Chrono van een automaat reset niet naar '0'

Het verschil bij een quartz chrono ten opzichte van een mechanische (dus niet alleen automaat) is dat je de wijzers via de kroon en pushers kunt resetten naar de verschillende nul posities. Bij mechanisch moeten de wijzers simpelweg worden afgenomen en teruggeplaatst, een klusje van niets verder en bij een service moeten ze er toch af.

1 like

Als ik het goed begrijp stond de wijzer eerder ook al verkeerd bij reset, dit is een kwestie van wijzer afnemen en opnieuw plaatsen.
Het zou heel goed kunnen dat het uurwerk een service nodig had na 10jaar maar dat staat los van de niet goed uitgelijnde wijzer.

1 like

Als in de ad stond werkt perfect heeft ie gelijk, al heb je 50% korting gegeven…

Het volgende staat in de advertentie: Die Funktionen des Werkes sind einwandfrei. Dus tot zoverre heb je / heeft hij gelijk. Als de koper echter besluit om het horloge toch een beurt te geven waarbij sowieso de wijzers verwijderd en weer juist teruggeplaatst worden, is het een beetje lullig stellen dat voor het onderdeel ā€˜stellen wijzers chrono’ een meer/minderprijs van EUR 50 zou gelden. Maar goed, zoals al aangegeven, zal ik koper deels compenseren.

Eens! Bovendien zijn de functies wel Einwandfrei, alleen reset ie naar een minder logische plek.

Lijkt me inderdaad de beste optie zo :+1:

Lastig dit soort kwesties. Het siert je enorm dat je de koper toch tegemoet komt, dat is ook veel waard Richard.

Knap dat je dit zo oplost Richard!

Het is wat mij Betreff simpel: Als je iets als einwandfrei aanprijst, waarna een chronowijzer niet goed blijkt te resetten dan is de koper tegemoetkomen simpelweg de goedkoopste optie. Waarom voor een paar tientjes je reputatie op het spel zetten?
Beter bewijzen dat het gewoon goed zakendoen is met je. Wat dat betreft is het gewoon een kans!

1 like

Blijft natuurlijk altijd een lastige kwestie, maar als in de advertentie staat einwandfrei dat heeft de koper natuurlijk wel een punt.
Daarentegen neemt hij wel het risico om op afstand het horloge te kopen.
Maar als het opgelost is met een bedrag waar beide partijen zich in kunnen vinden zou ik de koper tegemoet komen.
Tenslotte zou je dit zelf ook prettig vinden als dit je zou overkomen.

Ja ja en dan alsnog negatieve (en leugenachtige) feedback geven op het Uhrforum😔

Linkje?

:thinking:

https://uhrforum.de/user-bewerten-user-t15247-2162#post3434900

Maar hij kan er een terugkrijgen…

Je hebt hem niets teruggestort?

Heeft hij geweigerd…

Tja, ik had gewoon de gevraagde 50 euro naar hem teruggestort en dan was er denk ik niets aan de hand geweest.

Moet eerlijk zeggen dat je het wel over je zelf hebt afgeroepen door een horloge wat niet correct reset te verkopen als goed werkend en vervolgens het door hem gevraagde compensatie bedrag van slechts 50 euro ook nog te willen halveren.

Dat heb je niet helemaal goed gezien / gelezen. Hij heeft zelf EUR 25 voorgesteld. Ik heb aangegeven dat ik dat ging vergoeden, maar m’n vraagtekens had bij zijn manier van communiceren en de handelswijze. Vervolgens was hij gepikeerd en wilde hij helemaal geen compensatie meer.

Afgezien wat voor een beweging het is kan het ook zijn dat een veer om de wijzer van een klein chrono dial van een second tot de andere maakt springen en die is niet goed geregeld.
Als het zo is moet die veer geregeld worden en de wijzer niet afnemen.

1 like

Ok, we hadden het hierboven over een bedrag van 50 euro.

Je hebt hem in ieder geval boos gemaakt. Ik vermoed dat hij ook wel zijn vraagtekens heeft bij jouw handelswijze.

Ja, die we zouden delen

tja