Chrono24 gooit knuppel in het hoenderhok

Maar kan een van jullie dan ook een keer een link naar zo’n advertentie delen? Daar is nu al een aantal keren naar gevraagd; ik ben ook wel benieuwd :slight_smile:

2 likes

Lijkt me prima. Het is inmiddels 2020 en online heeft de toekomst.

Veel verkopers calcuren de kosten van Chrono24 gewoon in de verkoopprijs. Dus Chrono24 pakt zelf meer marge of ze zijn structureel goedkoper dan hun aanbieders. Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt…

Mogen wij die bron ook zien? :pleading_face:

Ik ben de 98ste die het vraagt maar ok.

Een link met bewijs graag.:nerd_face:

Ik snap de behoefte aan de bron of “bewijs” niet zo, maar here you go.

7 likes

Komaan mannen, 1 minuutje werk met de Filters op de Chrono24 app :grin::

1 like

“We will list watches at common market prices”

Toch wel bijzonder dat ze dan wel steeds “prijsvoorstellen” toestaan. Als je prijs precies goed is lijkt me dat niet nodig?

Maar ze zijn vast niet de goedkoopste zo…

1 like

Nogal prijzig, ja. Maar kunnen ze meer vragen door naamsbekendheid?

Bedankt!

1 like

Misschien een paar %.

Met “trusted sellers” en een escrow rekening was er al een redelijk betrouwbaar alternatief. Dus dit voegt niet heel veel toe voor mij als koper.

1 like

Nog een ad gevonden van chrono zelf:

Hier staan ze allemaal:

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?customerId=25566&dosearch=true

En naar wie moet je toe gaan bij onenigheid met de verkoper? Ik geloof niet dat ik bij hen zou kopen. Ergens wel dubbel, want ik koop wel bij Bol en Amazon, maar dan zijn de bedragen stukken lager.

Als verschillende youtubers enz hun eigen dealers al hebben vind ik dit geeneens een rare keuze van chrono24. Nog iemand in de competitie betekent waarschijnlijk betere prijzen voor ons😁

Ze gaan dus hun eigen “Trusted Sellers” beconcurreren !

1 like

Ik vind het wel grappig om te zien. Er staan er nu al 130. En ik had verwacht dat het allemaal ‘gemiddelde’ horloges zouden zijn, geen risico’s, want het imago moet goed blijven. Maar het lijkt erop dat ze echt een doorsnede gemaakt hebben. Ik heb er al eentje gefavorite, best een goede prijs, en een andere die ik al heb ook even onthouden vanwege hun prijsstelling. En dat ze niet voor gemiddeld gaan blijkt wel uit dit pareltje uit hun aanbod:

140 and counting. Het is nogal exemplarisch voor het gedrag van Chrono de laatste twee jaar. Dealers kunnen de rambam krijgen, want ze betalen toch wel, en Chrono doet wat ze wil. Als een extra aanbieder nou marktwerking met zich mee zou brengen, maar dit soort prijzen zijn belachelijk :rage:

3 likes

Ik snap het wel van Chrono. Meer trusted aanbieders is beter voor de consument toch?

Ik vind het in ieder geval een prima ontwikkeling!

Ik snap het niet. Het is gewoon je huidige trouwe aanbieders keihard naaien…