Christopher Ward only (Deel 1)

Ik heb deze al jaren, krijgt best veel polstijd en draagt zo lekker… Bijna een classic

7 likes

En toch… toch wel erg cool…

1 like

Ik vind hem ook niet verkeerd, al zou het niet mijn eerste keuze zijn als ik iets uit hun programma kiezen zou :sunglasses:

De kleuren zijn bewust gekozen. Onderwater vallen bepaalde kleuren weg door het ontbreken van licht (heel kort door de bocht). Eerst rood, dan oranje, blauw blijft het langst van kracht. Op 20 meter diepte kleurt je bloed groen, bijvoorbeeld. Dus de decompressietimer op de wijzerplaat heeft die kleuren ook om te fungeren als een soort eenvoudige dieptemeter.

afbeelding

De grap is natuurlijk wel dat dit horloge volgens CW niet eens genoeg waterdicht is om mee te duiken (ondanks de geschroefde kroon), maar je moet het dan ook meer zijn als een eerbetoon aan iets wat oorspronkelijk (ism Vulcain meen ik) ontwikkeld werd om echt functioneel te zijn.

7 likes

Leuk weetje,bedankt :+1:t2:

1 like

Interessant!

Hij valt ook onder de catergorie “retro dive” dus niet perse om mee te duiken :grin:. Vreemd trouwens dat het model al niet meer te vinden is op de site, link gaat inmiddels naar de gewone C65. Is hij alweer uitverkocht?

Sowieso: Ik vertrouw met duiken graag op een duikcomputer, er is al genoeg om rekening mee te houden onder water.

En ja hij is inderdaad al uitverkocht, alle 150 stuks waren in 22 uur weg. Bij dezen een live foto van het zuurstokhorloge:

8 likes

Volgens mij geldt dat voor het gros van de mensen die regelmatig duikt, wat dat betreft is een duikhorloge allang een achterhaald concept en vallen ze allemaal in de categorie “retro dive” :sweat_smile:

1 like

Ik dacht juist dat Doxa oranje had gekozen omdat dit juist langer zichtbaar is dan blauw…
Even zoeken naar evidence…

Hmm, kennelijk geldt dit voor modderig water.

Hier een leuk filmpje wat het heel duidelijk laat zien; oranje blijft zo te zien inderdaad lang zichtbaar.

https://www.youtube.com/watch?v=AAJjdA6b4Ts

1 like

Rood is echt wel weg ja en groen wordt geel haha. Geel is ook niet zo best.

Toch Rose blauw en oranje dan.

1 like

Inderdaad, en zeker geen bruin nemen :laughing:

1 like

Sale bericht in de mail:
https://www.christopherward.com/2021vip-dbdgtekfod

Weet niet of de link werkt, maar wilde het jullie niet onthouden.

Gr. Marc

3 likes

Had de mail ook gekregen dus gelijk gekeken; helaas geen Elite voor de helft dus ik houd het geld maar in de zak :innocent:

Even voor de zekerheid: mocht iemand erover nadenken om een C60 Pro 600 te kopen, die van mij is ook beschikbaar, nearly new, met zowel de stalen band als de hybride band, en ook nog eens een stukkie scherper geprijsd dan via CW :wink:

5 likes

Ik hoopte op een moonglow voor de helft. Die is nu met 25% nog ruim 1400. Ik ben nog niet over de streep.

1 like

Precies, die was ook nog knap prijzig. Elite was met 30% nog 1263, trok mij ook niet over de streep :blush:

1 like

Ik rekende te snel. De Moonglow is ook 30%. Van 2095 naar 1466. Bij 40% (dan kom je op 1250) ga ik overstag. Leest Christopher mee denken jullie?

2 likes

Als ik zie hoe snel alles weg is denk ik niet dat ze heel erg onder de indruk gaan zijn van je aanbod :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like