Van tennisarm naar uurwerkreinigarm
Ik ben benieuwd
@Spooler heeft hem ook. Ziet er prima uit. Heeft wat speling, metaal is niet van de hoogste kwaliteit maar enfin. Draait soepeltjes en het werkt. Het is vooral ingenieus bedacht.
Je kunt standaard Amerikaanse āMason jarā potten gebruiken, wat natuurlijk erg handig is gezien die Elma potten een ramp zijn om te bestellen. Dus je kunt in theorie 3 potten hanteren, net als de Elma.
Als je maar enkele uurwerken per maand hobbymatig onderhoudt, dan volstaat dit wel.
Dagelijks een hele spoelbeurt met de hand draaien, zou ook kunnen, maar dan denk ik dat je niet meer aan monteren toe komt dezelfde dag, door verzuring in je spieren.
@Spooler ik ben wel benieuwd naar zijn ervaringen.
Tja het is voor mij 1-2 uurwerken per maand meer, dat is me genoeg
Als half HF binnenkort vol staat met topics over tijgerbalsem, dan weten we dat dit een doorslaand succes is.
Hahahah ik denk dat menig getraind mensch er wel mee wegkomt
Dan lijkt me deze āchronocleanā prima te volstaan. Een extra pot is dan wel handig. Misschien zelfs een lege pot voor het droog zwieren.
Die zou ik dan gewoon bij de action of iets dergelijks halen. Zolang het standaard Mason jar maten zijn moeten ze passen.
Draait dusdanig soepel dat je er prima mee kan werken hoor.
Mis wel de deksels van de potten, en of je hier nu ruimte mee wint dat betwijfel ik, en hoe doe je drogen?? met een haardroger waarschijnlijk. Als je 3 potten neemt om behoorlijk te kunnen reinigen en een haardroger, en waarschijnlijk wat kannen waar je de vloeistoffen in moet gooien omdat er geen deksels bij zijn. Heb je meer ruimte nodig dan met een Elma. of zie ik het verkeerd???
Dat ziet er uit als een fijn plekje!
Nou op de potten die ik mee besteld heb zitten wel deksels met seal aan binnenzijde.
Drogen gebruik ik een voedseldroger met etages, die gebruik ik inmiddels al wat jaren en dat werkt als een tierelier.
Het scheelt vooral heel veel geld, kost wel meer ellebogenstoom
In totaal met idealiter 3 a 4 potten, een mogelijke voedseldroger en jerrycans met vloeistoffen heb waarschijnlijk meer ruimte nodig dan een Elma indd haha.
Maar aan de andere kant is een vintage Elma een log apparaat.
Die potjes en de chronoclean dinges kun je natuurlijk los opstapelen en in een veel kleiner kastje opbergen. De jerrycans kunnen ook makkelijk in de garage ofzo.
Dus ik neem aan dat vrouwlief het graag opgeborgen in een bureau kastje ofzo ziet, ipv uitgestald prominent in het zicht.
Ps; let wel even op met schoonmaken en drogen in de woonkamer. Mevr. Nash zou mij iets anders zeggen en mij someren om ergens een werkkamer te huren denk ik
Vooral dat opgeborgen en uit het zicht hahahahha, over een maand of 3 kan ik op een vrijgekomen slaapkamer mijn intrek nemen met mān zooitje
En het kneuterige va mān een handcleaner doet me ook wel wat, even terug naar basic
Dan is alles opgelost, fijn hoor een eigen hobby ruimte.
Dat is iets dat zeker is, en gelijk heeft mevrouw, de woonkamer is haar trots.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik mijn chalet in de tuin. Daar kan ik mijn adhd chaos lekker zijn beloop laten gaan, mijn chemische spoelmiddelen lekker kan laten dampen en de vintage Elma gewoon kan blijven staan. Het zorgvuldig samengestelde nestje van mevr. Nash kan dan met respect intakt blijven.
Moet wel zeggen dat ik een geweldige relatie heb. Het feit dat ik zoān 20m2 eigen mancave/atelier ter beschikking heb is niet vanzelfsprekend.
Al heeft die pony weide voor mevr. mij een godsvermogen gekost. Dat dan weer wel
Update over chrono cleaner, de uitvinder/verkoper heeft me een mail gestuurd om te vertellen dat hij ook via Amazon UK verkoopt en daarmee veel lagere verzendkosten kan rekenen dan vanuit USA.
Dat vind ik heel netjes qua service, dat scheelt me nu dus gewoon even snel gerekend bijna ā¬70.
En hij is er 5 juni i.p.v. 16juni, dat noem ik goede service.
Heb je toevallig een link op Amazon naar het apparaat? Die 70⬠vond ik ook al prijzig maar zo zou het te doen zijn
De extra potten waren nog niet op voorraad in UK dat duurt nog even, volgens mij kan ik de potten vast wel ergens online scoren