Chrono24 geen reactie verkoper

Zo lang zoek ik gelukkig nog niet en dat is dan een mooi moment om te zien hoe sterk ik ben in mijn principes :joy:

En juist dan vind ik het normaal om specifieke foto’s te vragen. Als dat niet kan of moeizaam gaat staat de potentiële verkoper al met 1-0 achter. We hebben het niet over een pakje boter.

4 likes

Same here -
de arrogantie van .-met name de pro’s- kent geen grenzen, Naast het negeren van berichten vind ik hetzelfde horloge aanbieden met verschillende
prijzen en op verschillende namen met dezelfde zelfgemaakte foto’s behoorlijk onfatsoenlijk en bovendien demotiverend

3 likes

Volgens mij kun je daar best redelijke deals maken; of heb ik het dan mis?
Waar scoor jij dan een evt nieuw horloge?

Gr Jo

Nieuw altijd bij de horloge winkel. Ik ga voor de complete beleving.

Nu moeten we ook niet vergeten dat de meeste hier hobby matig bezig zijn en de meeste aanbieders op Chrono24 professionele verkopers zijn die iets willen verdienen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze terughoudend zijn met reacties als extra foto´s enorme vragen lijsten etc. om vervolgens voor een appel en een ei de transactie te mogen doen.
Je krijgt soms vragen als stuur eens een foto op een bepaalde tijd of aan de pols of bij daglicht of een foto van het garantie bewijs en van de doos, is het echt wel een nieuw horloge en is het echt onbeschadigd terwijl dit allemaal reeds in de omschrijving staat.
Mijn mening is betaal de normale prijs en vraag de juwelier zijn hemd van zijn lijf of accepteer de service welke je krijgt bij een lagere prijs en uiteraard marge voor de verkoper.
We kennen de uitdrukking : voor een dubbeltje op de eerste rang maar er zijn erbij die willen voor een stuiver op het podium zitten.
Ik heb overigens meer als 100 Trusted Checkouts en een 100% aanbeveling bij Chrono24.

3 likes

Je zal er best wel goede deals kunnen maken mij is het niet gelukt de keren dat ik heb gereageerd.
Ben niet zo actief meer als in de begin jaren, af en toe komt hier iets langs waar ik op reageer en dat lukt vrijwel altijd zonder gezeur :wink:

Overigens ben ik nooit uit op het onderste uit de kan en vind ik het niet erg om een stuk met de trein te reizen als ik iets leuks zie.

Ik vind je verwering leuk maar snijdt geen hout hoor. Wat maakt het uit dat “wij” hier hobbyisten ijn en de verkopers professioneel? Onprofessionele verkopers reageren niet op normale vragen.

En wat je prijsverschil betreft en het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is ook nonsens. Het zijn enkel aannames dat ik met kneuzenvragen kom en verkopers enkel lastig val en ze voor een heeeeeeeele kleine marge veel wil laten doen. Ik ben gewoon bereid de vraagprijs te betalen maar heb wat normale vragen over het horloge. Kost je nog geen 5 minuten tijd…

Maar als je maar 1 plaatje hebt, het uurwerk is automaat en geen merk of type vermeld wil ik wel wat meer weten. En als ik dat zelf nergens kan vinden op het net dan vraag ik het je. Dat mag je dan als vervelend beschouwen en lastig. Dan mag je me ook niet antwoorden en dan mag je hem ook houden!

Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat me op het oog mooi lijkt maar niet goed kan bekijken en zonder te weten welke motor erin ligt. Dus mooi betoog vanuit de verkopert gezien maar ik kan er niks mee.
En ik ben nu ook klaar met Chrono24 en zijn verkopers.

2 likes

Ben ook niet iedere dag er mee bezig.
Maar als ik een plan in mijn hoofd heb(naar alle redelijkheid) dan kijk ik eerst naar het merk zelf en ga dan op zoek naar een schappelijke prijs.
Ik zoek nooit naar extremen qua prijs, qua merk of qua model, maar ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik hier binnen het verkoopdeel weinig tegenkom dat mijn aandacht trekt als ik rekening houd met genoemde items.

Ik heb dezelfde ervaring met Chrono24: veel verkopers (geen particulieren dan, maar juist winkels) reageren niet. Niet op vragen over een horloge, maar soms ook niet op een bestelling. Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet volgen. Eenmaal heb ik tot driemaal toe geprobeerd een horloge te kopen voor de gevraagde prijs, maar even zo vaak geen reactie. Waarom ben je als winkel dan actief op Chrono, vraag ik me af. Heb er wel eens een klacht over ingediend en daar kreeg ik een onbevredigend antwoord op van Chrono. Maar goed, daar staan ook enkele zeer positieve ervaringen tegenover.

1 like

Natuurlijk begrijp ik je verhaal.

Als het gaat om mijn vragen:
“Ik wil dit horloge kopen en na welbevinden afrekenen. Wanneer kan ik het afhalen?” Lijkt me concreet genoeg.

Ik koop zelden via opsturen. En zeker niet tegen een betaling van €1.500,- of meer, zonder het in handen te hebben gehad en de verkoper te hebben gesproken.

Misschien is Chrono24 voor mij dus niet geschikt.

Wellicht ben ik de uitzondering die de regel bevestigt, maar ik herken me in geen van dr geschetste Chrono24 problemen.

Ik heb enkele horloges langs deze weg aangeschaft en ook diverse malen met een verkoper gecorrespondeerd;

• bij doen van prijsvoorstellen (kan bij bepaalde ads, niet bij alle) altijd keurig binnen 48 werkuren een tegenvoorstel of reactie gehad;
  • bij vragen antwoord gehad op achtergelaten berichten;
  • geen enkel addertje onder het gras of levering die niet conform het aangebodene bleek te zijn;
  • nooit betalingsissues gehad.

Mijn ervaring is overigens dat in direct contact treden met een verkoper (na via C24 je vraag/verzoek te hebben verzonden) bijvoorbeeld door daags erna even na te bellen over status bericht, zowel voor jezelf als potentiële koper als voor verkoper die ziet (hoort) dat je serieuze interesse hebt, behulpzaam kan zijn.

En wat hierboven gezegd is over kopers die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten of zelfs voor een stuiver op het podium: laten we daar de hand in eigen boezem steken want soms vragen we als hebberige hobbyisten gewoon te veel van de andere partij die er mss met wat minder passie in zit maar wel met het doel om $$$ te verdienen.

Niet voor niets staan wij Nederlanders in het buitenland bekend -naast tulpen, de Deltawerken en Heineken- als het volk dat z’n centen maar moeilijk laat rollen en veel dingen al snel te duur vindt…

:sunglasses:
Otto

1 like

Ook ik krijg bijna geen reactie op vragen (vragen over het horloge zelf dus nog niet eens een prijsvoorstel oid). Ik probeer dan wel via google er achter te komen of ze een website hebben. Is mij 1x gelukt en het horloge was al verkocht.

1 like

1 keer gekocht via Chrono24 en rechtstreeks mailcontact met de verkoper gehad.
Prima respectvolle afhandeling. Heb ik ook via chrono24 in een soort review laten weten. Zou ik zo wéér doen!!!