Christopher Ward only (Deel 2)

11 likes

Wat een amateuristisch website heeft CW. Bij mij ook invoerkosten berekend. Waarom is dit na 5 jaar nog steeeeeeeeeeeeds niet opgelost? Wat mij betreft nemen ze hun klanten totaal niet serieus. Als je in Japan iets koopt werkt het beter. just saying

Dat hoort niet als je aangeeft dat je Duties Paid levert.

2 likes

Goed punt Wil. :ok_hand:
Ik ben gaan kijken of ze hun Algemene Voorwaarden zouden aangepast hebben.

Neen dus.
Ik ga met de customer service checken.

2 likes

Ik snap dit niet, Brexit was 2020. Als je nu je website nog niet hebt aangepast, noem ik dat laakbaarheid jegens internationale klanten.

1 like

Heeft mi niets met brexit te maken. Denk eerder Trump tarifs en de gevolgen daarvan ook voor eu (of een foutje)

Ik zie niet in waarom importmaatregelen van de US zou moeten betekenen dat wij ineens daar de dupe van zouden moeten zijn. Tenzij Europa met tegenmaatregelen naar de US ook de UK treft.
Volgens mij is dat niet het geval.

Ook in 2025 ging CW er prat op dat zij degenen zijn die zorgdragen voor de kosten die met import/export te maken hebben, net zoals bezorgkosten. Niks Brexit of wat dan ook.
Een maand geleden heb ik nog wat besteld en betaald en geleverd gekregen volgens dit uitgangspunt.

Ik ga er vanuit dat er iets mis gegaan is (hun backorder systeem is echt een drama!) en dat het rechtgezet wordt.

Ik.ben benieuwd naar de uitkomst en de argumentatie.

Zoals ik zei; kans op een foutje kan zeker. Alleen je ziet veel bedrijven de tarieven verdelen over alle klanten.
Maar goed, ben benieuwd naar de reactie en hoop ook op een foutje. Al heb ik voorlopig geen horloge meer nodig :wink:

Er is toch al duidelijk door andere leden aangegeven dat dit tot heel recent wel goed ging? Ik heb overigens vorig jaar ook een CW gekocht zonder problemen. Toen stonden tax, duty en customs wel nog samen in 1 categorie. Het lijkt erop dat ze nu de invoerkosten apart aangeven, lost van de BTW.

Let wel dat onder “duties” naast de invoerrechten zelf (apart van de BTW) ook nog verwerkingskosten zitten voor het behandelen van het hele import gebeuren.

Dit betekent volgens mij enkel dat je geen bijkomende importkosten of invoerrechten meer aangerekend zouden mogen worden bij levering door de douane of het postbedrijf. Dit is iets dat helaas nog wel eens gebeurt als het label verkeerd wordt ingevuld bijvoorbeeld.

1 like

Volgens mij geld DDP toch gewoon. Ze laten bij betalen de all in prijs zien die je betaald. Daarna komen er geen kosten meer bij.

Het punt is dat de prijs op de productpagina eerst inclusief was. Nu hebben ze de prijs het ware exclusief gemaakt. Gewoon een verkapte prijsverhoging.

Ik denk dat dit ze dit doen om de verliezen te dekken die de tarieven veroorzaken in de US.

De US is de grootste markt voor CW en door de tarieven verkopen ze daar gewoon minder nu.

Let maar op dat meer merken een prijsverhoging gaan doorvoeren om te compenseren. Want ja, voor bedrijven geld ook gewoon dat the spice must flow.

1 like

Dan zou het bedrag all in moeten zijn, en er geen invoerkosten bij moeten komen. En dat gebeurt dus wel. Klopt gewoon niet.

Waarom? Die invoerkosten ben je gewoon verschuldigd en zijn voor alle EU landen verschillend. Je betaalt ze vooraf in plaats van na verwerking door de douane, dat is alles wat ze bedoelen met “geen bijkomende kosten” meer in rekening achteraf. De kosten die ze hiervoor aanrekenen bestaan uit de invoerrechten enerzijds en behandelingskosten anderzijds.

