Christopher Ward only (Deel 2)

De zwarte is imo mooier, maar wel op staal kopen en leer erbij!

1 like

Allebei niet kopen, het is niet helemaal wat je zoekt en tussen kan kiezen blijkbaar dus waarom doen? Het zijn ook geen heel erg uitgesproken ontwerpen dus waarom genoegen nemen met iets wat je minder vindt?

4 likes

Hmm, ja mischien is dit wel zo inderdaad :thinking:

13 likes

Wil je een witte Sealander zou ik de 36mm nemen.
Zoals je al aan geeft oogt de 39mm in wit nogal groot. ( weet ik uit eigen ervaring ).

1 like

Waarom? Als je die niet gaat gebruiken ligt hij alleen maar stof te happen en ze zijn allesbehalve gratis :thinking:

Ik heb zelf de Elite en de titanium band heb ik er niet bij. Ga ik ook niet doen want dan ga ik me nog verplicht voelen om het ding te gebruiken terwijl ik dat gewoon minder mooi vind.

Omdat het beter is voor de latere verkoop?

1 like

Verschillende redenen:

• de CW stalen banden zijn erg goed en moet je denk ik ervaren voordat je besluit deze niet te gebruiken
  • het model vraagt om een stalen band, zo is het oorspronkelijk ook ontworpen
  • bij verkoop raak je het horloge makkelijker kwijt wanneer deze staal heeft
1 like

Tja, ik koop geen horloges om ze te verkopen. Bovendien betaal je 200 Euro meer, krijg je die ook weer terug bij de verkoop als de bracelet erbij zit?

Verder dragen de CW’s een stuk groter op staal door de vaste endlink. Dus als je hem voor leer koopt, is hij op staal te groot. Ik houd sowieso niet van moderne stalen banden. Veel te lomp en te zwaar.

Maar smaken verschillen uiteraard :blush:

2 likes

Voor makkelijker doorverkopen kwamen er in mijn ogen 2 belangrijkere redenen :wink:

Maar fair enough, het aantal keer dat ik een horloge kocht waarbij ik ervan overtuigd was dat deze nooit weg zou gaan is helaas niet op 1 hand te tellen en zodoende hou ik tegenwoordig doorverkoop zeker in mijn achterhoofd bij de aanschaf. Of je die 200 euro meer terug zal zien denk ik deels wel, dat je een horloge op staal sneller verkoopt ben ik vrij zeker van.

Dat gezegd hebbende draag ik mijn CW63, 36mm nu bijna een jaar maar volle tevredenheid en zie ik deze eigenlijk alleen gaan als er een Omega Aqua Terra of iets van vergelijkbaar niveau voor in de plaats komt. Die CW is als allrounder echt een topper.

2 likes

Draag je deze op staal of op een ander bandje?
In het tweede geval: hoe ervaar je de 36mm kwa grootte als je die niet op staal draag?

Edit: ik zie een ouder bericht dat je de CW op een canvas strap heb. Ziet er goed uit :slightly_smiling_face:

Ik mis de CW wederom in de collectie.
Merk blijft maar komen en gaan bij mij…
Altijd super blij mee dat zeer zeker…

Dus 2026 maar eens DE ultieme CW uitzoeken voor de blijf.

Het is echt een kwestie van voorkeur. Ik heb dus zelf de 39mm GMT in het wit en een 41mm C60 Reef Tuba Orange.

Vind ze beide gewoon kunnen maar dat is mijn mening.

Wit oogt inderdaad groter maar als de afmeting lug to lug hetzelfde is als jou Damasko dan lijkt me dat gewoon prima.

Wat anderen al zeggen, de stalen banden hebben male endlinks dut lug to lug is daardoor wel iets groter.

Weet niet wat jouw polsmaat is maar mijn polsmaat is 16,5cm dus mocht je een beeld willen hebben kan je op mijn posts filteren. Heb wel een “platte” pols wat denk ik meehelpt.

Paar foto’s van beide CW’s op staal.

4 likes

Eens!!!
Goed punt.

2 likes

Nee, maar het percentage gegadigden daalt als je 'm zonder bracelet aanbiedt. En stijgt als er een vrijwel nieuwe bijzit. Bovendien is een bracelet los (achteraf) vaak duurder (hoewel de sale die nu loopt dat tegenspreekt).
Overigens zijn die CW bracelets wat mij betreft redelijk lichtvoetig en van goede kwaliteit. Ik was zelf niet zo van de bracelets maar ben toch wel ietsje bijgedraaid.
De praktijk is nu dat ik ook nog geen CW verkocht heb en ze dus alledrie zelf nog heb, houd en draag.

3 likes

Voor wat betreft die stalen band, ja die male endlinks had ik gezien. Vandaar de tweestrijd tussen de 36mm op staal en de 39mm op leer.
De 39mm op staal wordt me zeker weten te groot.

#Metoo, zo rond 17cm.
Jouw oranje Reef blijft mooi :star_struck: fris en vrolijk!

Ik kijk het nog even aan. Rik heeft gewoon een goed punt.

2 likes

Ja en de Consort Bracelet, daar draag ik hem eigenlijk 80% van de tijd op. Heel comfortabele band. Canvas is fijn in de zomer.

2 likes

Bedankt, ben er heel blij mee. Tovert altijd een :grinning: als ik hem draag. Lekker vrolijk zomers horloge.

1 like

Op mijn 18 a 19cm pols was de pasvorm heel goed.

De stalen band is oké.

3 likes

38mm op 18cm
Groter zou ik deze (met deze bracelet) niet willen.

image
image

ter vergelijk hieronder een zwarte (ook 38mm)

2 likes