Christopher Ward only (Deel 1)

Hi allemaal, ben inmiddels paar maanden eigenaar van een c65 trident (overgenomen van RKN), hij is bijna perfect voor me, ware het niet dat ik toch liever een automaat wil. Ben verliefd op het model, met name zwarte/antraciet versies met gele accenten. Ik ben op zoek naar een andere maar zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand wat precies de verschillen zijn tussen mk1 en mk2? (Of een verwijzing) Van alle c65 nieuw te koop springt er nog geen naar boven. Anders dan Chrono24, eBay, MP, Vinted, heeft iemand nog tips voor een occassion? (41mm)

Plaatje voor de sfeer:

1 like

Nee. Verkoop is voorbehouden aan trustlevel 2 en 3.

Oeps, gemarkeerd voor moderatie.

Deze C65 is de eerste serie geweest. Kort erna is er een automaat versie gekomen.

Dat is deze geworden:

MK1 was zonder schroefkroon en de MK2 is met schroefkroon. Deze zijn nog wel goed verkrijgbaar.

En dan heb je nog de GMT. Zelf heb ik deze meerdere keren in het winkelwagentje gehad:

De stalen band past op al deze modellen. Dus als je daar een van zou willen kan je die gewoon behouden.

3 likes

Thanks! Die laatste komt hoog binnen op de lijst! Heb me wat verder verdiept, het CW forum is the place to go voor alle specs.

Heeft iemand hier de c65 Aquitaine GMT? Lijkt dat het staal meer gunmetal is?

16 likes

Zoals verwacht inderdaad een bronzen C60 300. Ziet er zo best lekker uit, maar ik hoef geen schimmelend ding om m’n pols :grin:

1 like

Feitelijk gezien heeft een RVS horloge meer potentie om schimmel te ontwikkelen van een horloge van brons gezien de antibacteriële eigenschap van brons.

Maar ik snap wat je bedoeld haha.

Ze zouden eigelijk ook een plaatje met patina moeten plaatsen om teleurstellingen te voorkomen bij kopers die hem op basis van het plaatje kopen.

Zoals deze…Niet van mij btw:

2 likes

Nu je het zegt, koper is inderdaad schimmel en bacteriedodend, wordt veel als bestrijdingsmiddel gebruikt :smiley:
Maar ik bedoelde het inderdaad niet letterlijk :grin:

1 like

Als je dan toch vintage gaat duiken, zet deze dan ook op. De bronzen “hype” ontgaat me.:diving_mask:

15 likes

Nou ja inderdaad! De CW is veel mooier👍

5 likes

De C63 GMT van de week op verschillende bandjes gehad. Wat vinden jullie de beste combo?

9 likes

Foto 3 en 4 :ok_hand:

2 likes

De 4e. De Tide strap is er praktisch voor gemaakt :wink:

2 likes

Zwarte en zwart/oranje nato.

1 like

Thanks mannen.

Vind de 4e (de Tide) het minst comfortabel zitten. Plastic is te stug.

De Barton roodleren band zat het lekkerst.

1 like

Die moet wel wat inwerken idd. Maar dat gaat redelijk snel en dan zit hij ook extreem lekker.

1 like

Voor mij geldt nog altijd dat de stalen band de beste optie is. Weet niet of je die hebt. Na staal zou ik voor leer gaan.

Heb je wel eens een 2-piece nato geprobeerd? Hele fijne banden vind ik!

1 like