Chronische chronokoorts

Als je zoals ik op zoek bent naar een charmante Chrono, mechanisch welteverstaan, dan komen er al snel de gebruikelijke chrono’s om de hoek kijken. Zeker als je, zoals ik, een chrono zoekt voor een klein budget.
Ik heb kennis genomen van de chinese Seagulls (maar ik hou niet zo van romeinse cijfers) en de russische Poljot Aviators (maar zijn die allemaal wel even goed en betrouwbaar?) en natuurlijk in deze prijsklasse de Seiko’s 6138ten en de 6139’s waarbij de Bullhead en de Ufo opvallen in hun bewezen schoonheid.

Ben ik een chrono vergeten van een ander respectabel merk die ik mee kan nemen in mijn overweging?
Wil mijn seiko BFK er wel voor opofferen.

Swatch automatic chrono?

O ja. Dat is ook wel een leuke kandidaat. Duurder moet 't echt niet worden. (ben wel een beetje huiverig voor al dat plastic aangezien ik nogal onhandig ben)

Schijnt allemaal toch wel redelijk duurzaam te zijn. op watchuseek en timezone staan al wat eerste indrukken van gebruikers. Succes!

Deze type 1 Alpha is na twee jaar weer in productie genomen.
Best een leuk klokje.
Handopwinder met glasbodem

Vintage heb je al hele mooie vanaf 100 tot 150 euro. Deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/301303101

er zijn hele mooie vintage chronos te koop met een minder bekende merknaam op de wijzerplaat.
ik herinner me nog een prachtige zwartwitoranje vintage chrono van dacht ik Xxoff,die rond de 150 euro geprijsd was.

Henrik Schreef:

Vintage heb je al hele mooie vanaf 100 tot 150
euro. Deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/301303101

Dat is inderdaad een hele mooie. En op Chrono24 zijn vaak genoeg oude klokken te vinden als het merk je wat minder uitmaakt.

En anders misschien een (gebruikte) Tissot.

Persoonlijk vind ik de precista prs-5 een erg mooie klok voor dat geld.

Ter illustratie een plaatje van het net:

Succes met de zoektocht, maak er wat leuks van!

JeéWeé Schreef:

Persoonlijk vind ik de precista prs-5 een erg
mooie klok voor dat geld.

Inderdaad één van mijn favorieten en dan wél met zichtbodem. Wie heeft er één (gehad)?

En jammer dat de Strela’s qua prijs de pan uit rijzen. Vintage is natuurlijk ook een optie maar gebrek aan kennis weerhoudt me ervan. Bedankt voor 't meedenken!