Er staat op Chrono24 een Hamilton horloge te koop. Het horloge is een paar jaar oud, maar nieuw. De verkoper, die een winkel in Italië heeft, schrijft: “…… is NOT an OFFICIAL DEALER of this brand, but watch origin is from an OFFICIAL DEALER”.
Bij de levering zijn de originele doos met originele papieren inbegrepen. Als ik op de i van informatie klik kan ik onder andere lezen: “Garantiebewijs van de fabrikant”.
Toch ben ik benieuwd naar de praktijk. Wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand, na het kopen van een uurwerk via Chrono24, al eens met succes een beroep op garantie gedaan?
Als er een originele afgestempelde garantiekaart bij zit is er geen probleem en kun je bij elke AD langs voor een garantieclaim, zou er wat aan de hand zijn.
Sommige AD’s vragen echter wel een handeling fee, maar dat vind ik niet heel erg klantvriendelijk (veelal de meeste doen het namelijk niet).
Neen de AD wordt er niet altijd voor gecompenseerd.
Je kan dus ook begrijpen dat die AD, waar je nog nooit 1 euro hebt besteed, op zijn kosten jou horloge opstuurt naar de fabrikant en dat hij dat niet leuk vind.
Men zoekt de goedkoopste uit op Chrono24 en wil als er problemen zijn dat de locale AD het even gratis oplost.
Als jou baas vraagt om eens een dag gratis te werken, dan doe jij dat ook gewoon? Want dan mag je er zeker van zijn dat hij dat binnenkort nog eens vraagt en nog eens en…
Als ik op chrono koop en ik heb een probleem, dan stuur ik op mijn kosten het horloge terug naar de verkoper voor garantie. Ik heb ten slote een goede deal gedaan. Of fabrikant indien mogelijk.
Dit is mijn gedacht over deze, dus als een AD een handeling fee vraagt vind ik dat niet abnormaal.
Je bent geen potentiële klant, want als het maar al te gemakkelijk gaat om hier gratis service te krijgen, doe je het volgende keer gewoon opnieuw… de goedkoopste uitzoeken op Chrono24…
Oh jawel, dat ben ik wel. Dat vele anderen dat niet zijn is een ander verhaal natuurlijk.
Ik ben namelijk bereid om te betalen voor service. En als een juwelier bij service heeft gegeven ben ik bereid daar terug te komen en wat meer te betalen bij een volgende aankoop.
Begrijp het wel, maar vele fabrikanten denken daar anders over…
Het gaat er eerder aan toe: je verdiend aan ons merk, dus als er eens wat mis gaat onder garantie moet je het op eigen kosten terug sturen, de herstelling zelf betaald de fabrikant.
Al is het niet altijd zo, sommige fabrikanten laten de goederen ophalen op hun kosten, maar die zijn zeldzaam.
Of de AD legt jou horloge gewoon aan de kant tot de vertegenwoordiger van het merk langs komt om het dan mee te kunnen geven. En dan jij maar klagen dat het 6 weken duurt voor een herstelling.
Weer best voor een groot deel met je eens, maar nogmaals het straalt geen echte klasse uit, wat ik als premium merk wel zou willen.
En begrijp me goed, ik heb het dus over dit soort merken.
Lijkt mij een onderdeel van je algehele uitstraling.
Persoonlijk zou ik nooit iets van een Italiaanse Chrono24 aanbieder kopen.
Over het algemeen zijn er te veel rode vlaggen met het Italiaanse aanbod. Niet op voorraad, stock pics, onrealistisch lage prijzen, standaard advertentieteksten, slechte recensies en ga zo maar door.
Heren (& dames?) ik heb er begrip voor dat een AD handelings- en (indien nodig) verzendkosten vraagt, maar hij kan het ook als reclame voor zijn/haar zaak zien.
@anon6060116EV, kopen van een Italiaanse aanbieder maakt mij ook ietwat wantrouwend, maar met “Trusted Checkout” is er toch nauwelijks risico!!
Reclame? Dat hij via het forum reclame bekomt van de leden om nog meer gratis werkjes op te knappen voor niet klanten?
Via Chrono kopen is normaal veilig hoor…
Ik heb voor mijn vrouw net een MB gekocht via chrono en geen garantiekaart van MB, maar dat was duidelijk aangegeven door de handelaar. Heb wel 1 jaar garantie van hun.
Voor mij was dit aanvaardbaar daar ik een goede prijs heb betaald.
Kan ook anders, een andere horloge gekocht met wel een garantiekaart bij die al 3 maanden afgestempeld was, ook hier geen probleem, want ik betaalde een lage prijs.