Christopher Ward only (Deel 2)

Dan moet je wel rekening houden met kosten van bijv. PayPal. Op een Twelve titanium was het in GBP incl kosten bijna net zo duur als gelijk in eypo’s.

Het is een pracht ding

1 like

Dat was vorig jaar inderdaad ook zo bij mij.
Ik heb nu echter gemerkt dat ze invoerkosten extra aanrekenen.

3795 GBP geprijsd, en van zodra je hem in je mandje stopt, komt er 179 GBP invoer en nog wat extra tax bij: 4035 GBP in totaal.

En als je je dan niet kunt inhouden en nog een metalen band wilt, is het nóg meer. :man_facepalming:
Tja, dit is echt mijn sweet spot van horloges.
Ik troost me met de gedachte dat het in Euro nog meer was geweest. :sweat_smile:

Vrijdag Oct 31 2025 gaat hij landen.

Ben nu aan het genieten van de “making of”. :heart_eyes:

10 likes

Wat een fantastisch mooi horloge, ben ook erg onder de indruk van het uurwerk👌
Draagt hij prettig op de pols?

Houdt ons op de hoogte na ontvangst :eyes::eyes:

1 like

Draagt heel goed, zowel de metalen als de rubberen band zijn erg comfortabel.

Heel vet dat je heb hebt besteld!!!

Ik zie het idd! Dat is wel weer een verkapte prijsverhoging zeg. Dit was eerst niet zo.

Kan je nagaan dat ik dit model bij de release voor 900 euro heb gekocht bij CW.

Vs

1 like

Ik heb het ook gezien, ook op een <1K Sealander.

Als je nu de valuta op EU laat staan, krijg je dus niet direct de eindprijs te zien………… Niet correct wat mij betreft. Jammer CW…………

1 like

Ik heb het vermoeden dat de Amerikaanse tarievenoorlog hier ook heeft meegespeeld. Vroeger was CW de beste leerling van de klas, omdat de prijs op de website inclusief tax en import was.
Er zijn m.i. maar weinig merken die dat deden. Met de nieuwe tarieven is dat niet meer commercieel haalbaar, vrees ik.

1 like

Heeft Europa de tarieven op sierraden uit GB verhoogd?

Geen idee.
Speculatie van mijn zijde natuurlijk. Het kan net evengoed een ‘verborgen’ prijsstijging zijn…
Ik vermoed wel dat CW iedereen op dezelfde manier wilt behandelen. Als ze de extra taxen naar Amerika niet meer zelf willen bekostigen, dan ook niet naar de rest van de wereld.

Ik denk dat ze net als meer bedrijven de tarieven van de US gaan verdelen over iedereen. Hoor dat meer grote bedrijven dit gaan doen hier en daar.

De US is volgens mij voor CW de nr 1 markt.

Dit heeft vooral te maken met Brexit; daarom was het vroegah anders. Overigens werkt het nog steeds om in ponden te betalen en niet extra te hoeven aftikken. Werkte iig in 2024 voor mijn LE Blue XII nog wel voor 1095 GBP.

4 likes

Nee, ook na de Brexit kocht je bij CW zonder bijkomende kosten. Dit is echt iets van zeer recent :thinking:

Uiteraard heeft het wel te maken met het feit dat het VK niet meer binnen de EU valt, maar Brexit is al 5 jaar geleden, en deze extra kosten waren er tot zeer recent niet.

1 like

Klopt, een maand geleden was dit ook nog niet. Dat werd ook expliciet zo genoemd.

2 likes

11 likes

11 likes

19 likes

Importbelastingvrij :wink:

13 likes