Het lijkt er wel op dat deze kosten een stuk verhoogd zijn en waarschijnlijk daarom apart vermeld worden nu en berekend per land in plaats van opgenomen in het sommetje BTW en invoer zoals voordien. Ik heb dit ook al bij andere aanbieders van dit soort diensten gezien (o.a. Jomashop) dus ik weet niet of de behandelingskosten van dit soort zendingen gewoon sterk gestegen zijn of er iets anders aan de hand is.

Ik ben het ermee eens dat het onder de streep duurder geworden is, ik denk alleen niet dat er iets onwettelijk aan het gebeuren is.

2 likes

Exact dat. Ik heb de extra taxen bij het aankopen betaald.

Inderdaad. De hele controverse is nu omdat CW dat vroeger zo super deed (what you see is what you pay) en ze het nu zoals de meeste online retailers (lijken te) doen door de taxen apart aan te rekenen.
We gaan het zien, ik wacht op een verhelderend antwoord…

2 likes

Dat ze BTW etc. berekenen over hun horloges geeft aan dat ze niet verwachten dat DHL nog met een pinverzoek komt aan de deur, of dat je een mail krijgt met een IDEAL betaling. en dat werkt nog steeds prima. Dus de prijs die jij moet afrekenen bij CW == de prijs. Daarom werkt het nog steeds in je voordeel in GBP te betalen.

Ik zie nu wat je bedoeld; er komt bij check-out nu wat extra kosten bij voor invoerrechten. Dat was in het verleden niet zo. Ik heb altijd ‘ronde’ bedragen betaald, in Euro of ponden. Dus geen kruimeltjes aan belastingen achteraf toegevoegd. 1095 GBP, 1060GBP, 1205 GBP etc.etc.

Heel erg mooi dit, en voor een prijs die naar mijn mening veel hoger had kunnen liggen. Zou hem heel graag eens in het echt zien/bestellen :laughing:

1 like

Ik merk net dat de 1e lading uitverkocht is. :yum:

Dat kan geregeld worden maar nog zeker een half jaar wachten nu… :confounded:

Lees als : een half jaar sparen :smile:

1 like

Ik heb er even eentje in mijn mandje gedaan en ben doorgegaan tot vlak voor het definitieve betalen. Op de site stond een prijs van 890 en bij het afrekenen komt dit uit op 987,44 wat een verschil is van 97,44 (hetgeen niet gelijk is aan sec het bedrag van de Tax dan wel enkel de customs duty). Op geen enkele manier kan ik hier ook BTW uitvissen als ik ga terugrekenen.

Voorheen (ik heb dit nagekeken in mijn bestelgeschiedenis) werd de verkoopprijs in dit stadium teruggerekend zodat subtotal+tax gelijk was aan de ronde prijs op de site (voorheen dus 890,-) en stond er geen bedrag bij customs duty. Als ik nu de customs duty weglaat bij mijn berekening, kom ik op een bedrag van 904,43 (wat ‘slechts’ 14,43 tov de 890 scheelt bij dit goedkopere model). Grootste hap zit 'm (in dit voorbeeld) dus bij de duty van 83,01 en die werd echt niet doorberekend voorheen.

image

4 likes

Ik vraag me af of ze het zelf nog wel snappen (…). Ik kreeg vandaag reactie op mijn klachtenmail over die onjuiste opslag ten opzichte van de prijs op de website. Volgens die reactie zou de prijs in GBP en EURO all inclusive zijn. Maar ik kom in GBP ruim 123 pond hoger uit dan de prijs op de website. Ik heb er nog 1 mail aan gewaagd, en staat me het antwoord niet aan, dan houden ze hem maar. Koop ik wel een mooie King Seiko in Japan, die zijn tenminste duidelijk over prijzen en bijkomende kosten.
Op deze manier gaan ze klanten verliezen. Hoe help je jezelf om zeep….

2 likes

Dat bedraagt bij invoer in de EU een percentage met een maximum van €0,80 (zegge 80 cents) voor automatische horloges van onedele metalen, dus dat kan de genoemde verschillen nooi tverklaren. Blijft een vreemd verhaal zo.

Nog geen antwoord van de klantendienst.

Wat die Tax betreft, ik vermoed wel dat een deel van het prijsverschil te wijten kan zijn aan de VAT in UK (20%) versus die in NL of BE (21%).
Ik denk dus dat de website prijs op basis van de VAT in UK is. Maar het ganse verhaal klopt nog steeds niet, want dat kan die 14,43€ niet exact verklaren…