Chrono24 of lokaal?

Hoi mede enthousiasten.
Binnenkort wil ik een Tag Heuer aanschaffen.
Prijzen (nieuw & zelfde model referentienummer) op Chrono24 zitten voor sommige aanbieders ruim 20% onder de lokale juwelier.
Wat is jullie ervaring hiermee, is dit gewoon goed shoppen of is er een catch?

Lokaal, bakkie koffie erbij en eerst even bekijken wat je koopt heeft altijd mijn voorkeur.
Ook als het iets meer kost … hoeveel meer hangt er natuurlijk altijd vanaf :+1:

3 likes

Ik weet dat sommige juweliers op Chrono de btw eraf trekken om internationale kopers aan te trekken. Ooit de bizarre situatie gezien dat ik Van Willegen in Den Haag (overigens een topzaak!) een Hamilton Khaki Field op Chrono24 aanbood met 21% korting en diezelfde korting niet in de winkel aanbood.

Je mist wel de kop koffie inderdaad.

1 like

Ik koop al jaren via Chrono. Op vele topmerken kun je veel besparen bij hele betrouwbare Europese dealers. Niks mis mee.

2 likes

Buiten de EU komen er nog importkosten bij.

Maar dat online dingen goedkoper zijn dan in een winkel moet toch niet helemaal als een verrassing komen? Dat is letterlijk met alles zo. Afhankelijk van het model klinkt 20% zelfs nog erg mager.

Oke bedankt allemaal, ik doe het wel bij Chrono24.
Wat betreft je 20% nog mager vindt, ik heb het dan niet alleen over fysieke winkels, maar ook webshops, zit weinig variatie in de vraagprijs behalve bij deze site

Sommige webshops vragen ook de listprijzen, anderen niet. 20% ten opzichte van de listprijs vind ik afhankelijk van het model erg mager.

20% korting is denk ik voor een Tag best te doen bij een AD, gewoon langsgaan op de koffie, leuk gesprekje voeren en dan zien wat je kunt krijgen.

Bij de lokale AD heb je waarschijnlijk nog niet onderhandeld over de prijs van de Tag Heuer. Wanneer je daar korting kunt bedingen wordt het verschil niet alleen kleiner, maar gaan de voordelen zwaarder tellen: relatie opbouwen met een dealer, horloge bekijken en passen, service in de toekomst en de kop koffie :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Gewoon de chrono prijs bij je ad neerleggen. Nee heb je ja kan je krijgen. En al scheelt het 100,- zou ik hem lekker bij de ad kopen. Laatst ook een schroefje afgebroken en omdat die bij hun gekocht was kosteloos opgelost. Dat is het voordeel van bij de ad kopen.

2 likes

Het grootste voordeel is toch wel (naast de koffie) dat je 'm even kunt passen bij de AD. Lul er dan nog wat procenten af en de keuze voor lokaal is duidelijk.

1 like

Ik koop graag bij een AD of vertrouwde handelaar. Sowieso is de ervaring erg leuk. Maar ik zie ook graag van tevoren wat ik koop en het is ook handig om een ‘relatie’ te hebben, zodat je bij wensen, problemen, servicevragen, etc. bij iemand terecht kunt. Ik hecht daar waarde aan. Ik gun dergelijke partijen dan ook hun omzet en een redelijke marge. Ik ben gewoon niet zo’n ‘voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang’-type. Een horloge is een compleet overbodig product, niet meer dan een luxe en de horlogehobby mag voor mij best wat geld kosten. Het is de reis, de beleving die gewoon gaaf is en daar betaal je dan een beetje voor. Who cares?! Kom op, de meeste HF-leden zitten niet in de bijstand, heb ik het idee, toch?!

4 likes

Waarom moet je een relatie opbouwen met je horloge”dealer”?

2 likes

image

2 likes

Ik heb onderhand een goede relatie met mijn dealer.

En ik krijg daar nu eigenlijk standaard 20% korting op het hele assortiment.
Dus op zich is dat niet verkeerd hoor.

En die 20% is exclusief de goede service en koffie.

3 likes

Dat heb je dan prima geregeld. Maar voor mij zou dat geen reden zijn. 20 procent korting op list is buiten Rolex, AP en Patek eigenlijk altijd wel mogelijk op de grote handelaren platforms. En vaak wel meer dan 20%. Vooral doen waar je je prettig bij voelt. Maar een horloge dozenschuiver staat bij mij nog niet in de top 50 van relaties opbouwen/onderhouden :wink:

Ik ga geen horloges kopen om misschien ooit een Rolex voor list te kopen. Ik koop een Rolex wanneer ik hem wil kopen. Met het list en bedrog spel van de Rolex dealer speel ik niet mee :wink:

1 like

Bah, Humbug!

Dat gekoopjesjaag van sommig forumleden. Misschien ben ik gewoon niet Hollands genoeg, hoor. Maar Jeez, doe effe niet zo ongelofelijk
Cheap Travel Deals ! - Abhishek Sengupta
Dus je wilt een duur horloge, maar er vooral niks voor betalen???!!! Blèèèh! :nauseated_face: :roll_eyes:
Echt heel chique!
Feeling Meme-ish: Wayne's World - Paste

2 likes

Zie antwoord van Tijdreiziger:
Ik heb onderhand een goede relatie met mijn dealer.

En ik krijg daar nu eigenlijk standaard 20% korting op het hele assortiment.
Dus op zich is dat niet verkeerd hoor.