Christopher Ward only (Deel 1)

Ik heb liever een horloge met 38 uur reserve maar met 28800 frequentie dan 80 uur met 21600 frequentie zoals een powermatic.

De sweep van de secondewijzer is juist iets wat een automatisch uurwerk mooi maakt in mijn optiek.

CW gebruikt voornamelijk de sellita SW2000 wat een prima uurwerk is. Volgens mij werkt sellita wel aan een opvolger met meer reserve.

CW heeft trouwens een in house uurwerk de SH21 met 120 uur reserve in hun high end line.

En dan begin ik niet eens aan de powermatic uurwerken met plastic onderdelen zoals in de PRX :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Dat plastiek is toch een dingetje precies he :smile:
Bij mij blijft een horloge geen 5j in de collectie tot ie naar een service beurt moet, dus niet relevant.

Liever gelijk een COSC met genoeg PR. Al is het met plastiek.

Ik kijk alvast uit naar de nieuwe SW.
Laten we het daarop houden.

Mijn 36mm GMT heeft 56 uur gangreserve da’s dan wel lekker.

2 likes

Prachtig! Is het de prijs waard en voelt het aan alsof je een stuk kwaliteit in handen hebt?

True, daar zit de Sellita SW330-2 in ivm de GMT functie.

2 likes

Als jij het gebruik van bijvoorbeeld plastic onderdelen niet verstaat aan onderdoen aan kwaliteiten ok….

En de beat rate verlagen om de reserve op te hogen is ook gewoon een trucje die in mijn optiek de kwaliteit minder maakt. Ik heb ook genoeg horloges met hogere reserve door een lage beatrate waaronder Seiko en Hamilton en ik zie dat gewoon als een mindere ervaring. Nog steeds mooie horloges die ik graag draag hoor….

1 like

Ja zeker!

1 like

Gaaf! Ik ben ‘m aan het overwegen, maar dit zijn positieve berichten!

Heel eenvoudig: ze gebruiken wat er beschikbaar is. Die ETA varianten zijn enkel beschikbaar voor Swatch group leden en de Sellita varianten die wel beschikbaar zijn op de open markt hebben zoals voorheen vaker een hogere beatrate en een lagere power reserve (prijzige SW300 varianten uitgezonderd). Wat je daarin verkiest is persoonlijke voorkeur, de lagere beatrate valt ook wep op. Sommige alternatieven zoals die van La Joux Perret hebben wel een langere power reserve maar zijn ook een stuk prijziger om toe te passen en nog niet zo lang op de markt dus nog deels onbewezen.

Daarnaast heeft Swatch ook een enorm schaalvoordeel wat lagere prijzen mogelijk maakt. Dat gezegd zijnde vind ik dat de meeste Swatch groep horloges in de prijsklasse van de Sealander toch echt niet op hetzelfde niveau zitten wat afwerking betreft. Vergelijk de kastafwerking maar eens tussen een Certina DS Action diver en een Sealander.

3 likes

welke kleur wijzerplaat zou je overwegen?
Met titanium armband of leer?

Licht blauw, paars of bruin/salmon. Uiteraard met een titanium armband.

1 like

Nieuwe aanwinst

30 likes

3 likes

Rubberband is ook leuk voor erbij :fire:

11 likes

3 likes

Ziet er allemaal goed uit hoor! De twelve is wel echt een classic voor CW.

38mm en ik had er ook een gehad!

Ik ben 36mm horloges (DJ bijv) gewend, maar vind het formaat van de Twelve heel goed op mijn pols.

De 36 zou echt te klein zijn. Of een 38 of 39mm beter zou zijn weet ik niet.

Maar ik heb wel redelijke polsen en flinke klauwen :sweat_smile:

1 like

Zou hem gewoon eens moeten proberen denk ik.

Ben de 40mm PRX gewend en dat was het gewoon niet. Maar volgens mij valt deze wel kleiner uit door de band die wat minder agressief tapered dan de PRX.

1 like

Heb de witte 12, de lichtblauwe PRX en n zwarte defy skyline. De 12 valt by far t kleinst.

23 likes