Ja man wat een ellende, wat kan het leven toch wreed zijn…
Stel je eens het volgende voor, je hebt een fysieke winkel waar mensen elke moment van de dag een horloge kunnen kopen. Dan heb je hetzelfde horloge op chrono24 staan en op insta en wellicht nog andere kanalen. Dan heb je wellicht ook nog meerdere medewerkers die het horloge kunnen verkopen, waardoor niet alle informatie bij 1 persoon bekend is. Op deze manier kan het makkelijk zijn dat een horloge waar mee jij in een vergevorderd stadium bent in de aankoop gewoon verkocht is. Dit is wel vervelend, maar niet te voorkomen. Je krijgt je geld gewoon volledig terug. Dat je betaald hebt en dat je mails hebt gekregen zullen gewoon geautomatiseerde bevestigingsmails zijn voor dat ze geconstateerd hebben dat het horloge al verkocht is.
Om dan meteen dit bedrijf aan de digitale schandpaal te moeten hangen lijkt me wat overdreven.
De fee wordt betaald aan chrono24 door de verkoper.
Koper krijgt gewoon het volledige bedrag terug. Maar kan niet iets opeisen ofzo van ik heb recht op dat horloge. Zorg maar dat je het levert.
Ah helder dan!!
Als 't geld gewoon snel terug komt niet teveel mauwen denk ik. Moeilijk horloge, kopen via internet, andere kant van de wereld (voor jullie ) en als 't dan niet goed gaat geen schade. Ik denk: niet geweldig maar OK…
Ik heb dit voor een heel ander product (wel zeldzaam!) ook een keer meegemaakt. Toen zat vast iemand te slapen bij voorraadbeheer. Geld terug gekregen, artikel was uitverkocht en dan is er niets meer aan te doen.
Verkoper is dus niet verplicht de productielijn opnieuw voor je op te starten óf dus een vervangend product te leveren.
Lees eerst even de achtergrond voordat je gaat reageren….
Of de reactie van Jurtz die het mooi samenvat.
Als er aangegeven wordt dat de bestelling binnen een bepaalde tijd wordt verstuurd (dus niet binnen 1 a 2 dagen), dan hebben ze horloge waarschijnlijk niet eens op voorraad gehad. Er zijn handelaren die pas op zoek gaan naar het horloge als iemand besteld. Kunnen ze het niet (meer) krijgen dan is het sorry net verkocht.
Fair enough
Sorry hoor, maar ik vind dit een storm in een glas water.
Dit maakt iedereen wel een keer mee bij bol, allekabels of een andere webshop.
Je bestelt (en betaalt) omdat er staat dat hij in voorraad is en dat blijkt niet zo te zijn.
Even boos, geld terug, jezelf beloven nooit meer zaken te doen met ze en 3 maanden later er gewoon weer bestellen… Move on…
Is dit wat?
Niet zo zeuren