Ik heb een horloge op het oog op Chrono24 en heb de dealer (aan de andere kant van de wereld) nog enkele aanvullende vragen gesteld over het uurwerk. Alleen de responstijd van de dealer niet erg snel. Is het daarom verstandig het horloge al te ‘kopen’ op Chrono24 zodat de advertentie op ‘gereserveerd’ komt te staan? Kan je de order in de tussentijd nog cancellen of is het daarna al bindend? Heeft daar iemand ervaring mee?
Ik zou het dus doen om te voorkomen dat iemand anders het horloge koopt in de tijd dat ik wacht op een respons.
of het bindend is weet ik niet, heb wel eens ook al betaald en daarna te horen gekregen dat het 5 weken ging duren voor leveren, via C24 toen aangegeven de order te annuleren. Dat ging prima zonder gedoe
Ja ik heb ze geprobeerd te bellen. Er staat een nummer in Den Haag op de site van Chrono24, maar stom genoeg wordt de verbinding direct verbroken na een keer over te gaan.
Het zou niet heel netjes zijn om 'm dan toch te cancelen, maar uit ervaring kan ik zeggen dat als je 'm ‘gewoon’ niet betaalt, hij na een aantal dagen weer vrij wordt gegeven. Nogmaals, niet te netste manier naar de verkoper toe, maar als je 'm vrijwel zeker wel wilt hebben en je wacht slechts op een antwoord, dan zou je dat kunnen doen. Is wel zo netjes dat als je hem tóch niet wilt, je dat ook even doorgeeft, dan kan hij hem namelijk weer van ‘gereserveerd’ afhalen.
Mee eens hoor! Maar goed, ik heb de intentie om hem te kopen. Alleen ik wil even een ‘timegrapher’ resultaat hebben om zeker te weten dat het uurwerk ook in orde is. Omdat het horloge toch al wat ouder is en geen service historie heeft.
Want dat is helaas vaak het enige wat ontbreek op Chrono24. Een foto van het uurwerk en/of uitdraai van een timegrapher.
Tja als het een dealer is heb je dat het binnen 14 dagen retour mag toch? Maar is de dealer alleen op Chrono of echt een met een winkel/website. Misschien reageren via die weg sneller?