Na vele positieve berichten hier op het forum te hebben gelezen over een verkoper ook een horloge besteld voor mijn echtgenote om ons 5 jarig huwelijk te vieren.
Na wat berichten heen en weer vorige week de betaling voldaan op de derdenrekening van CH24 wat een paar dagen later is bevestigd.
Gisteren een bericht van de verkoper gehad dat de bestelling wordt verzonden binnen 1 week.
Vanmorgen een bericht met de mededeling “Hello, I am sorry that this model has been sold out”.
Ik viel bijna van mijn stoel, hoe de F%!K is dit mogelijk na betaling?!
Horloge was uitgekozen, mooi gevonden en goedgekeurd door vrouw des huizes… Ga dit maar eens uitleggen.
Mijn vraag aan jullie is:
Hoe kan ik hier het beste handelen met verkoper en CH24? Wat zijn mijn rechten? Wat zouden jullie doen? Tips en ideeën welkom!
Ai dat is balen zeg! Aangezien de verkoper ook al een indicatie voor verzending heeft gegeven lijkt het me dat ze nu een leveringsverplichting hebben. Helaas lijkt me het lastig om in Hong Kong je recht te halen, ik zou gewoon zorgen dat je zsm je geld terug krijgt en verder kijken.
Wel jammer zo´n ervaring met verkoper na zoveel positieve ervaringen
Ik heb direct bij Die verkoper besteld. Kan natuurlijk zo zijn dat iemand die direct daar besteld net de laatste had. Dat is gewoon dikke pech en kan je hen niet aanrekenen.
Op dit moment heb je niet veel rechten. Volgens mij vanaf juli worden dit soort praktijken bestrafd met een commisie die betaald moet worden aan chrono24. En die is nog best fors. Dacht iets van 17-18%
Ben ik gedeeltelijk met je eens, anderzijds geeft TS aan dat hij al diverse berichten heen en weer met verkoper had, ze hadden er dus vanuit kunnen gaan dat 1 exemplaar van desbetreffend horloge verkocht is.
Wat jammer dat @Jur ur berichten met de naam van deze toko uit Hong Kong verwijderd.
Ik heb geen leuke ervaring met het handelen van deze verkoper maar mag deze niet benoemen.
Ik zie dit als een vrijbrief voor oneerlijke en schimmige verkopers. Je kan geen negatieve ervaringen kwijt, vandaar dat er alleen maar positieve dingen staan op dit forum lekker eenzijdig…
Nou dat valt ook wel mee, als je het tudor Prince topic leest zijn der nagenoeg alleen maar goede ervaringen met deze verkoper. 1 keer een mindere ervaring maakt een verkoper niet schimmig of onbetrouwbaar…
Als jij de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van het noemen van deze partij en daarmee je n.a.w. gegevens bij Jur bekend maakt, dan kan het blijven staan voor zover ik weet. Maar in dat geval komt die firma bij jou aankloppen als ze juridische stappen overwegen te nemen. Aangezien de meeste forumleden daar geen trek in hebben, worden negatieve reviews en het benoemen van negatieve punten van bepaalde bedrijven in bijna alle gevallen verwijderd door de forumleiding.
De forumleiding heeft geen zin/tijd/geld om de strijd aan te gaan met iedere klagende partij die aanklopt.