Christopher Ward only

Ik had bijna een Tissot Gentleman gekocht… maar een post op Reddit deed me Christopher Ward ontdekken. Gelukkig.

Graag schakel ik jullie hulp even in voor de aankoop van mijn eerste Automatic.

Welk van deze 2 CW’s is de meest veelzijdige om dagelijks te dragen (vaak icm een hemd voor het werk)?

  • C63 Sealander (White)
  • The Twelve (Blue)

Ik schipper wat tussen de twee en hoor daarom graag wat adviezen.

Alvast bedankt!
Mvg,
Ion

3 likes

6 likes

De C63! Ik moest jouw Tissot Gentleman even googlen en dan is het antwoord C63! Dus C63. :wink:

3 likes

Ik zou ook voor de sealander gaan ( heb ik ook gedaan :grin: )
Daar kun je ook makkelijker even een bandje bij wisselen, altijd eek lekker.

2 likes

Als het je eerste is dan zeker de C63. The twelve is mooi maar minder een all rounder wat mij betreft. En zoals gezegd kun je met de 63 meer spelen met bandjes. Kun je vaker een nieuwe look maken

2 likes

Heeft iemand toevallig de C65 Sandhurst versie 2? Kon het niet vinden op dit forum. Ben in de running voor een field horloge waaronder de nieuwe Hamilton Khaki Field Expedition en deze.

3 likes

Hoewel ik persoonlijk The Twelve mooier vind, denk ik ook dat de C63 als eerste CW veelzijdiger is.
Twelve in het blauw (donker) zal meer opvallen, als je dat liever hebt denk ik dat deze in het blauw ook meestal wel zal werken om dagelijks te dragen :heart_eyes:

1 like

Ik vind de Twelve echt veel mooier. En dat vind ik belangrijker dan veelzijdigheid. De C63 zal veelzijdiger zijn, maar die Twelve lijkt mij ook gewoon veelzijdig genoeg. Ik zie die C63 ook heel vaak langskomen in het blauwe deel. Die Twelve nooit. Er zullen ongetwijfeld veel meer C63’s zijn op dit forum, dat kan een goede reden zijn. Maar iets zegt mij dat die C63 niet lang beklijft.

1 like

Natuurlijk niet heel gek dat een horloge dat nu bijna 2 jaar uit is meer in het blauw staat dan een horloge dat net een paar maanden uit is. Zou gek zijn als dat wel zou zijn.

Zelf denk ik dat de Twelve erg meelift op de PRX hype. Ik denk dat de C63 meer tijdloos zal zijn op de lange termijn.

1 like

Dat is ongetwijfeld een belangrijke reden. Hoewel de Twelve er wel al vanaf april (dacht ik) dit jaar was. Van mij mag er zo langzamerhand wel een keer een witte of grijze te koop komen :slight_smile:

Dat denk ik ook. Voor mij is er een dunne lijn tussen tijdloos en ‘niet zo heel spannend’. Dat probeer ik te zeggen zonder C63-liefhebber te beledigen :-).

1 like

Eens, de C63 is idd wel een wat steriel horloge tegenover het geweld van de Twelve. Het zijn echt twee hele verschillende horloges. Lijkt me daarom een lastige keuze tussen die twee uiterste.

Zelf zit ik soms te kijken naar de Dune. Iets meer fun dan de C63 maar wel allround inzetbaar.

13 likes

Prachtig :ok_hand:

De Dune is inderdaad een mooie die inderdaad iets minder “sec” is dan de C63

Ik ben geen hele goede fotograaf maar de foto’s doen hem geen eer aan. Ik vind hem zelf erg veelzijdig. De lichte plaat maakt iets meer “sporty” . Dit is 40 mm mocht je hem wat meer dressy willen dragen is een 36 mm wellicht wat geschikter.
Maar ik vind het echt een topper. Hij zit qua draagtijd ook in mijn top 3.

9 likes

Dit is de Glacier Blue, denk dat de Nordic Blue minder opvalt. Beide zijn natuurlijk :heart_eyes:

De C65 diver is ook dressy in mijn optiek. Damn CW maakt gewoon veel te mooie horloges om er een te kiezen haha. Gewoon de C63 en de C12 kopen. Ze zijn gewoon beide goed genoeg voor je :stuck_out_tongue:

6 likes

Klopt,dit is echt een dressdiver,heeft ook geen kroonbescherming bijvoorbeeld.
Ik ben echt verliefd op de C65 kast :ok_hand:t2:

5 likes

Helemaal eens. Die had ik nooit weg moeten doen. Kastvorm is echt top!

1 like

Zeer fraai :+1:t4: