Christopher Ward only (Deel 1)

Whoop whoop!
Defy achtige Twelve!
Vind dit wel geslaagd

Laatst toch maar een keer de tijd genomen om een mailtje naar Customer Service te sturen om m’n kapotte Elite gerepareerd te krijgen. Had het eerst via de officiële route op de website geprobeerd maar dat verdween blijkbaar in een zwart gat, dus nu maar via de mail.
Is alweer bijna een half jaar geleden dat hij ermee ophield maar ik heb nogal de neiging dit soort gedoe voor me uit te blijven schuiven. :grimacing: :sweat_smile:

Kreeg na een paar dagen een DHL label om hem op te sturen dus van het weekend de boel ingepakt en afgegeven. Nu onderweg naar Londen. Ben benieuwd :thinking:

4 likes

Dat CW om de zoveel tijd een speciale versie neerzet voor een hoger segment is niet nieuw. De basis van CW zal denk ik altijd wel bang voor buck horloges blijven binnen het +/- 1000 euro segment. De speciale editie van de twelve zal ondanks de prijs zeker wel weer goed verkopen denk ik

Vandaag de Dune weer omgeslingerd…

12 likes

Dune broeder!

10 likes

19 likes

De CW is bij mij het vakantiehorloge geworden,gaat altijd mee :+1:t2:
Elke achtergrond staat ‘m goed

11 likes

8 likes

En de echte release foto’s van CW. Als ik 5k neer te leggen had… Pracht exemplaar.

Created to celebrate the 10th anniversary of our in-house movement, Calibre SH21, and 20 years of Christopher Ward, The Twelve X (Ti) features multi-layered, multi-angled bridgework, a case forged from Grade 2 and 5 titanium, and a bracelet fitted with an all-new micro-adjustment mechanism.

11 likes

Heb hem inmiddels ook in de mailbox:

Beetje griis, maar niet verkeerd :innocent:

2 likes

Die lume ring is echt prachtig. Uurwerk geweldig afgewerkt. Werkelijk subliem, maar helaas met 41mm te groot voor mn kippenpolsjes en die 5k prijs te hoog voor mij als bots/kras/buts kluns. Ik zou hem nooit durven dragen.

2 likes

Tandjes… deze twelve is wel sick! En die lume, next level.

Maar de prijs, pfffff.

Het is de eerste 12 die ik wel kan waarderen zo van de foto’s, de andere zijn het voor mij niet.
Vind de prijs helaas te hoog om überhaupt af te wegen maar dat is ook persoonlijk :wink:

Bij CW maak ik me nooit zorgen of de prijs wel in verhouding staat tot het product. Mooi ook dat ze gewoon aangeven het allemaal te CNC’en en niet een of ander lulverhaal ophangen over Zwitserse meesterhorloges die bij maanlicht alle onderdelen handmatig uitvijlen :+1:t3:

Maar aan de andere kant, afleesbaarheid is een drama met dit soort horloges. Ik had op wat meer contrast gehoopt…

3 likes

Voor 2k meer heb je ook al de Oris met 240 gangreserve:

6 likes

Is ook een geweldig en onderbelicht model van Oris. En hoewel ik zowel Oris als CW echt geweldig vind is het niveau qua fit & finish bij CW wel duidelijk een stapje hoger, of twee…

1 like

De lume is echt vet, verder vind ik het niet zo’n aantrekkelijk horloge.

Maar goed dat smaken verschillen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

…heb je het horloge met de lelijkste bandaanzet ooit, brrr.
Ok, kwestie van smaak natuurlijk, maar ook al kostte die Oris de helft van die CW zou ik nog voor de CW gaan :thinking:

1 like

Micro-adjustment op een vlindersluiting? Dat zou volgens mij dan wel een van de eerste zijn niet? Ben heel benieuwd hoe dat werkt!

CW is vaak op dat gebied ahead of the curve. Mijn eerste CW had in 2005 al quick release pins wat toen niet echt de norm was. En mijn C65 uit 2018 had al quick release op de bracelet zitten. Dit zijn zaken die nu pas normaal beginnen te worden volgens mij.

3 likes

Ik vind het een fraai uurwerk deze nieuwe Twelve, maar als je nog geen Bel Canto hebt zou ik voor deze prijs toch eerst een Bel Canto nemen. Deze Twelve is langs de andere kant wel veelzijdiger?

Achja nog 1 om aan de lijst toe te voegen :smiley:

Formex heeft ook al zoiets trouwens.
unnamed

5 likes