Wie heeft ervaring met kopen bij een particulier via chrono24?
Bij een advertentie van particulier staat vermeld:
Dit lijkt mij vreemd, want bij de faq staat in de toelichting:
“Houd er alstublieft rekening mee dat aankopen bij een particulier niet onder de Chrono24-kopersbescherming vallen”
Als ik het zo lees is de enige “bescherming” het volgende:
In het uitzonderlijke geval dat iets niet verloopt zoals gepland, kunt u rekenen op onze ondersteuning. Wij helpen u samen met de handelaar een bevredigende oplossing te vinden.
Oftewel, volgens mij gebakken lucht als het er op aankomt. Immers er is geen sprake van bescherming, er is louter sprake van “ondersteuning” als je ergens tegenaan loopt.
Er staat ook nergens dat je gegarandeerd je geld terug krijgt. Althans ik kan het niet vinden (ook niet in de alg.voorwaarden) en inderdaad er staat op meerdere plaatsen “Houd er alstublieft rekening mee dat aankopen bij een particulier niet onder de Chrono24-kopersbescherming vallen.” oftewel, je neemt een extra risico als je bij een particulier koopt. Logisch ook, bij Chrono24 zijn ze ook niet gek natuurlijk. Het is niet een eigen product wat er ver-/gekocht wordt, zij stellen ‘slechts’ een platform beschikbaar en daar eindigt dan ook de verantwoordelijkheid vermoed ik zo maar. Maar da’s voer voor juristen…
Was onlangs toch een topic over gedoe met een retour, gekocht via Chrono24 waarbij TS zijn geld terugwilde omdat het horloge niet nieuw was ofzo. Kan het zo snel even niet meer vinden. Dat werd overigens wel keurig geregeld dacht ik.
Je geeft niet perse zelf vrij. Als PostNL bevestigt dat het pakketje geleverd is wordt dit als zodanig geregistreerd bij Chrono. Je kan dan niet zelf nog iets vrij geven of juist niet. Dit op basis van mijn laatste ervaring van een maand geleden
Ik heb al meerdere aankopen gedaan via Chrono en dit gaat niet op.
Zodra je tekent voor ontvangst wordt het direct vrijgegeven! Houdt daar ajb rekening mee omdat ik dat al heb gehad. Bij mij was alles steeds goed maar heb het bij mijn ouders laten bezorgen en voordat ik het 's avonds kon bevestigen op de site was het al vrijgegeven. Dat is omdat de koerier het dan al als afgegeven heeft afgemeld.
Dus je kunt niets uitstellen of tegenhouden en dan is het geld vrijgegeven aan de verkoper.
…en dus ook als ‘de buurman’ het pakket in ontvangst neemt of erger nog - wat ook regelmatig voorkomt - de postbezorger zelf een krabbel zet. Dan is “het pakket geleverd” en…
Dat weet ik niet, maar ik denk dat dit soort pakketten niet naar de buren gaan ivm de waarde. Ik denk ook niet dat de bezorger hier zelf even voor tekent omdat dit extra verzekerde pakketten zijn.
Bij niet htuis doen ze nog een poging meen ik en anders afhalen.
Die derdenrekening is dan een wassen neus, als krabbel van de postbode gneoeg is is. Wat me dan tegenvalt is dat chrono24 bar weinig info geeft over reputatie particuliere verkoper. Je ziet standaard alleen lid sinds … als je bericht stuurt krijg ik alleen te zien “7 geadverteerde horloges”.
Oké. Ik weet natuurlijk niet wat er op het verzendlabel staat c.q. moet staan. Wel weet ik dat ze bij mij thuis een keer een Rolex voor de deur hebben gezet, terwijl ik niet thuis was en de handtekening was niet de mijne…
Ik zou graag paar dingen ( laatste) willen gaan verkopen via hun, echter ze rekenen advertentiekosten, die vind ik nergens terug hoeveel. en wat is premium, je kan anders maar 4 fotos plaatsen. Ik heb 3 dagen geleden hierover een mail naar hun gestuurd en nog geen antwoord.
Misschien toch maar catawiki, in verleden veel verkocht en nooit éénprobleem. Wel vind ik de biedingen tegenwoordig matig op Cataw