Chrono24 eist volledig zichtbaar ID bewijs bij verkoop

Rustaaag!! :wink:
Alles op eigen conto, no worries

3 likes

En is er al iets meer bekend?

Nope. Bijna 4 volle wekenā€¦

1 like

Zojuist heb ik een klacht ingediend bij de AP in het kader van dataminimalisatie en beveiliging van gegevens. De AP komt uiterlijk binnen 4 weken bij mij terug over de afhandeling van de klacht.
Ik verwacht niet veel eerder dan de 4 weken reactie gezien het beleid is dat ze alle(!) klachten in behandeling nemen.

And now we wait (again).

6 likes

Allereerst hulde voor deze actie!
Netjes en geduldig gehandeld, de AP loopt op dit moment over van meldingen, heel veel onzin maar ook veel (zoals deze) zinnige zaken.
Van wat ik begrepen heb is de AP nu met name gericht op grote vissen (zoals Google / Facebook e.d.) om een rechtsgang en de daarmee gemoeide jurisprudentie te forceren.

Kortom ik verwacht niet dat men er op korte termijn echt mee aan de slag gaat.
Maar tis een duidelijk signaal voor Chrono dat wat ze vragen onredelijk is.
En je moet ergens beginnen.
Voor nu is er inmiddels bereikt dat ik van mijn leven nooit zaken zou doen via Chrono precies hierom.

Dank voor het aan het licht brengen van dit onderwerp!

1 like

Dat is ook precies mijn bedoeling. Uit eigen ervaring weet ik dat de AP iedere klacht (hoe onterecht ook) nabelt en ook meldt bij de Verwerkingsverantwoordelijke, dus Chrono24 in dit geval. Los van of er handhaving door AP plaatsvindt en los van of Chrono24 er iets mee zal doen, een signaal krijgen ze en daarmee hopelijk een impuls om iets te veranderen op termijn. Daar zijn we allemaal bij gebaat.

4 likes

Als jij mij even een kopie van je paspoort stuurt heb ik je nog voor 1 augustus de financiƫle en juridische afgrond ingestort met een paar gehuurde pandjes met een hennepkwekerij in Australiƫ en een gehuurde auto waarmee iemand is doodgereden in Florida. :wink::upside_down_face:

4 likes

Overigens nooit meer reactie gehad van AP noch Chrono24. Krijg bijna het idee dat ik het maar links moet laten liggen.

Die beginnen pas te bewegen als een serieuze advocaat zich meld en tot die tijd doen ze alsof ze niks ontvangen hebben.

Zowaar een schriftelijk teken van leven ontvangen van de AP; vanwege grote drukte gaat de klacht afhandeling 3 maanden duren vanaf vandaagā€¦ Geduldā€¦

4 likes

Pieter,

helemaal correct, Stelletje prutsers bij Chrono24 die niets afweten van de wetgeving. En ook niet eens weten waarom ze iets vragen.
Nooit, ik herhaal NOOIT een volledige kopie van je ID sturen. Zelfs niet naar bekenden. Minimaal met tekst erop met datum en voor wie het bedoeld is en BSN afgeschermd.

1 like

Heb je inmiddels al een reactie van AP of C24 ontvangen?

Ben heel benieuwd hoe de reactie is.

Nee nog steeds niet, en denk ook niet meer dat ik het ga krijgen. De AP is veel te druk met deurbel cameraā€™s, of in ieder geval cases met grotere exposure dan die van mij.
Jammer, misschien komt het nog hoor, maar ik reken er eigenlijk niet meer op.

2 likes

Een jaar na dato een reactie:

ā€˜Uw klacht gaat over een Duits bedrijf. In de AVG is, indien de verantwoordelijke in een ander Lidstaat van de EU is gevestigd, een procedure opgesteld voor het vaststellen wie er bevoegd is in zo een zaak. In dit geval zal dit blijken de betreffende toezichthouder van de Duitse deelstaat te zijn. Die toezichthouder zal dan uw klacht behandelen. Wat de voortgang is, koppelen ze weer terug aan ons en wij koppelen dit weer terug aan u.ā€™

Ofwel nog meer uitstel. Capaciteitstekort van de AP is inmiddels breeduit via media gecommuniceerd, dus wat dat betreft geen verrassing.
Ik ben benieuwd of de Duitse toezichthouder meer slagvaardig is. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

3 likes

tja ā€¦ beter laat dan nooit, maar je moet wel een lange adem hebben zeg.
Respect!