Chrono24 in ponden

Goedenavond, weet iemand hoe het werkt als je op Chrono24 iets koopt bij een Britse winkel? Ik zie de advertentie in euros. Je betaalt aan Chrono24 in euros. Hoe werkt het met de wisselkoers naar de winkel? Is het dat een Britse winkel een advertentie in euros moet maken? De europrijs is rond, de pondprijs is het niet. De pondprijs is hoger dan de europrijs omgerekend van de advertentie.

1 like

Als koper in euros heb je niets te maken met het UKP. De prijs in euros en evt. verzendkosten is de prijs die jij betaald.

2 likes

Bedankt. Dat dacht ik al ja. Dus is het zo dat als je in Groot Brittannië woont, je kunt beter niet op Chrono24 kopen bij een Britse aanbieder maar beter bij Watchfinder of iets. In Nederland betaal je gewoon de europrijs van de advertentie.

Ik vermoed van niet.

Als dat jouw eigen valuta is wel. Of in Ponden als je in the UK woont, Dollars als je in de VS woont etc.

De winkelier plaatst zijn handelswaar vermoedelijk in ‘de eigen munteenheid’ en jij ziet, als je als koper een andere valuta hanteert, een omgerekende prijs. Dat kan (on)gunstig zijn, afhankelijk van de valutakoers (koop, verkoop, …) etc. Vermoedelijk rekent Chrono24 ook achter de schermen wat transactiekosten, daar kunnen ook nog (wissel)verschillen uit voortkomen. Het is niet anders… :sunglasses:

Ik zie een advertentie uit Groot Brittannië met een ronde europrijs en een rare pondprijs. Daarom vroeg ik het me af. De rekening van Chrono24 is een Duitse dus dacht ik altijd betalen in euros.

2 likes

Dan rekenen ze ‘de andere kant op’, dat kan natuurlijk ook. :ok_hand:

Even een noob vraagje . Hoe betrouwbaar is chrono24?
Nooit iets besteld, en zie soms leuke horloges staan maar dan worden ze aangeboden door iemand uit Roemenië of Bulgarije :confused: Kan ik er blind op vertrouwen of moet je beetje opletten met wie je zaken doet?

Laatst werd een Alpinist aangeboden nieuw voor rond 350 uit Amsterdam… Had alleen geen papieren bv.

Dat vraag ik me nu ook af. Heb afgelopen weken al twee keer hetzelfde horloge bij verschillende trusted sellers gezien, in verschillende landen. Bijvoorbeeld een speedmaster in duitsland en in Litouwen. Prijs scheelde 500,-- bij de een was hij uit 1969, de ander stond ie als 1970… hetzelfde met een gouden pearlmaster. Hoe trusted zijn die trusted sellers dan eigenlijk??

Als je via chrono24 bij een verkoper koopt die niet particulier is, heb je escrow service dus als je niets ontvangt, krijg je je geld terug van Chrono24. Maar als je vintage of gebruikt koopt is het altijd afwachten wat je krijgt. Op een paar fotos moet je zien wat je koopt. Niet altijd zie je de staat goed van polijsten of wijzerplaat of binnenwerk.

Trusted titel is gewoon te koop en dat zegt niets. Veel positieve reviews zegt wel iets. Maar vintage is gewoon altijd zelf onderzoek doen. Prijs zegt ook meestal wel iets. Te goedkope prijs heeft meestal een reden.

2 likes

+1