De kleuren zijn bewust gekozen. Onderwater vallen bepaalde kleuren weg door het ontbreken van licht (heel kort door de bocht). Eerst rood, dan oranje, blauw blijft het langst van kracht. Op 20 meter diepte kleurt je bloed groen, bijvoorbeeld. Dus de decompressietimer op de wijzerplaat heeft die kleuren ook om te fungeren als een soort eenvoudige dieptemeter.
De grap is natuurlijk wel dat dit horloge volgens CW niet eens genoeg waterdicht is om mee te duiken (ondanks de geschroefde kroon), maar je moet het dan ook meer zijn als een eerbetoon aan iets wat oorspronkelijk (ism Vulcain meen ik) ontwikkeld werd om echt functioneel te zijn.
Hij valt ook onder de catergorie “retro dive” dus niet perse om mee te duiken . Vreemd trouwens dat het model al niet meer te vinden is op de site, link gaat inmiddels naar de gewone C65. Is hij alweer uitverkocht?
Volgens mij geldt dat voor het gros van de mensen die regelmatig duikt, wat dat betreft is een duikhorloge allang een achterhaald concept en vallen ze allemaal in de categorie “retro dive”
Even voor de zekerheid: mocht iemand erover nadenken om een C60 Pro 600 te kopen, die van mij is ook beschikbaar, nearly new, met zowel de stalen band als de hybride band, en ook nog eens een stukkie scherper geprijsd dan via CW