Christopher Ward only (Deel 1)

Zowel @vlagger73 als @RiesHorloge hebben deze al gepost op HF.

1 like

Oh geweldig! Even zoeken dan.

Bedankt voor de hulp!

1 like

18 likes

Bevalt ie? :smiley:

Jazeker, ik vind hem prachtig.

Staat geluid meestal aan of uit? :slight_smile:

Eigenlijk altijd aan. Ik vind het wel prettig om elk uur even aan de tijd herinnerd te worden.
Als je rustig alleen bent hoor je het belletje prima. In een drukke ruimte met andere mensen in gesprek, stoort het niet.

11 likes

Alleen op de dure titanium versie? Jammer.

1 like

Doe met je mee vandaag:

5 likes

Wat vinden jullie van de “magere” 38u power reserve op deze Sealanders?
Voor mij is dit toch echt een dealbreaker.

5 likes

Dit mechanisme is tot nu toe enkel door Vacheron Constantine geïmplementeerd op Overseas line. Zoek even de prijzen van die horloges op. Misschien komt het in de toekomst ook naar hun goedkopere modellen van The Twelve, maar ik vind het niet meer dan normaal dat ze dit nieuwe systeem eerst op hun parade paardje introduceren.

Dan kan je best naar horloges in een hogere prijsklasse kijken. Christopher Ward is als een van de weinige merken extreem transparant over hun prijs structuur. Hun horloges kosten 3x de productie kost. Reken daar nog R&D bij, reclame, loonkosten e.d. en je hebt horloges waar je prijs kwaliteit bijna nergens een beter alternatief zal vinden. Wil je een ander movement, dan zal je er ook voor betalen.

Sorry voor de rant. Ik heb zelf geen CW, maar ben wel heel erg geïntrigeerd door hun aanpak. Er zijn weinig merken die dergelijke afwerking, kwaliteit en vernieuwing aan zulke democratische prijzen aanbieden (Bel Canto, Twelve, C63, …]. Dan komen bovenstaande opmerkingen misplaatst of onwetend over.

CEO Mike France vertelt in dit interview meer over hoe de Twelve X tot stand kwam. Heel interessant als je meer over het merk wil leren.

1 like

Boeit mij niet zo, 38 of 56 soms draag ik een horloge een paar dagen niet.
Dat heb je als je meerdere horloges hebt.
En als je er maar één hebt is het geen issue toch.

1 like

Op de nieuwe consort bracelets zitten ze ook nu.
Heb niets met vlindersluitingen op stalen banden en daarom nooit een Consort besteld.
Maar nu wel, ben heel benieuwd.

2 likes

Uit hun blad. Zoals ik het lees komt deze clasp universeel beschikbaar

2 likes

Ben benieuwd! Heb bij de huidige Consort gelukkig niet veel last van het gebrek ervan. Maar dat kan in de zomer we anders worden natuurlijk.

Ik zit eigelijk te wachten op een Consort voor mijn Dune aangezien ik zeker tevreden ben over de bracelet!

2 likes

Dat brengt voor mij een gewone Twelve wel een stap dichterbij.
Bedankt voor je reactie, ik houd het in de gaten bij CW.

1 like

Ik vind het gewoon vreemd dat er uberhaupt nog horloges zijn met zo’n magere specs.
Op de prijs zal het wel niet aankomen he, er zijn tig powermatic varianten die voor lager gaan…

Ik vind het gewoon echt een hustle om een horloge te hebben dat als je het een dag niet draagt je het al gelijk terug goed kunt zetten.

2 likes

Er zijn Tissot’s, Certina’s,… met 80u PR voor minder dan een C63 en hoeven IMO niet onder te doen aan kwaliteiten hoor.
Dus het prijs kwaliteit vliegertje gaat al niet meer op.
Naar hun hoger segment met bijhorende inovatie kijk ik niet echt.