Hoi,
Heeft iemand ervaring met het kopen van een particulier via Chrono24 ?
Hoe werkt die escrow service juist ?
Iets waar ik moet op letten ?
Thanks,
W
Hoi,
Heeft iemand ervaring met het kopen van een particulier via Chrono24 ?
Hoe werkt die escrow service juist ?
Iets waar ik moet op letten ?
Thanks,
W
Escrow betekend niets anders dan een derde partij bewaart iets en dat komt vrij als het proces is afgehandeld. Dat afhandelen kan van alles zijn.
Pakket of dienst Is aangekomen etc. Dat moet wel op de site staan. Meestal wordt het het gezien als een bescherming van 1 van de partijen.
Heb je titel iets aangepast.
Succes
Ik vraag altijd of ze whatsapp hebben en kijk dan of daar een foto met gezicht op staat. Zo niet, dan ga ik al twijfelen.
Heb 2 keer een aankoop gedaan via Chrono. Erg goede conmunicatie van Chrono zelf en ook met verkopers. Maar je moet altijd op gezond verstand handelen. Voelt het niet goed. Absoluut niet doen
Wat ik me afvraag, als je met de escrow service werkt, heb je dan nog de tijd om te checken (voor zover mogelijjk) of alles ok is, of wordt het geld automatisch bij tekenen voor ontvangst vrijgegeven ?
Op het moment dat jij het pakje aanneemt van de bezorger is er eigenlijk geen weg terug meer. Dus inhoud checken… maar ja… wie doet dat?
Meestal ren je als een dolle hond door het huis op zoek naar een mesje om je NA zo snel mogelijk te aanschouwen.
heb het laatst 2x gedaan. Het moment van tekenen voor ontvangst is niet HET moment. Je hebt thuis nog een paar dagen om te bestuderen of jij precies hebt gekregen wat je besteld hebt. Maar ik vermoed zomaar dat dat aantal dagen beperkt is … 3-4-5- dagen, weetikveel. Maar er komt een moment waarop de transactie ‘automatisch’ bevestigd wordt.
Perfect !!
Eigenlijk zeer tevreden over Chrono24. Reeds een aankoop of 4 gedaan, allemaal boven de 2.000€. Communicatie met de verkopers is prima. Ze houden zich aan de gemaakte afspraken en je kunt ook onderhandelen over de prijs.
Nadat de aankoop achter de rug is en het pakket is ontvangen krijg je dus berichten van Chrono met vragen over de aankoop. Zijn er geen problemen te melden dan wordt het geld vrijgegeven aan de verkoper. Prima service en dus tot op heden geen problemen.
Misschien even bij vermelden dat ik me wel beperk tot Duitsland, Nederland en België.
Ook misschien een tip, altijd goed foto’s bekijken en is er geen melding van papieren of box, dan zitten deze er gewoon niet bij. Op de app kan je altijd de foto’s vergroten, is niet altijd het geval op de website.
Waarom een foto met een gezicht? Ken genoeg mensen die geen foto van hun gezicht hebben maar
zou nooit twijfelen aan hun betrouwbaarheid.
Ik heb deze ervaring… maar hoeft geen zekerheid te geven idd. Als iemand zijn gezicht laat zien heb ik automatisch meer vertrouwen.
Ik snap je hoor.
Maar mijn gezicht ga ik ook niet op WhatsApp , facebook , hier, Instagram of waar dan ook gebruiken.
Zijn er vast meer die dat niet doen.
Ik kwam laatst ook een zeer interessant horloge op Chrono24 tegen van een particulier die een Escrow service aan bood. Ik zat al te twijfelen of ik een draadje moest openen of niet, maar de vraag is al voor me beantwoord
Dus het biedt wel enige zekerheid, als het artikel onverhoopt toch niet in orde is krijgt de verkoper het geld dus niet? Maar is Trusted Checkout dan niet exact hetzelfde? Of is dat alleen voor bedrijven?
Ik gebruik geen achtergrond meer op m’n what’sapp aangezien ik dezelfde foon gebruik én voor zaken én privé. Je zakelijke contacten die what’sapp gebruiken kunnen dan die foto zien en dat hoeft niet voor me.
Wat ik in dit geval gedaan heb is me verbonden met de verkoper via what’sapp … en even wat heen en weer gekletst. Dan krijg je ook wel een idee van welk vlees je in de kuip hebt. Tesamen met de 3rd person rekening ben ik er wel gerust in !
Ok fair enough. Ieder zijn ervaring en mening. Toch klinkt het een beetje angstig.
En stel bijv. dat je een type ziet op de foto waar jij angstig van wordt? Er zijn immers genoeg mensen
die tegenwoordig angstig zijn voor mensen van een bepaalde afkomst of religie.
Die mensen zouden dan hoogstwaarschijnlijk niet overgaan tot het sluiten van een deal.
Ontvangen is betalen.whatever er in de doos zit…
Welnee. Lees je eens in.
Zonder gelezen te hebben geloof ik dat ook niet, stel dat ze een nepperd opsturen, dan kunnen ze het niet maken de koop te laten doorgaan.
Ik kan me wel voorstellen, als de advertentie zegt “goede staat” en het voldoet daar niet aan volgens je normen, dan kan er wel een probleem zijn.
zodra het ontvangen is wordt er betaald. Als de inhoud niet klopt kun je pas een claim indienen toch?
nee, er wordt pas (een paar dagen) later betaald nadat jij hebt aangegeven dat alles klopt. Het handtekeningetje bij de postbode is NIET het betaal moment
My wrong dan. Mea culpa.