Christopher Ward only (Deel 1)

Grappig,ik had hetzelfde wat old radium betreft en ook het logo links zinde mij niet.
Toen kwam de halfprice sale en kon ik ‘m voor €380,- kopen,toen had ik zoiets van ik koop ‘m en zie dan wel.
Horloge komt,doos open,op slag zwaar verliefd :joy:

9 likes

Haha, snap je helemaal. Heb het inderdaad ook met het logo.
Voor die prijs helemaal een goede koop! Zal de sale in de gaten houden :slight_smile:

1 like

Bammm zo snel

12 likes

Gaaf hoor :ok_hand:t2: gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Korte versie:
Iemand hier de C60 Abyss SH21 in bezit of gehad?

Lange versie:
Ik ben fan van zwarte horloges. Steinhart met hun Ocean One GMT BLACK DLC stond daarom op de short list. Eigenlijk de Stealth-versie van dat model maar die is behoorlijk aan de prijs omdat de Stealth een Limited was (ik had moeten kopen toen het model gewoon 690 euro kostte…). Maar dan nog heb je, zonder verder in die discussie te willen treden, een horloge met geen eigen uiterlijk. De genoemde CW C60 Abyss SH21 heeft dat wel. Sterker, het horloge heeft zelfs een eigen uurwerk en is qua prijs aantrekkelijker dan de C60 Concept met hetzelfde uurwerk. De rode accenten van de C60 Abyss SH21 met het zwart spreken mij aan. Idem de complicatie van de Power Reserve en de looks van de datum.

Wat is dan het “probleem”? Dat ik weinig tot geen informatie kan vinden over dit horloge. Mogelijk zit het tussen de oren maar dat is de reden dat ik toch nooit een Alpina heb gekocht. Weinig hits/reviews voelen voor mij niet goed. Geen dedicated reviews op YouTube en de foto’s die ik tegenkom op internet die mij aanstaan spreken van een custom model met nog donkerdere wijzerplaat.

Stock foto’s kunnen we allemaal wel vinden en voor die foto’s loop ik warm, maar als ik dan deze real life foto zie wordt het horloge toch wat saaier:

Het horloge spreekt minder, verschil tussen zwart en rood is zo veel minder groot. Natuurlijk zijn foto’s vanaf de fabrikant altijd bewerkt maar hier lijkt het verschil zo groot. Ik zie op deze foto meer in dat men stealth horloges snel slecht leesbaar vindt. Grof gezegd, waar ik op stock foto’s semi verliefd ben op het horloge heb ik bij (sporadische) foto’s van eigenaren meer het gevoel dat ik naar een Chinees klokje kijk.

Vandaar: iemand ervaring met genoemd model? Zijn de stock foto’s representatief of ga ik mogelijk teleurgesteld zijn omdat de getoonde foto meer richting the real deal gaat? CW wordt al weinig aangeboden dus dit model tweedehands scoren is een uitdaging. 2500 euro op de gok uitgeven gaat mij net wat te ver.

Heerlijke lume op de Sealander!

12 likes

De C3 malvern mk3 maar weer eens omgeslingerd.

5 likes

Die kast :heart_eyes:

10 likes

Vind het een erg duister horloge, niet mijn smaak. Als je de foto’s online bekijkt lijkt het er wel op dat het contrast tussen de details van het horloge nogal afhangt van de lichtval.

Het mooiste horloge met het SH21 uurwerk vind ik nog altijd de C60 Apex: :innocent:

3 likes

Ja zeg dat wel!

4 likes

Ik mis toch echt de kenmerkende CW crown guards bij dit model :innocent:

Zo hoort het: :grin: :grin:

4 likes

“Niet mijn smaak” is wat je vaker hoort als Stealth valt :stuck_out_tongue:

Die Apex is inderdaad erg tof! Ergens een beetje fout met zelfs de rotor in kleur maar het heeft iets. Het heeft alleen geen voorraad wat dan wel weer jammer is…

1 like

Apex is allang uitverkocht inderdaad. Moet je dan tweedehands zien te scoren :grimacing:

:joy: haha nee man! Die zijn niet vintage, die zouden dit juweel echt ruïneren!

1 like

Haha, je hebt wel gelijk :sweat_smile:
Dit is verder ook geen model voor mij, ik houd niet van vintage duikers, en dit lijkt veel te veel op een vintage duiker :innocent::grin:

1 like

Vind het eerder een dressdiver :grin:
Divers zijn van nature lomp maar deze heeft echt een sierlijke kastvorm

5 likes

iemand belang om deze van mij over te nemen? anders knal ik hem wel in het blauw of retour naar CW
heb het geprobeerd

2 likes

Scheelt je een paar honderd :grimacing:

2 likes

bij terug sturen ja? goed om te weten dan knal ik hem wel in het blauw hier of hou hem voor erbij kan ook

als weer eens sale is bij cw, laat het even weten hier aub … ik wil graag de sealander kopen. alvast bedankt allemaal :slight_smile:

1 like