Ik kijk nog wel is op Chrono24 en zag weer wat leuks deze keer. Een uniek aanbod van een nieuw horloge wat uit productie lijkt te zijn? Althans dat vermoed ik. Ik kan er niet meer vinden en ook kan ik niet meer info vinden over dit merk/model.
Toch niet de enige dus. Maar vreemd hoor dat men niet reageert op een vraag. Blijkbaar verkopen ze liever aan mensen die geen vragen stellen dan. Snap het niet want ik stel geen BS vragen of biedingen ver onder de prijs.
Jammer maar dan gun ik de verkoop ook niet dus laat ik deze maar voorbij gaan.
Op Chrono24 krijgt de verkoper te zien wat zijn score is mbt reageren op berichten.
Ik zit nu bijvoorbeeld op 100% reactie met 13 uur als reactie termijn. Dat is een beetje vertekend, want het kan zijn dat je een bericht van 23:00 uur pas om 10:00 uur ziet. Maar goed, het is een gemiddelde.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit, maar dan ook echt nooit een horloge heb verkocht aan iemand die extra foto’s vroeg. Mss hebben de verkopers die jij hebt benaderd dezelfde ervaring. Ik reageer altijd, maar ik weet al waar het op uit gaat lopen .
Maar ik denk ook niet dat jij dan maar 1 plaatje hebt
In dit geval maar 1 plaatje en kan ik verder nergens meer vinden over dit horloge. En voordat ik een horloge koop wat ik weer weg moet doen en wellicht niet te verkopen is wil ik graag wat meer zien. Maar kopen doe ik hem niet nee, was wel mijn intentie maar na ruim een week nog niet reageren dan mag je hem houden. Kopen is ook gunnen en verkopers die niet reageren gun ik niks.
Daarbij is ook de info van dit horloge sumier en kan ik er verder niks over vinden. Normale vragen en koop interesse, echter nu niet meer…
En 100% reactie is buitengewoon en dat siert je. Er zijn er zat die het nalaten en alleen de makkelijke verkoop willen. Helaas zul je af en toe voor niks aan de gang zijn maar het levert ook op.
Heb het een jaar of wat geleden ook een paar keer aan de hand gehad, dwz niet voor extra foto’s maar of ik langs kon komen om het horloge irl om mijn pols te kunnen bekijken. 1 Keer een reactie gehad na het betreffende bedrijf ook nog te hebben gebeld ivm geen reactie op mijn mails en kreeg toen te horen dat het horloge niet meer te koop was… Kijk er nu eigenlijk bijna nooit meer.
Het is al even geleden dat ik op je site heb gekeken, maar volgens mij is de fotografie daar aardig in orde.
Maar er zijn toch echt nog (zeer) veel handelaren/verkopers met slechte kwaliteit foto’s , of zeer beperkte info zoals foto’s van alleen de dial en als je geluk hebt de band, maar geen caseback, lugs, etc, laat staan het uurwerk of binnendeksel.( met name bij vintage)
Een vraag naar extra foto’s bij serieuze interesse lijkt me in deze gevallen niet meer dan logisch
Ook regelmatig meegemaakt dat er geen reactie komt vanuit de andere hoek. Na een tijdje krijg je een mailtje via Chrono24 of het nog tot een deal is gekomen, dan kan/kon je aangeven dat de verkoper niet reageert. Dan krijg je soms wel ineens een reactie…
Kun je misschien contact afdwingen? Bijv op “Kopen” klikken, en vervolgens wachten met betalen totdat er contact is. Of zit je dan al aan de koop vast?
Grappig.
Ik vraag graag om extra foto’s. Gewoon om het letterlijk ook in ander licht te zien. Andere hoeken/achtergronden.
Wanneer ik over ga op mailen is mijn interesse zeer groot met een puntje twijfel. De extra foto’s moeten mij dan over de streep trekken.
Dit lukt 50.50
Ik denk het haast wel. Maar ik vind dat als je daar adverteert je gewoon op vragen moet reageren tenzij het volslagen belachelijk is. Als ik achter iemand aan moet om van mijn geld af te komen pas ik.