mooi, ik zag hem van de week ook al op de site staan!