Ah thanks, mijn Oris met SW200 deed ook + 5 sec per dag en dat vind ik idd acceptabel.
Ik lees dat er een SW330 in zit, die is toch gebaseerd op de SW300 en niet op de SW200?
Ah thanks, mijn Oris met SW200 deed ook + 5 sec per dag en dat vind ik idd acceptabel.
Ik lees dat er een SW330 in zit, die is toch gebaseerd op de SW300 en niet op de SW200?
Keurig!
Klopt hoor, maar voor de Elaboré zijn deze maximale waarden bij Sellita exact hetzelfde voor de SW200 en de SW300 (https://www.sellita.ch/scripts/calibres/images/Brochure_technique-SW300-1_19.pdf). De gemiddelde afwijking is wel wat beter voor de SW300. Op zich neemt Christopher Ward dus net zoals vele merken gewoon de richtwaarden over van de leverancier van de binnenwerken. Ik denk met een dergelijke betrouwbare leverancier van binnenwerken dat vele merken deze gewoon inbouwen en nagaan of ze binnen de parameters vallen en niet elk horloge nog zelf gaan reguleren.
Zo’n afwijking per dag is een maximale tolerantie die een uurwerk mag hebben voordat het wordt afgekeurd. Dat ze in de praktijk vaak veel beter lopen is een gegeven, maar niet een gecontroleerd feit. Dan moet je COSC horloges kopen (toleranties onder de 5sec per dag + of -). Mijn praktijk ervaringen van goed gesmeerde en volledig opgewonden Selita SW200 uurwerken is eigenlijk altijd binnen de 10sec plus of min en beter. De slechtste liep op 10sec per dag te snel… De anderen + of - 3 tot 5 sec. Eentje zelfs strak op de nul.
Fijne uurwerken, echte werkpaarden en de extra charme van “Swiss Made”.
De mijne ook,nu al ruim 2 jaar dus zal wel zo blijven(hoop ik )
Topmerk vind ik,alleen moeten ze niet telkens zo met het logo klooien
Gefeliciteerd met je NA ! Erg mooi hoor!
Dank je, het is wennen moet ik bekennen, maar het brons en blauw is geweldig
Ik heb erg lang deze op m’n lijstje gehad… zo’n browser mapje met links van je wishlist… nooit de knoop doorgehakt maar dang hij is erg fraai op jouw foto’s… beter nog tov de website!
Dank je voor het compliment, ik moet bekennen dat m’n iPhone 13pro daar toch wel alle credits voor verdient.
Zo ook het horloge, die is toch wel erg mooi! Ik heb hem net 8 uur maar ben er al blij mee.
De kunstofband is wel wennen na lange tijd titanium en hoge kwaliteit leer…de kans is aanwezig dat ik er een lederen band tegenaan gooi.
En mijn eerste CW is een feit! Ik moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben met de prijs / kwaliteitsverhouding van het horloge.
Wat draagt de kast ook lekker!
Die is ook erg mooi. Nog de oude darthmouth… zo’n mooie big triangle homage naar de jaren 60.
Tis weer bijna voorjaar en Max dit weekend dus we zijn weer op rubber in huize Dirk
Ben er erg blij mee! Ik vind persoonlijk deze Version 1 mooier dan de nieuwe Dartmouth. De aluminium bezel staat wat beter en ook dit logo vind ik meer in lijn met het design van het horloge.
Mooie klok
Zwart zwart en 38mm… tijdloos!! Zeer goede keuze
Goede keuze voor een eerste!
Maar ergens ook weer niet, want iets beters vinden qua prijs-kwaliteit zal niet meevallen!