Christopher Ward only (Deel 2)

5 likes

Iedereen klaar voor de Sale? Ik verwacht zelf dat die vandaag of anders morgen zal beginnen

2 likes

Geldig voor het complete aanbod :innocent:?

Edit: betalen in GBP zou goedkoper uitkomen?
Ik lijk geen keuze te hebben en komt automatisch op EUR?

Ja dat was ‘vroeger’, zelfs met VPN kom je niet goedkoper uit (of ik weet niet hoe wel).

Maar
ik heb geen mail met een link nr sale gehad, of komt dat nog?

Verwacht dat er een mail uitgaat naar iedereen met een CW account met VIP preview sale bla bla bla maar met een publieke link zoals altijd.

Als ik mijn klok moet zetten gok ik 15:00/16:00 misschien al? Anders morgen.

1 like

En gooooo!

4 likes

Sla je slag.

2 likes

Staat heel wat mooi spul tussen, zeker op de Twelve is er wel wat korting te scoren.

Mooi, zat al even te twijfelen of ik een 38mm of 40mm the twelve glacier blue wilde, nu maar de 38mm gekocht in de sale.

2 likes

Komt de Tax die wordt aangegeven later erbij ?

Die zit al in de prijs die je ziet staan.

Onderaan de pagina kan je valuta wisselen naar ponden.

1 like

Klopt k zie het staan komt er nog inklaringskosten bij ivm Brexit ?

VAT Included

All prices include VAT. We use a standardised Euro pricing structure that accounts for country-specific VAT differences. VAT is paid to local authorities by Christopher Ward.

Hierom heb ik maar gewoon in euro’s betaald in plaats van ponden. Met de wisselkoers van PayPal/ cc (2%), scheelt dit maar een paar tientjes. Geen idee hoe het zit als je in ponden betaalt of je dan wel btw moet betalen.

BTW betalen zij maar invoerrechten + inklaringskosten komen er nog bij.

Nee, normaal zijn de invoerrechten (duties) ook inbegrepen in het bedrag. De verzendkosten omvatten normaal ook de inklaringskosten dus ook daarvoor zou je geen kosten meer mogen hebben.

2 likes

Delivered Duty Paid (DDP)

All import duties, and local taxes are included in the price. If you are being requested to settle any additional charges, please contact

Zoals hierboven benoemd, komen er geen extra kosten bij. Mocht dit wel zijn, kan je contact opnemen met cw.

1 like

Christopher Ward verstuurt naar de EU op basis van DDP (Delivered Duty Paid), waarbij invoerrechten en lokale belastingen zouden zijn inbegrepen in de prijs volgens hun uitleg. Dit betekent dat je normaliter geen extra kosten zou moeten betalen bij levering.

Echter, uit ervaringen blijkt dat sommige klanten in de EU toch aparte btw of inklaringskosten moesten betalen . De praktijk is dus niet altijd waterdicht, en het kan voorkomen dat je alsnog een T&T‑leverancierkosten (zoals DHL of PostNL) vriendelijke btw moet afrekenen.

Conclusie & Advies

Reken standaard op invoerrechten (4,5%), 21% btw + ongeveer €6–17,50 inklaringskosten.

Christopher Ward beweert DDP te gebruiken, maar er zijn meldingen dat je alsnog kosten tegenkomt.

Advies: bestel via hun officiĂ«le EU/DDP‑kanaal. Vraag voor verzending expliciet of invoerrechten en btw zijn voorgeschoten en in de prijs zijn verwerkt. Bewaar hun bevestiging zo kun je bezwaar maken als je ongerechtvaardigd extra kosten moet betalen.

Goed advies hoor maar dit is hier al zo vaak besproken en volgens mij gaat het altijd goed.
Bij de cw’s van mij in elk geval wel.

Ik vind het wel een beetje bangmakerij, heb je er zelf ook ervaeing mee ?

3 likes

Ships
had die bronze groene dune in m’n mandje en was even afgeleid en nu is ie weg :rage: