Chrono24 escrow service ervaring op HF?

Klopt, zo werkt het ook met de Marktplaats gelijk oversteken service. Je moet (bij Marktplaats) binnen 7 dagen aangeven dat wat je ontvangen hebt ook daadwerkelijk hetgeen is wat je overeengekomen bent. En dat het in de staat is zoals in de advertentie beschreven. Dan pas wordt er betaald. Of na 7 dagen automatisch als je niets van je laat horen

Waterdicht systeem.
Hier mijn whatsapp foto:

image

7 likes

Mijn hemel wat lijk jij op Hans van der Togt!!!

3 likes

Aantal goede ervaringen gehad met Chrono24, zowel koop als verkoop. Mag natuurlijk ook wel je betaald (of verkoper) er immers genoeg voor.

Laat Hans van Willigenburg het niet horen!

4 likes

:joy:

1 like

Nee, dit is van der Togt. Rad van Fortuyn ‘93. Heb het nog ergens op VHS liggen.

Na bovenstaande te hebben doorgenomen heb ik de stap gewaagd en een PAM00620 in ‘zeer goede staat’ gekocht van een particuliere verkoper. De kosten van de escrow service werden door hem gedragen, als ik me goed herinner 6,5% met een bepaald maximum.

Gisterenavond is het horloge dan aan gekomen en … wel kijk zelf

Uiteraard heb ik de centen niet vrijgegeven …

Balen zeg! Laat ons weten hoe dit afloopt! Succes i.i.g.

Wel, de verkoper toont begrip. Ik ben nu aan het kijken wat zo’n reparatie zou kosten.

First signs zijn niet goed. Bij de officiële verkopers luidt het dat dit soort reparatie enkel gebeurt in combinatie met een full service, wat pokkeduur is (die officiële kanalen gebruiken je geld as if there’s no tomorrow) en dom, want het horloge dateert van midden 2017.

zo zeg, dat zijn nog eens krassen !!

En hoezo ‘begrip van de verkoper’… ik mag hopen dat ie dit vermeld had ??? Dit komt natuurlijk niet tijdens het verzenden…

Hij had dit niet vermeld, stond als “zeer goed” omschreven, met extra commentaar maar drietal keer gedragen.
Foto’s waren niet erg duidelijk, achteraf bekeken zie ik wel dat de schade wat te zien was, maar vanuit een hoek dat je’t niet érg duidelijk ziet.

Hij erkent dat de schade er was, voor hem no big deal.

Kent iemand een horlogemaker die zo’n diepe krassen in orde kan brengen ? Kan mijns inziens enkel door eerst toevoegen van materiaal, een beetje zoals lapinist op instagram.

1 like

nou, vind ik nogal een reactie van die verkoper… ik neem aan dat je die reparatie in aftrek mag brengen van de verkoopprijs. Ik zou zelf nog teleurgesteld zijn als ik iets had gekocht dat mij als ‘bijna nieuw’ was voorgesteld… tjonge.

nou, succes met verdere afhandeling. Goed van die Escrow!! Ik ben wel benieuwd of C24 dit inderdaad afhandelt zoals je van een Escrow service mag verwachten…

Eens ik een prijs heb voor reparatie zien we:
(1) ofwel betaald hij reparatie
(2) ofwel gaat het horloge terug

Is dit een reparatie waard? Mijn ervaring met het dragen van horloges is dat dit nou eenmaal gebeurt. Als ik een tweedehands horloge koop ben ik vaak blij dat iemand anders de eerste krassen al heeft gemaakt, hoef ik me daarover niet druk te maken (en daar is de prijs ook naar).

Ik zou zelf eerder voor een bedrag settelen, er niks aan doen en dan na een jaar eens bedenken of ik hem ergens laat servicen en polijsten.

Dan moet je oplassen etc. Terug of dikke korting zou ik zeggen

Het hangt er wat vanaf hoeveel de reparatie kost !

Maar inderdaad, een goede korting is ook een alternatief, maar dan is er de discussie over hoeveel …

Ik zou vragen bij Panerai wat polijsten kost. En dan zou ik daar ongeveer 50% van vragen aan de verkoper. Dan kan jij het horloge lekker gaan dragen en weten dat je een tegoed hebt om later alsnog te laten doen, waarbij ook de door jezelf veroorzaakte krassen worden weggehaald.

Maar doe vooral wat je zelf fijn vind! Terugsturen is ook een prima optie.

Panerai doet polijsten enkel in combinatie met een full onderhoud —> 600 à 800 eur.

Goed dat je dat hebt uitgezocht. Dan zou ik inzetten op 50% van wat het polijsten waard zou zijn, zeg iets van 125 euro? Als je 'm terugstuurt kost het je ook geld, dat is nog eens 25 waard.

Zo heb je alvast 150 euro voor een volgend onderhoud waarbij alles ineens wordt gedaan, en je kan zelf bepalen of en wanneer je dat doet. Of zelf met Cape Cod aan de slag gaan en na een week of wat dragen merken dat je het eigenlijk niet meer stoort.

Maar je kan altijd terugsturen.