Chrono 24 collectie

Ik ben juist lid geworden in de hoop dat ze bieden wat ze zelf zeggen dat mijn horloges waard zijn…

3 likes

Ik denk eerder dat de prijzen op Chrono gemiddeld gezien overschat zijn.

1 like

:grimacing:
Doet me denken aan mijn studententijd, toen ik als bijbaan in de verkoop bij een autodealer werkte. Klanten die “de waarde van hun auto wilden weten” maar die niet wilden inruilen (waarbij het enige dat volgens mij van belang is “wat moet erbij en wat krijg ik voor auto ervoor terug als ik inruil).

Vind je het ook leuk om prijzen van huizen die op het jouwe lijken te kijken zonder je huis te willen verkopen?

Overigens herkent Chrono24 alleen maar “run of the mill” horloges, van mijn hele collectie denk ik dan maar een stuk of drie…

En het vergelijkt alleen vraagprijzen…

No shit Sherlock!

Opvallend wel altijd hoeveel mensen nog in complete verbazing vallen als je dit uitlegt… speelt pas een jaar of 15… voor iedereen die internet gebruikt :grin:

Dan ga je toch naar WatchCharts.com ?! Daar houden zij ook trends bij.

Eens.

Ze mogen mijn hele collectie zo overnemen voor het door hen genoemde bedrag, lekker makkelijk flipperen zo :+1:

Zeker, ik kijk regelmatig op Funda wat er allemaal beschikbaar is, ik ben virtueel al vaak verhuisd :sweat_smile:. En als het huis van de buren te koop staat kijk ik zeker wat de vraagprijs is.

:see_no_evil:
Jij ouwe drooggeiler jij! :wink:

1 like

Broodje aap verhaal ?

Koop meer dan 10 jaar op Chrono24, collectie heeft zeer forse stijging ondergaan. Ben nog nooit door Chrono24 benaderd.

2 likes

Ik heb ook nog nooit iets van de gehoord. Nou is mijn rijtje voor hunnie niet zo interessant denk ik :yum:

1 like

Feit is wel dat je gemakkelijk horloge kan verkopen via die collectie en als ze begeerlijk zijn krijg je ook keuze tussen rechtstreeks aan chrono24 verkopen of via website.

1 like

Ik denk dat chrono24 dit ook mede doet om eventuele kopers te straffen voor verkopen buiten chrono om. Als je interesse hebt getoond in een horloge word je om de haverklap gevraagd of je het horloge gekocht hebt of dat het koopproces nog gaande is. Chrono pakt 6,5 % per deal dus zowel koper en verkoper hebben er belang bij eventueel buiten chrono om een deal te sluiten.

Chrono heeft inzicht in al je handelingen in haar app. Als jij dus interesse toont in een bepaalde Rolex en kort daarna verdwijnt die Rolex uit het aanbod vd verkoper maar chrono ziet dat jij die betreffende Rolex net aan je collectie hebt toegevoegd… reken dan maar dat chrono actie onderneemt richting de verkoper!

Persoonlijk vind ik dat dit moet kunnen (koop sluiten buiten chrono om). Voordeel van gebruik maken van chrono24 is echter dat je geld enigszins veilig is totdat je het horloge hebt ontvangen. Ook kunnen zij bemiddelen. Het is allemaal weliswaar een beetje schijn zekerheid, maar het is in ieder geval meer zekerheid dan geld rechtsreeks overmaken naar de verkoper en maar hopen dat je je horloge ontvangt.

De vraag is of die service van chrono 6,5% waard is. Ik heb in ieder geval tot nu toe goede ervaringen met de klantenservice van chrono24.

1 like

Mijn vriendin heeft ooit gezien hoeveel mijn collectie volgens Chrono waard zou zijn :neutral_face:

Toen het lijstje maar geleegd…

2 likes

Dat zou voor mij een reden zijn om een andere vriendin te zoeken, zeker niet het lijstje wissen

Mee eens.
Vergeleken met de commissie van eBay en Catawiki vind ik de service van Chrono24 een stuk beter.
Bij eBay betaal je 10% en Catawiki is 12,5%
Als je bij Chrono24 een horloge verkoopt dan teken je willens en wetens (staat duidelijk aangegeven) dat je de eerste 3 maanden het horloge niet bij een ander mag verkopen. Deze restricties hebben eBay en Catawiki niet maar ik moet zeggen dat ik het niveau van de kopers, de communicatie en het proces van Chrono24 prefereer boven de duurdere alternatieven.

2 likes